Virgin Racing zahájí letošní předsezónní testy se starým vozem VR-01. Jeho nástupce představí až 10. února v Jerezu.
Technický ředitel Nick Wirth, jenž vůz navrhuje výlučně pouze s využitím počítačů bez ověřování výsledků v aerodynamickém tunelu věří, že se jím toto rozhodnutí vyplatí - budou moci s vývojem aerodynamiky v CFD a testováním šasi na stolicích strávit více času.
"Kdybychom část testů vynechali loni a strávili bychom více času na testovacích stolicích, podávali bychom od počátku lepší výsledky," ohlédl se zpět pro Autosport Wirth. "Mnohem více se věnujeme přípravě a momentálně jsem s tímto rozhodnutím velmi spokojený."
Loňský Virgin VR-01
"Prošli jsme všemi crash-testy, probíhají práce na třetím monokoku a vyrábíme převodovku. Všechno vypadá dobře a díky aerodynamickému vývoji jsme vzrušeni" pokračuje technický ředitel Virginu.
Tým zdvojnásbil výpočetní kapacitu CFD pro letošní rok: "Opět pozorujeme pokrok. Zvýšená produktivita a množství propočtů je úžasné - nový vůz představuje velký krok vpřed ve srovnání s vozem z roku 2010," dodal Wirth.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.