Italský pilot Lotusu, Jarno Trulli, je přesvědčen o tom, že od loňského roku udělala stáj obrovský krok vpřed. Projeví se to i na umístění v Poháru konstruktérů?
Team Lotus začal na loňském voze pracovat opravdu na poslední chvíli, což bylo později znát, zejména na spolehlivosti vozu, nicméně to už je pryč a letošní vůz s označením T128 by měl znamenat velký pokrok.
V testech sice nepatřil mezi ty nejlepší, přesto je však T128 v mnoha ohledech lepší, než jeho předchůdce T127.
Vývoj loňského vozu byl ukončen poměrně brzy, aby se stihlo pořádně zapracovat na změnách, které přinesl letošní vůz. Především jde o kompletně novou zadní část vozu a motor. Tým tak od letošního roku používá stejné zadní zavěšení a převodovky jako mistrovská stáj Red Bull, stejné jsou i motory Renault, které vystřídaly loňské Cosworthy. A podle Jarna Trulliho je to poznat.
"Máme jedno z nejlepších řešení zadní části vozu, jaké můžete v paddocku najít. Převodovka a motor jsou prostě úžasné, skvěle do sebe zapadají. Vůz nejenže dobře vypadá, ale nejspíše i dobrý je. Pokud bych to měl srovnat s loňským vozem, tak je to opravdu velký rozdíl. Velkou zásluhu na tom mají Tony Fernandes a Mike Gascoyne."
Jarno Trulli během testů v Barceloně
"Tonymu se podařilo vyjednat motory a převodovky, Mike to celé poskládal dohromady. Mělo by to pomoct vyřešit především problémy se spolehlivostí, se kterými jsme se loni hodně setkávali. Letošní sezona přináší některá nová pravidla, se kterými se nám povedlo dobře vyrovnat."
Trulli sice připustil, že ani nový Lotus nebyl v testech moc spolehlivý, především se hodně potýkal s neustálými problémy s úniky vody, ale i tak by měl tým být lepší než v sezoně 2010.
Zadní část Lotusu T128
"Ze začátku to nebude lehké, ale máme velký potenciál. Z časů zajížděných během testů se toho moc vyčíst nedá, ale myslím, že se můžeme měřit s Force Indií, možná i se Sauberem. A vypadá to, že jsme před Virginem i HRT."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.