Mark Gallagher z Cosworthu hodnotí dva uplynulé testovací týdny. Pochopitelně došlo i na nejrychlejší čas Rubense Barichella z Williamsu, který pohání agregát Cosworth, z Jerezu, ale také na problémy u Virginu.
Pro britskou společnost Cosworth byly testy v Jerezu hned z několika pohledů velmi zajímavé: Williams zkoušel ve Španělsku agregát CA2011k a právě s tímto motorem dosáhl nejlepšího času testů, Marussia Virgin poprvé vyjela na závodní dráhu s novým vozem. Podle Cosworthu se ale také naskytl jeden velký problém.
„Bylo zajímavé vidět nový vůz týmu Marussia Virgin na trati. Bohužel se poslední den testů na voze vyskytl technický problém, který souvisel s motorem. Konkrétně se jednalo o olejovou pumpu,“ popisuje obchodní ředitel Cosworthu Mark Gallagher. Motorářům se bohužel zatím nepovedlo přesně definovat příčinu problému.
Také u Williamsu nevyšlo všechno podle představ, Rubens Barrichello trávil spoustu času v garáži, ale nakonec zajel nejrychlejší čas testů: „Williams odjel oba dva závěrečné dny hodně kilometrů. Velice nás zajímala data, která jsme posbírali z jeho vozu, zvláště pak ta ohledně jeho nového motoru CA2011k a systému KERS. Zajímavé bude pozorovat jejich změnu v Barceloně.“
„Pro týmy byl tento test skvělá příprava na novou sezonu. Piloti po dlouhé době opět usedli do vozů. Z kraje roku časy na kolo nejsou moc vypovídající. I přesto je ale krásné vidět Cosworth na čele výsledkové listiny,“ uzavírá Gallagher.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.