Jarno Trulli je znám jako mistr jednoho kola, který v závodech ovšem již tak dobré výsledky nepodává. Vysvětlil rozdíl mezi kvalifikační a závodní výkonnosti se snaží jeho inženýr Gianluca Pisanello.
"Ano, je to tradiční rčení: Jarno Trulli je superrychlý v kvalifikaci, ale v závodech už to není takové. Vysvětlení bych začal dvěma věcmi: kdybyste se podívali na jeho výkony od roku 2007 do 2009, vždy v šampionátu svého kolegu porazil - za poslední tři roky tedy jeho závodní rychlost byla v pořádku, vždy získal více bodů než jeho týmový kolega, což je dobré měřítko.
Letos skončil o jednu pozici za Heikkim, protože se mnohem častěji potýkal se spolehlivostí, zejména v oblasti převodovky a hydrauliky - často se stávalo, že i když dojížděl do cíle, nemohl využít plný výkon vozu.
Rád bych proto trochu rozptýlil tuto podivnou slávu Jarna. Za poslední čtyři roky tedy třikrát porazil svého kolegu v šampionátu, v kvalifikaci vyhrával vždy. Letos skončil o jednu pozici za svým kolegou, přičemž nedokončil více než polovinu velký cen, což z hlediska srovnávání závodní výkonnosti není zas tak špatné.
Závodní inženýr Jarna Trulliho - Gianluca Pisanello
Druhá věc: není pravda, že v kvalifikaci je dobrý a v závodě ne. On totiž v kvalifikaci dokáže z auta dostat víc než ostatní. Pro znázronění si uveďme, že vůz třeba nabízí 100 %. Ostatní piloti z něj dostávají v kvalifikacích 90 %, stejně tak i během závodu. Jarno se však v kvalifikaci blíží těm 100 %. Když pak z něj v závodě dostává obvyklých 90 %, vypadá to, že je slabší."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.