Tým Virgin patří mezi tři týmy, které se do šampionátu zapojily až před letošní sezonou. Zatím se řadí na druhé místo mezi nováčky, jejich vozy zpravidla na auta stáje Lotus nestačí, ale pravidelně porážejí monoposty HRT.
Hned na úvod se stáj proslavila tím, že jako vůbec první v historii F1 dokázala postavit monopost pouze za pomoci CFD, tedy bez použití aerodynamického tunelu (o CFD čtete víc zde: 1. díl, 2. díl, 3. díl).
Dále měla stáj na začátku roku problémy s objemem palivových nádrží svých monopostů. Inženýři špatně odhadli reálnou spotřebu a postavili nádrž příliš malou na to, aby vozy vydržely na trati po celou dobu závodu F1 (něco málo přes 300km).
Šéf Virginu, John Booth, o víkendu v Sao Paulu dementoval, že by měl tým finanční problémy. Ohledně plánů pro rozpočet na nejbližší tři až pět let se nic nezměnilo. Nicméně podle spekulací by se do týmu mohly dostat peníze z Ruska, mělo by se tak stát přes Tima Glocka.
Podle německého serveru www.auto-motor-und-sport.de by se měli ruští investoři z automobilového průmyslu zajímat o možnost koupě určitého podílu v týmu. Sponzorem týmu již je výrobce sportovních aut Marussia, který koketuje s možností vlastní závodní stáje.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.