Team Lotus se na počátku své novodobé existence rozhodl uzavřít partnerství s Dellem, od něhož nakoupil veškerou IT infrastukturu - servery, disková pole, síťové prvky, notebooky a mobilní datová centra, která putují s týmem po závodech. Jak je vybaveno jeho datové centrum?
V nedávném rozhovoru se marketingovým ředitelem Dellu Andy Lark zmiňoval (viz zde) o cloudu, který tým Lotus využívá pro sběr dat, simulace a veškeré další výpočty. Ten se nachází v Cambridge a obsahuje 1500 procesorových jader v blade serverech, které jsou přes iSCSI napojeny na disková pole o kapacitě 96 TB.
Serverová farma běží na Linuxu, protože tento operační systém je stále efektivnější platformou pro CFD software náročný na výkon. V plánu je vyzkoušení Windows HPC Serveru, jehož přínosy hodlá Dell nejprve řádně ověřit.
K čemu ale ten výkon? Moderní monopost F1 obsahuje kolem 150 digitálních senzorů, které sbírají v reálném čase obrovské množství dat (některé snímají hodnoty až 1000krát za vteřinu). Tato data jsou ze závodní dráhy přenášena do datového centra, odtamtud pak zpět do továrny v Norfolku. Inženýrům Dellu jsou přístupná kdekoliv na světě.
Servery krom zpracovávání těchto dat provádějí CFD výpočty a zároveň paralelně zpracovávají výsledky z aerodynamického tunelu. Nároky na výkon jsou obrovské.
Další zajímavou věcí je to, že všechny notebooky obsahují SSD disky, protože ty mechanické často odcházely kvůli vysokým úrovním vibrací poblíž nastartovaných monopostů F1.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.