Piloti Formuli 1 se včera v Barceloně sešli se zástupcem FIA - závodním komisařem Charliem Whitingem, aby prodiskutovali problém vysoké degradace nových pneumatik.
Piloti během schůzky v rámci své asociace GPDA hovořili o nastavitelných zadních křídlech a prvních zkušenostech s pneumatikami Pirelli. Nejsou spokojeni, jsou však ochotní italskému dodavateli pomoci.
Obavy mají zejména z toho, aby je nižší životnost pneumatik neomezovala v jízdách během tréninku - aby zbytečně nestáli v garáži kvůli potřebě ušetřit směsi na další fáze závodního víkendu.
Jarno Trulli po schůzce pro Autosport uvedl: "Vyjádřili jsme náš pohled na situaci kolem pneumatik a jejich degradaci - protože to není o tom, že po 10 - 15 kolech budeme o 5 vteřin pomalejší, ale problém je i v tom, že nám to bude bránit jezdit.
Rádi bychom toho najezdili více, ale pokud pneumatiky odcházejí po třech či pěti kolech, pak je to pro nás těžké, také s ježděním.
Proto FIA tento týden zareagovala a umožnila použít jednu sadu v pátek navíc, což je dobrým krokem. Dost dobře spolupracujeme - piloti, FIA, Charlie - a jsem si jistý, že Pirelli bude držet krok. Ale nyní je samozřejmě každý trochu znepokojený."
Ačkoliv někteří piloti pneumatiky Pirelli otevřeně kritizovali, Trulli uvedl, že velmi rádi budou s Pirelli na zlepšení situace spolupracovat: "Nejsme zklamání, poukazujeme na to, že degradace je vysoká. Řekl jsem - a většina v paddocku sdílí tento názor - že Pirelli trochu schází zkušenosti v F1.
To, že pro ně během sezóny budeme několikrát testovat, může být dobré pro nás a pro ně. Jsem si jistý, že to doženou, momentálně se ale musíme vypořádat s vysokým opotřebením - a během závodů nebudeme mít méně než 3 zastávky.
Myslím, že Pirelli opravdu zareaguje na to, s čím momentálně zápasíme. Chceme situaci zlepšit a Pirelli na to má - mají nástroje a mohou zřejmě zareagovat docela rychle. Nejsme zde proto, abychom Pirelli kritizovali, protože dodávají pneumatiky a odvádějí dobrou práci. Myslíme si však, že mohou odvést lepší práci.
Pokud jim dáme trochu času a navíc jim pomůžeme na začátku sezóny, můžeme rychle zareagovat na zkušenosti všech, takže po několika závodech můžeme být situace kolem pneumatik lepší," dodává Trulli.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.