Virgin dnes v hotelu Yas Marina v Abú Zabí slavnostně oznámil svého nového majoritního sponzora, kterému také prodal majoritní balík akcií - ruskou společnost zabývající se výrobou supersportovních vozů - Marussii.
Tým bude příští rok nastupovat jako Marussia Virgin Racing. Ruská společnost byla partnerem Virginu již letos. Dle zástupců týmu by nemělo dojít k významným změnám v organizační struktuře, sídlo zůstává v britském Dinningtonu. Dalšími akcionáři zůstávají Virgin, Manor Motorpsort a Wirth Research - ovšem již jen s minoritními podíly. Virgin včera oznámil také dalšího nového sponzora - společnost Qnet.
"Náš první rok ve Formuli 1 byl náročný - o to více, že jsme začínali v době celosvětové recese," řekl šéf Virginu Richard Branson. "Virgin je potěšen tím, že získal partnera, který sdílí naši vizi i ducha pro stabilitu a těšíme se na spolupráci směřující k posunu týmu výše na roštu Formule 1."
Graeme Lowdon, výkonný ředitel Virgin Racing, dodal: "Oznámení upevňuje naše místo na roštu F1 a svědčí o tvrdé práci a oddanosti každého jednotlivce našeho týmu."
Logo Marussie se na vozech objevovalo již letos
Nový vůz Virginu pro sezónu 2011 bude slavnostně představen začátkem příštího roku v Moskvě. Marussia odkoupila akcie týmu, které byly v držení LDC, soukromé odnože Lloyds Banking Group. Ta za ně původně zaplatila 10 mil Eur.
Šéf Marussie (provázející mimojiné pořadem Top Gear) Nikolaj Fomenko potvrdil případný zájem o služby ruského pilota Vitalije Petrova, k případnému angažování uvedl: "Dnes bych mu nebyl schopen poskytnout konkurenceschopný vůz. A on potřebuje pokračovat v kariéře s rychlým autem. Jen ještě jednu sezónu počkejte."
Virgin jméno druhého pilota, který bude závodit příští rok po boku Tima Glcoka, zatím neoznámil. Hovoří se o Jerome d'Ambrosiovi a Gioedovi van der Gardem, úplně mimo hru ale není ani současný reprezentant Lucas di Grassi. John Booth uvedl, že s oznámením svého jezdeckého složení nebudou spěchat: "Myslím, že do vánoc budeme určitě mít co říci."
Rusko tím potvrzuje velký nástup do Formule 1: krom vlastního pilota bude mít příští rok také vlastní tým a v roce 2014 by se mělo dočkat v Soči také vlastní velké ceny.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.