Přípravy na novou sezónu jsou u Virginu dle generálního ředitele Graema Lowdona již v plném proudu.
Tým k vývoji nového vozu přesunul většinou svých zdrojů. Závodů se již neúčastní ani technický ředitel Nick Wirth - místo toho se soustředí na budoucí monopost VR-02.
"Nick již tvrdě pracuje na vozu pro rok 2011 a zároveň se snažil stíhat také návštěvu závodu. Stává se však čím dál tím důležitější, aby zůstával na základně s novým autem," uvádí Lowdon pro Autosport. "Jde to velmi dobře, vyrábí a zkouší se spousta věcí. V první řadě stavba vozu představuje spoustu práce, které potřebují Nickovu plnou pozornost."
Přesto že tým naplno pracuje na budoucím voze, rád by ve zbývajících třech zámořských závodech představil ještě nějaké novinky.
"Můžete u nás pozorovat, že pokaždé, když přijdeme v CFD na nějaké vylepšení, zkusíme jej vyrobit, protože to není příliš drahé. Na těchto věcech pracuje v současném uspořádání méně lidí a na monopostu pro rok 2011 se toho zvládne udělat více. Máme mnohem více zdrojů, než před rokem.
Museli jsme navrhnout současné auto ve velmi krátkém čase, přičemž jsme začínali od nuly. Máme hrozně moc zkušeností navíc, které využijeme pro příští rok. Můžu vám říct, že auto vypadá jinak," dodává generální ředitel Virginu.
Jak to bude s piloty?Jisté je zatím jen to, že by si Virgin rád ponechal Tima Glocka: "Máme na příští rok smlouvu s Timem. Na Lucase [di Grassiho], který s týmem odvádí opravdu dobrou práci, máme opci. Mají velkou konkurenci, co se týče zájmu o místa, protože jich k dispozici moc není, takže jsme v dobré pozici.
Z pohledu týmu je klíčové, abychom se jen ujistili, že máme správnou kombinaci a správnou úroveň technické zpětné vazby, která nás bude posouvat vpřed. Uvidíme, jak věci dopadnou v příštích několika týdnech," prozrazuje Lowdon.
Timo Glock
Týmu se osvědčil také Jerome d'Abrosio, který poprvé nastoupil do vozu v Singapuru. Na náročné trati podal v trénincích solidní a bezchybný výkon. "Myslím, že v obou trénincích odvedl fantastickou práci. Určitě budeme pokračovat ve spolupráci s ním. Odjedeme pár dalších tréninků a také polovinu dne během testu nováčků v Abú Zabí."
Virgin si bude všímat také vývoje Liuze Razii příští měsíc. Tento mladý Brazilec závodící v GP2 bude mít pro sebe celý den testování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.