Italský pilot Lotusu, Jarno Trulli, je přesvědčen o tom, že od loňského roku udělala stáj obrovský krok vpřed. Projeví se to i na umístění v Poháru konstruktérů?
Team Lotus začal na loňském voze pracovat opravdu na poslední chvíli, což bylo později znát, zejména na spolehlivosti vozu, nicméně to už je pryč a letošní vůz s označením T128 by měl znamenat velký pokrok.
V testech sice nepatřil mezi ty nejlepší, přesto je však T128 v mnoha ohledech lepší, než jeho předchůdce T127.
Vývoj loňského vozu byl ukončen poměrně brzy, aby se stihlo pořádně zapracovat na změnách, které přinesl letošní vůz. Především jde o kompletně novou zadní část vozu a motor. Tým tak od letošního roku používá stejné zadní zavěšení a převodovky jako mistrovská stáj Red Bull, stejné jsou i motory Renault, které vystřídaly loňské Cosworthy. A podle Jarna Trulliho je to poznat.
"Máme jedno z nejlepších řešení zadní části vozu, jaké můžete v paddocku najít. Převodovka a motor jsou prostě úžasné, skvěle do sebe zapadají. Vůz nejenže dobře vypadá, ale nejspíše i dobrý je. Pokud bych to měl srovnat s loňským vozem, tak je to opravdu velký rozdíl. Velkou zásluhu na tom mají Tony Fernandes a Mike Gascoyne."
Jarno Trulli během testů v Barceloně
"Tonymu se podařilo vyjednat motory a převodovky, Mike to celé poskládal dohromady. Mělo by to pomoct vyřešit především problémy se spolehlivostí, se kterými jsme se loni hodně setkávali. Letošní sezona přináší některá nová pravidla, se kterými se nám povedlo dobře vyrovnat."
Trulli sice připustil, že ani nový Lotus nebyl v testech moc spolehlivý, především se hodně potýkal s neustálými problémy s úniky vody, ale i tak by měl tým být lepší než v sezoně 2010.
Zadní část Lotusu T128
"Ze začátku to nebude lehké, ale máme velký potenciál. Z časů zajížděných během testů se toho moc vyčíst nedá, ale myslím, že se můžeme měřit s Force Indií, možná i se Sauberem. A vypadá to, že jsme před Virginem i HRT."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.