Nadšený cyklista a pilot stáje Marussia Virgin Racing Timo Glock v zimě trénuje na kole doma. V týmu podle něj došlo ke spoustě změn k lepšímu a již se těší na svezení s novým vozem.
"Během posledních týdnů jsem vícekrát navštívil sídlo svého týmu Velké Británii. Měli jsme tam několik setkání, zvládli jsme i simulátor a viděl jsem některé z pokroků pro rok 2011. Douf8m, že jsem našim lidem poskytl důležitou zpětnou vazbu," cituje Glocka motorsport-total.com.
"Byl jsem opravdu moc překvapený. Celkový chod týmu a přístup lidí jsou úplně jiné než vloni. Poslední sezóna nás skutečně posunula hodně dopředu, vše je rutinnější. Je to takový rozdíl, jako mezi dnem a nocí. Úkoly nyní každému připadají jednodušší a tisíckrát snadnější než před rokem," pokračuje Němec.
A jak vypadá nové auto? "První dojmy po jízdách na simulátoru jsou opravdu dobré, ale jak jsme na tom ve srovnání s konkurencí, to se uvidí až během únorových testů. Pěkné auto a pěkná továrna však nejsou tím nejdůležitějším. Hlavní je to, aby byl vůz rychlý v zatáčkách - o tom to je. Mám však absolutní důvěru v nápady našeho technického ředitele Nicka Wirtha."
Na spolupráci s novým kolegou Jeromem D'Ambrosiem, jenž vystřídal Lucu di Grassiho, se Glock těší: "Z mého pohledu není až tak důležité, kdo jezdí s druhým autem, ale na spolupráci s [D'Ambrosiem] se těším. Během dosavadních jízd odváděl Jerome dobrou práci a všiml jsem si, že má dobré technické znalosti. Možná právě díky nim měl nad ostatními kandidáty navrch."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.