Jarno Trulli, který během předsezónních testů tvrdě kritizoval Pirelli za jejich pneumatiky, se do italského dodavatele znovu obul - podle něj po testech změnili vlastnosti svých produktů.
Předpovědi ohledně vysokého opotřebení pneumatik a potřeby stavět čtyřikrát za závod se v Melbourne při vyšších teplotách nenaplnily. Sergio Pérez dokonce jediným přezutím zasadil těžkou ránu všem kritikům a stratégům Ferrari, kteří jako jediní oběma svým pilotům naordinovali v Melbourne tři zastávky.
Lotus se s pneumatikami trápil - nedokázal je zahřát na provozní teplotu, což Trulliho znovu rozladilo. "Je důležité podotknout, že veškeré víkendové výsledky - ať už dobré či špatné - mají společného jmenovatele - pneumatiky Pirelli," píše ve svém sloupku pro La Repubblica.
"Všechny nás šokovaly. Nemyslím teď, že byli lepší či horší, než jsme čekali - byly úplně jiné! Jako by je po posledních testech v Barceloně vyměnily.
Během zimy lidé ve všech týmech pracovali s pneumatikami, které rychle zhoršovaly. Byla to jejich vlastnost a vedly se o tom jisté polemiky. Takže jsme si mysleli, že problémem bude docílit, aby vydržely dlouho.
Místo toho jsme v Melbourne dostali pneumatiky, které neměli s výdrží žádné problémy, ale místo toho měly obrovské problémy se zahříváním."
Pilot Lotusu také odhaluje, že nebyli zdaleka jediným týmem, který se v Austrálii potýkal se stejným problémem: "Pokud se pneumatiky nedostanou na určitou teplotu, pak nepodávají výkony. Během závodu neměli pouze dva piloti problémy se zahříváním pneumatik: Hamilton a Vettel, druhý a první [v konečném pořadí].
Všichni ostatní, někteří více, jiní méně, se trápili. I Webber. Dle mého názor to vysvětluje i špatnou kvalifikaci Ferrari.
Problém je, že příčina toho není známa. Stačí drobný rozdíl v nastavení, vyvážení, teplotě vzduchu či trati, a setkáváte se s opačnými reakcemi dokonce uvnitř stejného týmu.
Jen si vezměte Vettela s Webberem: Sebastian dominoval, zatímco Mark v určité části ztrácel na Alonsa 2 sekundy. Takže to je opravdu výzva: pochopit, jak používat pneumatiky. Myslím si, že to bude jedním z klíčových bodů sezóny," dodává Trulli.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.