Mark Gallagher z Cosworthu hodnotí dva uplynulé testovací týdny. Pochopitelně došlo i na nejrychlejší čas Rubense Barichella z Williamsu, který pohání agregát Cosworth, z Jerezu, ale také na problémy u Virginu.
Pro britskou společnost Cosworth byly testy v Jerezu hned z několika pohledů velmi zajímavé: Williams zkoušel ve Španělsku agregát CA2011k a právě s tímto motorem dosáhl nejlepšího času testů, Marussia Virgin poprvé vyjela na závodní dráhu s novým vozem. Podle Cosworthu se ale také naskytl jeden velký problém.
„Bylo zajímavé vidět nový vůz týmu Marussia Virgin na trati. Bohužel se poslední den testů na voze vyskytl technický problém, který souvisel s motorem. Konkrétně se jednalo o olejovou pumpu,“ popisuje obchodní ředitel Cosworthu Mark Gallagher. Motorářům se bohužel zatím nepovedlo přesně definovat příčinu problému.
Také u Williamsu nevyšlo všechno podle představ, Rubens Barrichello trávil spoustu času v garáži, ale nakonec zajel nejrychlejší čas testů: „Williams odjel oba dva závěrečné dny hodně kilometrů. Velice nás zajímala data, která jsme posbírali z jeho vozu, zvláště pak ta ohledně jeho nového motoru CA2011k a systému KERS. Zajímavé bude pozorovat jejich změnu v Barceloně.“
„Pro týmy byl tento test skvělá příprava na novou sezonu. Piloti po dlouhé době opět usedli do vozů. Z kraje roku časy na kolo nejsou moc vypovídající. I přesto je ale krásné vidět Cosworth na čele výsledkové listiny,“ uzavírá Gallagher.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.