Konec dominance automobilek a návrat soukromých týmů, to hlavně podle Jarna Trulliho pomalu, ale jistě navrací Formuli 1 do podobné situace, ve které byla před dvaceti lety.
Odchod automobilek jako Honda, Toyota a BMW, to znamená návrat ke starým pořádkům. Ve Formuli 1 je opět více soukromých výrobců. Podle Jarna Trulliho to ovšem znamená spíše krok k horšímu.
"V posledních letech, hlavně po odchodu bohatých automobilek se rozmohl ošklivý zvyk, chtít od jezdců velké množství peněz za místo u týmu. Peníze pro některé týmy znamenají více než jezdecký um pilota. To vypovídá o tom, že něco asi není v pořádku," postěžoval si Trulli italskému deníku Gazzeta dello Sport.
"Jsou tu jen čtyři týmy, které mohou nabídnout velmi dobré auto a boj o titul. Ostatní se s nimi hlavně z finančních důvodů moc poměřovat nemohou. Když jsem začínal, situace byla jiná. Bylo tu mnohem více týmů, které mohly konkurovat špičce startovního pole.
Lotus je na tom sice dobře, i po finanční stránce, ale v případě nějaké nenadálé situace bychom i my nejspíše měli problémy najít dostatek peněz. Jsme jenom malá organizace, jako většina ostatních týmů. Formule 1 se tak vrací v čase o cca 20 let. Tehdy také převažovaly malé týmy."
Jarno Trulli bude i letos jezdit pro Team Lotus. Bude však v F1 i jiný italský pilot?
Pokud by z Force Indie opravdu odešel Vitantonio Liuzzi, Trulli by zůstal pravděpodobně jediným Italem ve Formuli 1. Podle něj je to ale špatně, hlavně pro Itálii. V čem je tedy problém?
Trulli to vidí následovně: "Problémem je především Ferrari. Všichni Italové se soustředí hlavně na Ferrari, problémem je i naše ekonomika, kdy prostě mladí jezdci nemohou získat dostatek sponzorů. Moc s tím nenadělá ani CSAI [Italská komise pro motorsport]."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.