Jarno Trulli je znám jako mistr jednoho kola, který v závodech ovšem již tak dobré výsledky nepodává. Vysvětlil rozdíl mezi kvalifikační a závodní výkonnosti se snaží jeho inženýr Gianluca Pisanello.
"Ano, je to tradiční rčení: Jarno Trulli je superrychlý v kvalifikaci, ale v závodech už to není takové. Vysvětlení bych začal dvěma věcmi: kdybyste se podívali na jeho výkony od roku 2007 do 2009, vždy v šampionátu svého kolegu porazil - za poslední tři roky tedy jeho závodní rychlost byla v pořádku, vždy získal více bodů než jeho týmový kolega, což je dobré měřítko.
Letos skončil o jednu pozici za Heikkim, protože se mnohem častěji potýkal se spolehlivostí, zejména v oblasti převodovky a hydrauliky - často se stávalo, že i když dojížděl do cíle, nemohl využít plný výkon vozu.
Rád bych proto trochu rozptýlil tuto podivnou slávu Jarna. Za poslední čtyři roky tedy třikrát porazil svého kolegu v šampionátu, v kvalifikaci vyhrával vždy. Letos skončil o jednu pozici za svým kolegou, přičemž nedokončil více než polovinu velký cen, což z hlediska srovnávání závodní výkonnosti není zas tak špatné.
Závodní inženýr Jarna Trulliho - Gianluca Pisanello
Druhá věc: není pravda, že v kvalifikaci je dobrý a v závodě ne. On totiž v kvalifikaci dokáže z auta dostat víc než ostatní. Pro znázronění si uveďme, že vůz třeba nabízí 100 %. Ostatní piloti z něj dostávají v kvalifikacích 90 %, stejně tak i během závodu. Jarno se však v kvalifikaci blíží těm 100 %. Když pak z něj v závodě dostává obvyklých 90 %, vypadá to, že je slabší."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.