Italský pilot Lotusu, Jarno Trulli, je přesvědčen o tom, že od loňského roku udělala stáj obrovský krok vpřed. Projeví se to i na umístění v Poháru konstruktérů?
Team Lotus začal na loňském voze pracovat opravdu na poslední chvíli, což bylo později znát, zejména na spolehlivosti vozu, nicméně to už je pryč a letošní vůz s označením T128 by měl znamenat velký pokrok.
V testech sice nepatřil mezi ty nejlepší, přesto je však T128 v mnoha ohledech lepší, než jeho předchůdce T127.
Vývoj loňského vozu byl ukončen poměrně brzy, aby se stihlo pořádně zapracovat na změnách, které přinesl letošní vůz. Především jde o kompletně novou zadní část vozu a motor. Tým tak od letošního roku používá stejné zadní zavěšení a převodovky jako mistrovská stáj Red Bull, stejné jsou i motory Renault, které vystřídaly loňské Cosworthy. A podle Jarna Trulliho je to poznat.
"Máme jedno z nejlepších řešení zadní části vozu, jaké můžete v paddocku najít. Převodovka a motor jsou prostě úžasné, skvěle do sebe zapadají. Vůz nejenže dobře vypadá, ale nejspíše i dobrý je. Pokud bych to měl srovnat s loňským vozem, tak je to opravdu velký rozdíl. Velkou zásluhu na tom mají Tony Fernandes a Mike Gascoyne."
Jarno Trulli během testů v Barceloně
"Tonymu se podařilo vyjednat motory a převodovky, Mike to celé poskládal dohromady. Mělo by to pomoct vyřešit především problémy se spolehlivostí, se kterými jsme se loni hodně setkávali. Letošní sezona přináší některá nová pravidla, se kterými se nám povedlo dobře vyrovnat."
Trulli sice připustil, že ani nový Lotus nebyl v testech moc spolehlivý, především se hodně potýkal s neustálými problémy s úniky vody, ale i tak by měl tým být lepší než v sezoně 2010.
Zadní část Lotusu T128
"Ze začátku to nebude lehké, ale máme velký potenciál. Z časů zajížděných během testů se toho moc vyčíst nedá, ale myslím, že se můžeme měřit s Force Indií, možná i se Sauberem. A vypadá to, že jsme před Virginem i HRT."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.