Jarno Trulli, který během předsezónních testů tvrdě kritizoval Pirelli za jejich pneumatiky, se do italského dodavatele znovu obul - podle něj po testech změnili vlastnosti svých produktů.
Předpovědi ohledně vysokého opotřebení pneumatik a potřeby stavět čtyřikrát za závod se v Melbourne při vyšších teplotách nenaplnily. Sergio Pérez dokonce jediným přezutím zasadil těžkou ránu všem kritikům a stratégům Ferrari, kteří jako jediní oběma svým pilotům naordinovali v Melbourne tři zastávky.
Lotus se s pneumatikami trápil - nedokázal je zahřát na provozní teplotu, což Trulliho znovu rozladilo. "Je důležité podotknout, že veškeré víkendové výsledky - ať už dobré či špatné - mají společného jmenovatele - pneumatiky Pirelli," píše ve svém sloupku pro La Repubblica.
"Všechny nás šokovaly. Nemyslím teď, že byli lepší či horší, než jsme čekali - byly úplně jiné! Jako by je po posledních testech v Barceloně vyměnily.
Během zimy lidé ve všech týmech pracovali s pneumatikami, které rychle zhoršovaly. Byla to jejich vlastnost a vedly se o tom jisté polemiky. Takže jsme si mysleli, že problémem bude docílit, aby vydržely dlouho.
Místo toho jsme v Melbourne dostali pneumatiky, které neměli s výdrží žádné problémy, ale místo toho měly obrovské problémy se zahříváním."
Pilot Lotusu také odhaluje, že nebyli zdaleka jediným týmem, který se v Austrálii potýkal se stejným problémem: "Pokud se pneumatiky nedostanou na určitou teplotu, pak nepodávají výkony. Během závodu neměli pouze dva piloti problémy se zahříváním pneumatik: Hamilton a Vettel, druhý a první [v konečném pořadí].
Všichni ostatní, někteří více, jiní méně, se trápili. I Webber. Dle mého názor to vysvětluje i špatnou kvalifikaci Ferrari.
Problém je, že příčina toho není známa. Stačí drobný rozdíl v nastavení, vyvážení, teplotě vzduchu či trati, a setkáváte se s opačnými reakcemi dokonce uvnitř stejného týmu.
Jen si vezměte Vettela s Webberem: Sebastian dominoval, zatímco Mark v určité části ztrácel na Alonsa 2 sekundy. Takže to je opravdu výzva: pochopit, jak používat pneumatiky. Myslím si, že to bude jedním z klíčových bodů sezóny," dodává Trulli.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.