Timo Glock vstupuje do letošní sezóny s novou sebedůvěrou. Je si jistý, že Virgin má perspektivu a solidní sponzory. Důležité podle něj bude udržet se Lotusu a stáhnout náskok čelních týmů.
Glock na konci minulé sezóny veřejně vyjádřil pochybnosti o tom, jaká bude budoucnost stáje Virgin. Nebylo ani dvakrát jisté, že v jejich barvách letos nastoupí. Němec otevřeně vedl jednání s jinými týmy, nevylučoval ani Renault. Nakonec se ovšem situace uklidnila a Glock znovu nabyl jistotu ve Virgin.
„Tým udělal hodně změn ve struktuře, vystřídal lidi, dal je na jiné pozice, to už teď hodně pomáhá. Jsme mnohem lepší, mnohem silnější, než loni touhle dobou,“ řekl novinářům Autosportu Němec.Podle závodníka pomohlo ke zklidnění situace především otevřené jednání s vedením.
„Na několika posledních závodech jsme si spolu párkrát sedli. John Booth, Graeme Lowdon a já jsme spolu strávili docela dost času a mluvili o příštím roce. Přišli s pár celkem pozitivními věcmi, které podle mě trochu zklidnily situaci a ulehčily všem život. Nakonec tedy ani k žádné vážné diskuzi nedošlo,“ okomentoval Glock.
Stabilizaci týmu určitě napomohl také příchod velkého sponzora, ruského výrobce sportovních vozů Marussia. „Tým se posunuje dobrým směrem a máme teď pár dobrých sponzorů. Marussia je náš velký partner. Myslím, že jsou docela přímočaří a chtějí v budoucnu úspěch, to je dobře. To tým potřebuje, musíme zjistit, jak rychle se můžeme zlepšovat,“ řekl jezdec.
Timo Glock věří v lepší zítřky svého týmu
Timo Glock označil za hlavní cíle letošní sezóny především rychlý vývoj vozu a stáhnutí náskoku soupeřů na čele. Tým by se podle něj měl také udržet nejbližšího rivala, malajského Lotusu.
„Potřebujeme auto, které se rychle vyvíjí. To musíme letos zvládnout. Nemůžeme přes zimu najít tři sekundy, to není možné, musíme být realističtí v tom, co máme a jaký je rozpočet. Musíme se snažit dostat blíž k Toro Rosso a těm všem a zůstat u Lotusu, nebo jak se ten tým teď jmenuje! To teď musí být náš cíl,“ uzavřel závodník.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.