Tým Virgin patří mezi tři týmy, které se do šampionátu zapojily až před letošní sezonou. Zatím se řadí na druhé místo mezi nováčky, jejich vozy zpravidla na auta stáje Lotus nestačí, ale pravidelně porážejí monoposty HRT.
Hned na úvod se stáj proslavila tím, že jako vůbec první v historii F1 dokázala postavit monopost pouze za pomoci CFD, tedy bez použití aerodynamického tunelu (o CFD čtete víc zde: 1. díl, 2. díl, 3. díl).
Dále měla stáj na začátku roku problémy s objemem palivových nádrží svých monopostů. Inženýři špatně odhadli reálnou spotřebu a postavili nádrž příliš malou na to, aby vozy vydržely na trati po celou dobu závodu F1 (něco málo přes 300km).
Šéf Virginu, John Booth, o víkendu v Sao Paulu dementoval, že by měl tým finanční problémy. Ohledně plánů pro rozpočet na nejbližší tři až pět let se nic nezměnilo. Nicméně podle spekulací by se do týmu mohly dostat peníze z Ruska, mělo by se tak stát přes Tima Glocka.
Podle německého serveru www.auto-motor-und-sport.de by se měli ruští investoři z automobilového průmyslu zajímat o možnost koupě určitého podílu v týmu. Sponzorem týmu již je výrobce sportovních aut Marussia, který koketuje s možností vlastní závodní stáje.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.