Piloti Formuli 1 se včera v Barceloně sešli se zástupcem FIA - závodním komisařem Charliem Whitingem, aby prodiskutovali problém vysoké degradace nových pneumatik.
Piloti během schůzky v rámci své asociace GPDA hovořili o nastavitelných zadních křídlech a prvních zkušenostech s pneumatikami Pirelli. Nejsou spokojeni, jsou však ochotní italskému dodavateli pomoci.
Obavy mají zejména z toho, aby je nižší životnost pneumatik neomezovala v jízdách během tréninku - aby zbytečně nestáli v garáži kvůli potřebě ušetřit směsi na další fáze závodního víkendu.
Jarno Trulli po schůzce pro Autosport uvedl: "Vyjádřili jsme náš pohled na situaci kolem pneumatik a jejich degradaci - protože to není o tom, že po 10 - 15 kolech budeme o 5 vteřin pomalejší, ale problém je i v tom, že nám to bude bránit jezdit.
Rádi bychom toho najezdili více, ale pokud pneumatiky odcházejí po třech či pěti kolech, pak je to pro nás těžké, také s ježděním.
Proto FIA tento týden zareagovala a umožnila použít jednu sadu v pátek navíc, což je dobrým krokem. Dost dobře spolupracujeme - piloti, FIA, Charlie - a jsem si jistý, že Pirelli bude držet krok. Ale nyní je samozřejmě každý trochu znepokojený."
Ačkoliv někteří piloti pneumatiky Pirelli otevřeně kritizovali, Trulli uvedl, že velmi rádi budou s Pirelli na zlepšení situace spolupracovat: "Nejsme zklamání, poukazujeme na to, že degradace je vysoká. Řekl jsem - a většina v paddocku sdílí tento názor - že Pirelli trochu schází zkušenosti v F1.
To, že pro ně během sezóny budeme několikrát testovat, může být dobré pro nás a pro ně. Jsem si jistý, že to doženou, momentálně se ale musíme vypořádat s vysokým opotřebením - a během závodů nebudeme mít méně než 3 zastávky.
Myslím, že Pirelli opravdu zareaguje na to, s čím momentálně zápasíme. Chceme situaci zlepšit a Pirelli na to má - mají nástroje a mohou zřejmě zareagovat docela rychle. Nejsme zde proto, abychom Pirelli kritizovali, protože dodávají pneumatiky a odvádějí dobrou práci. Myslíme si však, že mohou odvést lepší práci.
Pokud jim dáme trochu času a navíc jim pomůžeme na začátku sezóny, můžeme rychle zareagovat na zkušenosti všech, takže po několika závodech můžeme být situace kolem pneumatik lepší," dodává Trulli.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.