Jarno Trulli je znám jako mistr jednoho kola, který v závodech ovšem již tak dobré výsledky nepodává. Vysvětlil rozdíl mezi kvalifikační a závodní výkonnosti se snaží jeho inženýr Gianluca Pisanello.
"Ano, je to tradiční rčení: Jarno Trulli je superrychlý v kvalifikaci, ale v závodech už to není takové. Vysvětlení bych začal dvěma věcmi: kdybyste se podívali na jeho výkony od roku 2007 do 2009, vždy v šampionátu svého kolegu porazil - za poslední tři roky tedy jeho závodní rychlost byla v pořádku, vždy získal více bodů než jeho týmový kolega, což je dobré měřítko.
Letos skončil o jednu pozici za Heikkim, protože se mnohem častěji potýkal se spolehlivostí, zejména v oblasti převodovky a hydrauliky - často se stávalo, že i když dojížděl do cíle, nemohl využít plný výkon vozu.
Rád bych proto trochu rozptýlil tuto podivnou slávu Jarna. Za poslední čtyři roky tedy třikrát porazil svého kolegu v šampionátu, v kvalifikaci vyhrával vždy. Letos skončil o jednu pozici za svým kolegou, přičemž nedokončil více než polovinu velký cen, což z hlediska srovnávání závodní výkonnosti není zas tak špatné.
Závodní inženýr Jarna Trulliho - Gianluca Pisanello
Druhá věc: není pravda, že v kvalifikaci je dobrý a v závodě ne. On totiž v kvalifikaci dokáže z auta dostat víc než ostatní. Pro znázronění si uveďme, že vůz třeba nabízí 100 %. Ostatní piloti z něj dostávají v kvalifikacích 90 %, stejně tak i během závodu. Jarno se však v kvalifikaci blíží těm 100 %. Když pak z něj v závodě dostává obvyklých 90 %, vypadá to, že je slabší."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.