Tým Marussia Virgin Racing potřebuje podle Tima Glocka zaměstnat lidi s bohatými zkušenostmi z prostředí F1, kteří by jim pomohly zvrátit bídnou formu: Lotus jim uniká, HRT se dotahuje.
Týmu, který monopost vyvíjí pouze na počítačích pomocí CFD, aniž by strávil jedinou minutu ověřením svého modelu v aerodynamickém tunelu, nebudou stačit podle Glocka pouze novinky: "Každý doufal, že na tom z hlediska rychlosti budeme lépe. Očividně tomu tak ale není. V Turecku, až nasadíme vylepšení, bychom na tom měli být lépe, doufáme v to.
Novinky ale budou mít všichni, takže to nebude nic převratného. Z celkového hlediska to není ideální. Pro tým to není dobrý situace, musíme si ujasnit fakta a některé věci vyřešit a pak se zkusit pohnout kupředu," uvádí pilot Virginu pro Autosport.
Podle něj je nyní prioritou získat větší pomoc od bývalého technického ředitele Renaultu Pata Symondse, který nyní pracuje v roli konzultanta týmu: "Momentálně budujeme infrastrukturu a to zabírá spoustu času. Potřebujeme více zkušenějších lidí. Chceme to změnit a věci s ohledem na budoucnost vylepšit.
Doufám, že nám [Symonds] trochu pomůže a o něco lépe nás nasměřuje. To potrvá. Nestane se to během několika týdnů či dvou měsíců, na to je třeba více času."
V čem je podle Glocka nyní problém? "Nejsem specialistou na aerodynamiku, takže momentálně můžu říct jen to, že nemáme dostatek přítlaku a Nick [Wirth] na tom musí se svým týmem zapracovat. Základní koncept není špatný. Dá se s tím jezdit, vyvážit - ale zkrátka nemá dostatek přilnavosti. Je to celkem jednoduché - chybí nám přítlak. "
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.