Přípravy na novou sezónu jsou u Virginu dle generálního ředitele Graema Lowdona již v plném proudu.
Tým k vývoji nového vozu přesunul většinou svých zdrojů. Závodů se již neúčastní ani technický ředitel Nick Wirth - místo toho se soustředí na budoucí monopost VR-02.
"Nick již tvrdě pracuje na vozu pro rok 2011 a zároveň se snažil stíhat také návštěvu závodu. Stává se však čím dál tím důležitější, aby zůstával na základně s novým autem," uvádí Lowdon pro Autosport. "Jde to velmi dobře, vyrábí a zkouší se spousta věcí. V první řadě stavba vozu představuje spoustu práce, které potřebují Nickovu plnou pozornost."
Přesto že tým naplno pracuje na budoucím voze, rád by ve zbývajících třech zámořských závodech představil ještě nějaké novinky.
"Můžete u nás pozorovat, že pokaždé, když přijdeme v CFD na nějaké vylepšení, zkusíme jej vyrobit, protože to není příliš drahé. Na těchto věcech pracuje v současném uspořádání méně lidí a na monopostu pro rok 2011 se toho zvládne udělat více. Máme mnohem více zdrojů, než před rokem.
Museli jsme navrhnout současné auto ve velmi krátkém čase, přičemž jsme začínali od nuly. Máme hrozně moc zkušeností navíc, které využijeme pro příští rok. Můžu vám říct, že auto vypadá jinak," dodává generální ředitel Virginu.
Jak to bude s piloty?Jisté je zatím jen to, že by si Virgin rád ponechal Tima Glocka: "Máme na příští rok smlouvu s Timem. Na Lucase [di Grassiho], který s týmem odvádí opravdu dobrou práci, máme opci. Mají velkou konkurenci, co se týče zájmu o místa, protože jich k dispozici moc není, takže jsme v dobré pozici.
Z pohledu týmu je klíčové, abychom se jen ujistili, že máme správnou kombinaci a správnou úroveň technické zpětné vazby, která nás bude posouvat vpřed. Uvidíme, jak věci dopadnou v příštích několika týdnech," prozrazuje Lowdon.
Timo Glock
Týmu se osvědčil také Jerome d'Abrosio, který poprvé nastoupil do vozu v Singapuru. Na náročné trati podal v trénincích solidní a bezchybný výkon. "Myslím, že v obou trénincích odvedl fantastickou práci. Určitě budeme pokračovat ve spolupráci s ním. Odjedeme pár dalších tréninků a také polovinu dne během testu nováčků v Abú Zabí."
Virgin si bude všímat také vývoje Liuze Razii příští měsíc. Tento mladý Brazilec závodící v GP2 bude mít pro sebe celý den testování.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.