Dnes skončily první testy nové sezony ve španělské Valencii a pilot Teamu Lotus, Jarno Trulli, je s novým vozem s označením T128 spokojen.
Jarno Trulli kvůli problémům s posilovačem řízení nezajel v dnešním testu žádný čas, i tak je ale s novým Lotusem spokojen.
"Upřímně řečeno, nemohu říct, jak na tom vůz doopravdy je, když nefungoval na 100%, ale až na problémy s posilovačem řízení jsem byl s vozem spokojen, zvláště s celou zadní částí," sdělil Ital své dojmy z testování Autosportu.
"Během těchto testů jsme se ale s novým vozem jen seznamovali, snažili jsme se zjistit, jestli všechno funguje tak, jak má. Během příštích testů v Jerezu to ale bude úplně jiné, protože tam budeme chtít zjistit, jak na tom auto v porovnání s konkurencí skutečně je. Takže až na ten posilovač řízení byly tyto testy pro celý Team Lotus velice dobré, protože všechny ostatní systémy fungovaly bez problémů."
Trulli také přiznal, že Lotus loni nemohl ukázat celý svůj potenciál vzhledem k tomu, že vůz postavili doslova na poslední chvíli, až když jim FIA oficiálně "přiklepla" jejich místo na startu. Letos tomu ale prý bude jinak a Lotus bude chtít už od prvního závodu ukázat, že má na víc než jen na chvost startovního pole.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.