Jarno Trulli je znám jako mistr jednoho kola, který v závodech ovšem již tak dobré výsledky nepodává. Vysvětlil rozdíl mezi kvalifikační a závodní výkonnosti se snaží jeho inženýr Gianluca Pisanello.
"Ano, je to tradiční rčení: Jarno Trulli je superrychlý v kvalifikaci, ale v závodech už to není takové. Vysvětlení bych začal dvěma věcmi: kdybyste se podívali na jeho výkony od roku 2007 do 2009, vždy v šampionátu svého kolegu porazil - za poslední tři roky tedy jeho závodní rychlost byla v pořádku, vždy získal více bodů než jeho týmový kolega, což je dobré měřítko.
Letos skončil o jednu pozici za Heikkim, protože se mnohem častěji potýkal se spolehlivostí, zejména v oblasti převodovky a hydrauliky - často se stávalo, že i když dojížděl do cíle, nemohl využít plný výkon vozu.
Rád bych proto trochu rozptýlil tuto podivnou slávu Jarna. Za poslední čtyři roky tedy třikrát porazil svého kolegu v šampionátu, v kvalifikaci vyhrával vždy. Letos skončil o jednu pozici za svým kolegou, přičemž nedokončil více než polovinu velký cen, což z hlediska srovnávání závodní výkonnosti není zas tak špatné.
Závodní inženýr Jarna Trulliho - Gianluca Pisanello
Druhá věc: není pravda, že v kvalifikaci je dobrý a v závodě ne. On totiž v kvalifikaci dokáže z auta dostat víc než ostatní. Pro znázronění si uveďme, že vůz třeba nabízí 100 %. Ostatní piloti z něj dostávají v kvalifikacích 90 %, stejně tak i během závodu. Jarno se však v kvalifikaci blíží těm 100 %. Když pak z něj v závodě dostává obvyklých 90 %, vypadá to, že je slabší."
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.