Konec dominance automobilek a návrat soukromých týmů, to hlavně podle Jarna Trulliho pomalu, ale jistě navrací Formuli 1 do podobné situace, ve které byla před dvaceti lety.
Odchod automobilek jako Honda, Toyota a BMW, to znamená návrat ke starým pořádkům. Ve Formuli 1 je opět více soukromých výrobců. Podle Jarna Trulliho to ovšem znamená spíše krok k horšímu.
"V posledních letech, hlavně po odchodu bohatých automobilek se rozmohl ošklivý zvyk, chtít od jezdců velké množství peněz za místo u týmu. Peníze pro některé týmy znamenají více než jezdecký um pilota. To vypovídá o tom, že něco asi není v pořádku," postěžoval si Trulli italskému deníku Gazzeta dello Sport.
"Jsou tu jen čtyři týmy, které mohou nabídnout velmi dobré auto a boj o titul. Ostatní se s nimi hlavně z finančních důvodů moc poměřovat nemohou. Když jsem začínal, situace byla jiná. Bylo tu mnohem více týmů, které mohly konkurovat špičce startovního pole.
Lotus je na tom sice dobře, i po finanční stránce, ale v případě nějaké nenadálé situace bychom i my nejspíše měli problémy najít dostatek peněz. Jsme jenom malá organizace, jako většina ostatních týmů. Formule 1 se tak vrací v čase o cca 20 let. Tehdy také převažovaly malé týmy."
Jarno Trulli bude i letos jezdit pro Team Lotus. Bude však v F1 i jiný italský pilot?
Pokud by z Force Indie opravdu odešel Vitantonio Liuzzi, Trulli by zůstal pravděpodobně jediným Italem ve Formuli 1. Podle něj je to ale špatně, hlavně pro Itálii. V čem je tedy problém?
Trulli to vidí následovně: "Problémem je především Ferrari. Všichni Italové se soustředí hlavně na Ferrari, problémem je i naše ekonomika, kdy prostě mladí jezdci nemohou získat dostatek sponzorů. Moc s tím nenadělá ani CSAI [Italská komise pro motorsport]."
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.