Tým Marussia Virgin Racing potřebuje podle Tima Glocka zaměstnat lidi s bohatými zkušenostmi z prostředí F1, kteří by jim pomohly zvrátit bídnou formu: Lotus jim uniká, HRT se dotahuje.
Týmu, který monopost vyvíjí pouze na počítačích pomocí CFD, aniž by strávil jedinou minutu ověřením svého modelu v aerodynamickém tunelu, nebudou stačit podle Glocka pouze novinky: "Každý doufal, že na tom z hlediska rychlosti budeme lépe. Očividně tomu tak ale není. V Turecku, až nasadíme vylepšení, bychom na tom měli být lépe, doufáme v to.
Novinky ale budou mít všichni, takže to nebude nic převratného. Z celkového hlediska to není ideální. Pro tým to není dobrý situace, musíme si ujasnit fakta a některé věci vyřešit a pak se zkusit pohnout kupředu," uvádí pilot Virginu pro Autosport.
Podle něj je nyní prioritou získat větší pomoc od bývalého technického ředitele Renaultu Pata Symondse, který nyní pracuje v roli konzultanta týmu: "Momentálně budujeme infrastrukturu a to zabírá spoustu času. Potřebujeme více zkušenějších lidí. Chceme to změnit a věci s ohledem na budoucnost vylepšit.
Doufám, že nám [Symonds] trochu pomůže a o něco lépe nás nasměřuje. To potrvá. Nestane se to během několika týdnů či dvou měsíců, na to je třeba více času."
V čem je podle Glocka nyní problém? "Nejsem specialistou na aerodynamiku, takže momentálně můžu říct jen to, že nemáme dostatek přítlaku a Nick [Wirth] na tom musí se svým týmem zapracovat. Základní koncept není špatný. Dá se s tím jezdit, vyvážit - ale zkrátka nemá dostatek přilnavosti. Je to celkem jednoduché - chybí nám přítlak. "
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.