Dnes skončily první testy nové sezony ve španělské Valencii a pilot Teamu Lotus, Jarno Trulli, je s novým vozem s označením T128 spokojen.
Jarno Trulli kvůli problémům s posilovačem řízení nezajel v dnešním testu žádný čas, i tak je ale s novým Lotusem spokojen.
"Upřímně řečeno, nemohu říct, jak na tom vůz doopravdy je, když nefungoval na 100%, ale až na problémy s posilovačem řízení jsem byl s vozem spokojen, zvláště s celou zadní částí," sdělil Ital své dojmy z testování Autosportu.
"Během těchto testů jsme se ale s novým vozem jen seznamovali, snažili jsme se zjistit, jestli všechno funguje tak, jak má. Během příštích testů v Jerezu to ale bude úplně jiné, protože tam budeme chtít zjistit, jak na tom auto v porovnání s konkurencí skutečně je. Takže až na ten posilovač řízení byly tyto testy pro celý Team Lotus velice dobré, protože všechny ostatní systémy fungovaly bez problémů."
Trulli také přiznal, že Lotus loni nemohl ukázat celý svůj potenciál vzhledem k tomu, že vůz postavili doslova na poslední chvíli, až když jim FIA oficiálně "přiklepla" jejich místo na startu. Letos tomu ale prý bude jinak a Lotus bude chtít už od prvního závodu ukázat, že má na víc než jen na chvost startovního pole.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.