Virgin Racing zahájí letošní předsezónní testy se starým vozem VR-01. Jeho nástupce představí až 10. února v Jerezu.
Technický ředitel Nick Wirth, jenž vůz navrhuje výlučně pouze s využitím počítačů bez ověřování výsledků v aerodynamickém tunelu věří, že se jím toto rozhodnutí vyplatí - budou moci s vývojem aerodynamiky v CFD a testováním šasi na stolicích strávit více času.
"Kdybychom část testů vynechali loni a strávili bychom více času na testovacích stolicích, podávali bychom od počátku lepší výsledky," ohlédl se zpět pro Autosport Wirth. "Mnohem více se věnujeme přípravě a momentálně jsem s tímto rozhodnutím velmi spokojený."
Loňský Virgin VR-01
"Prošli jsme všemi crash-testy, probíhají práce na třetím monokoku a vyrábíme převodovku. Všechno vypadá dobře a díky aerodynamickému vývoji jsme vzrušeni" pokračuje technický ředitel Virginu.
Tým zdvojnásbil výpočetní kapacitu CFD pro letošní rok: "Opět pozorujeme pokrok. Zvýšená produktivita a množství propočtů je úžasné - nový vůz představuje velký krok vpřed ve srovnání s vozem z roku 2010," dodal Wirth.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.