Team Lotus se na počátku své novodobé existence rozhodl uzavřít partnerství s Dellem, od něhož nakoupil veškerou IT infrastukturu - servery, disková pole, síťové prvky, notebooky a mobilní datová centra, která putují s týmem po závodech. Jak je vybaveno jeho datové centrum?
V nedávném rozhovoru se marketingovým ředitelem Dellu Andy Lark zmiňoval (viz zde) o cloudu, který tým Lotus využívá pro sběr dat, simulace a veškeré další výpočty. Ten se nachází v Cambridge a obsahuje 1500 procesorových jader v blade serverech, které jsou přes iSCSI napojeny na disková pole o kapacitě 96 TB.
Serverová farma běží na Linuxu, protože tento operační systém je stále efektivnější platformou pro CFD software náročný na výkon. V plánu je vyzkoušení Windows HPC Serveru, jehož přínosy hodlá Dell nejprve řádně ověřit.
K čemu ale ten výkon? Moderní monopost F1 obsahuje kolem 150 digitálních senzorů, které sbírají v reálném čase obrovské množství dat (některé snímají hodnoty až 1000krát za vteřinu). Tato data jsou ze závodní dráhy přenášena do datového centra, odtamtud pak zpět do továrny v Norfolku. Inženýrům Dellu jsou přístupná kdekoliv na světě.
Servery krom zpracovávání těchto dat provádějí CFD výpočty a zároveň paralelně zpracovávají výsledky z aerodynamického tunelu. Nároky na výkon jsou obrovské.
Další zajímavou věcí je to, že všechny notebooky obsahují SSD disky, protože ty mechanické často odcházely kvůli vysokým úrovním vibrací poblíž nastartovaných monopostů F1.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.