Timo Glock vstupuje do letošní sezóny s novou sebedůvěrou. Je si jistý, že Virgin má perspektivu a solidní sponzory. Důležité podle něj bude udržet se Lotusu a stáhnout náskok čelních týmů.
Glock na konci minulé sezóny veřejně vyjádřil pochybnosti o tom, jaká bude budoucnost stáje Virgin. Nebylo ani dvakrát jisté, že v jejich barvách letos nastoupí. Němec otevřeně vedl jednání s jinými týmy, nevylučoval ani Renault. Nakonec se ovšem situace uklidnila a Glock znovu nabyl jistotu ve Virgin.
„Tým udělal hodně změn ve struktuře, vystřídal lidi, dal je na jiné pozice, to už teď hodně pomáhá. Jsme mnohem lepší, mnohem silnější, než loni touhle dobou,“ řekl novinářům Autosportu Němec.Podle závodníka pomohlo ke zklidnění situace především otevřené jednání s vedením.
„Na několika posledních závodech jsme si spolu párkrát sedli. John Booth, Graeme Lowdon a já jsme spolu strávili docela dost času a mluvili o příštím roce. Přišli s pár celkem pozitivními věcmi, které podle mě trochu zklidnily situaci a ulehčily všem život. Nakonec tedy ani k žádné vážné diskuzi nedošlo,“ okomentoval Glock.
Stabilizaci týmu určitě napomohl také příchod velkého sponzora, ruského výrobce sportovních vozů Marussia. „Tým se posunuje dobrým směrem a máme teď pár dobrých sponzorů. Marussia je náš velký partner. Myslím, že jsou docela přímočaří a chtějí v budoucnu úspěch, to je dobře. To tým potřebuje, musíme zjistit, jak rychle se můžeme zlepšovat,“ řekl jezdec.
Timo Glock věří v lepší zítřky svého týmu
Timo Glock označil za hlavní cíle letošní sezóny především rychlý vývoj vozu a stáhnutí náskoku soupeřů na čele. Tým by se podle něj měl také udržet nejbližšího rivala, malajského Lotusu.
„Potřebujeme auto, které se rychle vyvíjí. To musíme letos zvládnout. Nemůžeme přes zimu najít tři sekundy, to není možné, musíme být realističtí v tom, co máme a jaký je rozpočet. Musíme se snažit dostat blíž k Toro Rosso a těm všem a zůstat u Lotusu, nebo jak se ten tým teď jmenuje! To teď musí být náš cíl,“ uzavřel závodník.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.