Jarno Trulli, který během předsezónních testů tvrdě kritizoval Pirelli za jejich pneumatiky, se do italského dodavatele znovu obul - podle něj po testech změnili vlastnosti svých produktů.
Předpovědi ohledně vysokého opotřebení pneumatik a potřeby stavět čtyřikrát za závod se v Melbourne při vyšších teplotách nenaplnily. Sergio Pérez dokonce jediným přezutím zasadil těžkou ránu všem kritikům a stratégům Ferrari, kteří jako jediní oběma svým pilotům naordinovali v Melbourne tři zastávky.
Lotus se s pneumatikami trápil - nedokázal je zahřát na provozní teplotu, což Trulliho znovu rozladilo. "Je důležité podotknout, že veškeré víkendové výsledky - ať už dobré či špatné - mají společného jmenovatele - pneumatiky Pirelli," píše ve svém sloupku pro La Repubblica.
"Všechny nás šokovaly. Nemyslím teď, že byli lepší či horší, než jsme čekali - byly úplně jiné! Jako by je po posledních testech v Barceloně vyměnily.
Během zimy lidé ve všech týmech pracovali s pneumatikami, které rychle zhoršovaly. Byla to jejich vlastnost a vedly se o tom jisté polemiky. Takže jsme si mysleli, že problémem bude docílit, aby vydržely dlouho.
Místo toho jsme v Melbourne dostali pneumatiky, které neměli s výdrží žádné problémy, ale místo toho měly obrovské problémy se zahříváním."
Pilot Lotusu také odhaluje, že nebyli zdaleka jediným týmem, který se v Austrálii potýkal se stejným problémem: "Pokud se pneumatiky nedostanou na určitou teplotu, pak nepodávají výkony. Během závodu neměli pouze dva piloti problémy se zahříváním pneumatik: Hamilton a Vettel, druhý a první [v konečném pořadí].
Všichni ostatní, někteří více, jiní méně, se trápili. I Webber. Dle mého názor to vysvětluje i špatnou kvalifikaci Ferrari.
Problém je, že příčina toho není známa. Stačí drobný rozdíl v nastavení, vyvážení, teplotě vzduchu či trati, a setkáváte se s opačnými reakcemi dokonce uvnitř stejného týmu.
Jen si vezměte Vettela s Webberem: Sebastian dominoval, zatímco Mark v určité části ztrácel na Alonsa 2 sekundy. Takže to je opravdu výzva: pochopit, jak používat pneumatiky. Myslím si, že to bude jedním z klíčových bodů sezóny," dodává Trulli.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.