Mark Gallagher z Cosworthu hodnotí dva uplynulé testovací týdny. Pochopitelně došlo i na nejrychlejší čas Rubense Barichella z Williamsu, který pohání agregát Cosworth, z Jerezu, ale také na problémy u Virginu.
Pro britskou společnost Cosworth byly testy v Jerezu hned z několika pohledů velmi zajímavé: Williams zkoušel ve Španělsku agregát CA2011k a právě s tímto motorem dosáhl nejlepšího času testů, Marussia Virgin poprvé vyjela na závodní dráhu s novým vozem. Podle Cosworthu se ale také naskytl jeden velký problém.
„Bylo zajímavé vidět nový vůz týmu Marussia Virgin na trati. Bohužel se poslední den testů na voze vyskytl technický problém, který souvisel s motorem. Konkrétně se jednalo o olejovou pumpu,“ popisuje obchodní ředitel Cosworthu Mark Gallagher. Motorářům se bohužel zatím nepovedlo přesně definovat příčinu problému.
Také u Williamsu nevyšlo všechno podle představ, Rubens Barrichello trávil spoustu času v garáži, ale nakonec zajel nejrychlejší čas testů: „Williams odjel oba dva závěrečné dny hodně kilometrů. Velice nás zajímala data, která jsme posbírali z jeho vozu, zvláště pak ta ohledně jeho nového motoru CA2011k a systému KERS. Zajímavé bude pozorovat jejich změnu v Barceloně.“
„Pro týmy byl tento test skvělá příprava na novou sezonu. Piloti po dlouhé době opět usedli do vozů. Z kraje roku časy na kolo nejsou moc vypovídající. I přesto je ale krásné vidět Cosworth na čele výsledkové listiny,“ uzavírá Gallagher.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.