Virgin dnes v hotelu Yas Marina v Abú Zabí slavnostně oznámil svého nového majoritního sponzora, kterému také prodal majoritní balík akcií - ruskou společnost zabývající se výrobou supersportovních vozů - Marussii.
Tým bude příští rok nastupovat jako Marussia Virgin Racing. Ruská společnost byla partnerem Virginu již letos. Dle zástupců týmu by nemělo dojít k významným změnám v organizační struktuře, sídlo zůstává v britském Dinningtonu. Dalšími akcionáři zůstávají Virgin, Manor Motorpsort a Wirth Research - ovšem již jen s minoritními podíly. Virgin včera oznámil také dalšího nového sponzora - společnost Qnet.
"Náš první rok ve Formuli 1 byl náročný - o to více, že jsme začínali v době celosvětové recese," řekl šéf Virginu Richard Branson. "Virgin je potěšen tím, že získal partnera, který sdílí naši vizi i ducha pro stabilitu a těšíme se na spolupráci směřující k posunu týmu výše na roštu Formule 1."
Graeme Lowdon, výkonný ředitel Virgin Racing, dodal: "Oznámení upevňuje naše místo na roštu F1 a svědčí o tvrdé práci a oddanosti každého jednotlivce našeho týmu."
Logo Marussie se na vozech objevovalo již letos
Nový vůz Virginu pro sezónu 2011 bude slavnostně představen začátkem příštího roku v Moskvě. Marussia odkoupila akcie týmu, které byly v držení LDC, soukromé odnože Lloyds Banking Group. Ta za ně původně zaplatila 10 mil Eur.
Šéf Marussie (provázející mimojiné pořadem Top Gear) Nikolaj Fomenko potvrdil případný zájem o služby ruského pilota Vitalije Petrova, k případnému angažování uvedl: "Dnes bych mu nebyl schopen poskytnout konkurenceschopný vůz. A on potřebuje pokračovat v kariéře s rychlým autem. Jen ještě jednu sezónu počkejte."
Virgin jméno druhého pilota, který bude závodit příští rok po boku Tima Glcoka, zatím neoznámil. Hovoří se o Jerome d'Ambrosiovi a Gioedovi van der Gardem, úplně mimo hru ale není ani současný reprezentant Lucas di Grassi. John Booth uvedl, že s oznámením svého jezdeckého složení nebudou spěchat: "Myslím, že do vánoc budeme určitě mít co říci."
Rusko tím potvrzuje velký nástup do Formule 1: krom vlastního pilota bude mít příští rok také vlastní tým a v roce 2014 by se mělo dočkat v Soči také vlastní velké ceny.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.