Nadšený cyklista a pilot stáje Marussia Virgin Racing Timo Glock v zimě trénuje na kole doma. V týmu podle něj došlo ke spoustě změn k lepšímu a již se těší na svezení s novým vozem.
"Během posledních týdnů jsem vícekrát navštívil sídlo svého týmu Velké Británii. Měli jsme tam několik setkání, zvládli jsme i simulátor a viděl jsem některé z pokroků pro rok 2011. Douf8m, že jsem našim lidem poskytl důležitou zpětnou vazbu," cituje Glocka motorsport-total.com.
"Byl jsem opravdu moc překvapený. Celkový chod týmu a přístup lidí jsou úplně jiné než vloni. Poslední sezóna nás skutečně posunula hodně dopředu, vše je rutinnější. Je to takový rozdíl, jako mezi dnem a nocí. Úkoly nyní každému připadají jednodušší a tisíckrát snadnější než před rokem," pokračuje Němec.
A jak vypadá nové auto? "První dojmy po jízdách na simulátoru jsou opravdu dobré, ale jak jsme na tom ve srovnání s konkurencí, to se uvidí až během únorových testů. Pěkné auto a pěkná továrna však nejsou tím nejdůležitějším. Hlavní je to, aby byl vůz rychlý v zatáčkách - o tom to je. Mám však absolutní důvěru v nápady našeho technického ředitele Nicka Wirtha."
Na spolupráci s novým kolegou Jeromem D'Ambrosiem, jenž vystřídal Lucu di Grassiho, se Glock těší: "Z mého pohledu není až tak důležité, kdo jezdí s druhým autem, ale na spolupráci s [D'Ambrosiem] se těším. Během dosavadních jízd odváděl Jerome dobrou práci a všiml jsem si, že má dobré technické znalosti. Možná právě díky nim měl nad ostatními kandidáty navrch."
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.