Virgin dnes v hotelu Yas Marina v Abú Zabí slavnostně oznámil svého nového majoritního sponzora, kterému také prodal majoritní balík akcií - ruskou společnost zabývající se výrobou supersportovních vozů - Marussii.
Tým bude příští rok nastupovat jako Marussia Virgin Racing. Ruská společnost byla partnerem Virginu již letos. Dle zástupců týmu by nemělo dojít k významným změnám v organizační struktuře, sídlo zůstává v britském Dinningtonu. Dalšími akcionáři zůstávají Virgin, Manor Motorpsort a Wirth Research - ovšem již jen s minoritními podíly. Virgin včera oznámil také dalšího nového sponzora - společnost Qnet.
"Náš první rok ve Formuli 1 byl náročný - o to více, že jsme začínali v době celosvětové recese," řekl šéf Virginu Richard Branson. "Virgin je potěšen tím, že získal partnera, který sdílí naši vizi i ducha pro stabilitu a těšíme se na spolupráci směřující k posunu týmu výše na roštu Formule 1."
Graeme Lowdon, výkonný ředitel Virgin Racing, dodal: "Oznámení upevňuje naše místo na roštu F1 a svědčí o tvrdé práci a oddanosti každého jednotlivce našeho týmu."
Logo Marussie se na vozech objevovalo již letos
Nový vůz Virginu pro sezónu 2011 bude slavnostně představen začátkem příštího roku v Moskvě. Marussia odkoupila akcie týmu, které byly v držení LDC, soukromé odnože Lloyds Banking Group. Ta za ně původně zaplatila 10 mil Eur.
Šéf Marussie (provázející mimojiné pořadem Top Gear) Nikolaj Fomenko potvrdil případný zájem o služby ruského pilota Vitalije Petrova, k případnému angažování uvedl: "Dnes bych mu nebyl schopen poskytnout konkurenceschopný vůz. A on potřebuje pokračovat v kariéře s rychlým autem. Jen ještě jednu sezónu počkejte."
Virgin jméno druhého pilota, který bude závodit příští rok po boku Tima Glcoka, zatím neoznámil. Hovoří se o Jerome d'Ambrosiovi a Gioedovi van der Gardem, úplně mimo hru ale není ani současný reprezentant Lucas di Grassi. John Booth uvedl, že s oznámením svého jezdeckého složení nebudou spěchat: "Myslím, že do vánoc budeme určitě mít co říci."
Rusko tím potvrzuje velký nástup do Formule 1: krom vlastního pilota bude mít příští rok také vlastní tým a v roce 2014 by se mělo dočkat v Soči také vlastní velké ceny.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.