SUZUKA - 2. TRÉNINK; I druhý měřený trénink před Velkou cenou Japonska ovládly vozy Red Bullu. Nejrychlejší byl znovu Sebastian Vettel, o 0,4 vteřiny za ním zaostal jeho týmový kolega Mark Webber. Velmi dobrou formu má v Japonsku Renault, což dokládá svým časem třetí Robert Kubica.
V garáži McLarenu se stále pilně pracovalo na voze Lewise Hamiltona, který dopoledne havaroval a zdemoloval jeho levou přední část. Jenson Button také tvrdě projel ve smyku přes obrubník, obešlo se to ale bez vážnějších následků. S vylepšeným vozem MP4-25 však úřadující mistr světa nebyl příliš spokojený.
Tým má i pro závěr letošní sezóny agresivní vývojový plán. Přivezl s sebou krom upraveného předního křídla také zcela nové zadní křídlo s pozměněným systémem pro oddělování proudu vzduchu. F-kanál neústí do horní klapky, ale nově do hlavního profilu.
Jako první v Japonsku odpoledne vyrazili na trať Jaime Alguersuari s Kamujem Kobajašim. Vettel při tom nacvičoval na konci boxové uličky starty a po chvilce dvojici následoval.
Virgin jakožto jediný z nováčků přivezl do Japonska nové díly
Šéf Virginu John Booth reportérovi BBC sděluje, že by chtěli být příští rok o 1 - 2 vteřiny rychlejší a pravidelně postupovat do druhé části kvalifikace.
První metu stanovil Alguersuari - 1:35,875, hned po něm Liuzzi - 1:36,209 a během dalších dvou minut přidal čas i Heidfeld -1:35,053 min.
V úvodu jezdily velmi dobře Renaulty: Vitalij Petrov byl druhý (1:33,305) a Kubica pátý (1:33,547). Do čela šel po 10 min Fernando Alonso - 1:33,119 min. Button byl šestý (1:33,523), vůz jeho kolegy se stále opravoval.
Po dalších 8 min Ferrari na čele vystřídal Red Bull Marka Webbera (1:32,574), a s postupem Sebastiana Vettela na třetí místo se i druhý trénink začal nést v rytmu rakouské stáje. Tito dva piloti se pak přetahovali o průběžnou první příčku, před zajetím do boxů byl Sebastian o 0,364 vteřiny rychlejší.
Po 30 minutách bylo pořadí následující: 1. Vettel 1:32,210 2. Webber + 0,364 3. Alonso + 0,909 4. Petrov + 1,025 5. Schumacher + 1,089 6. Massa + 1,125 7. Kubica + 1,132 8. Hülkenberg + 1,160 9. Button + 1,31310. Barrichello + 1,354
Kubica na chvíli navštívil štěrkovou zónu v zatáčce Dunlop, zatímco ke svým druhým delším jízdám na tvrdší sadě pneumatiky vyjela obě Ferrari. Týmy se připravují na závod.
Prvním pilotem, který nasadil měkčí sadu, je Petrov. Pomohlo mu to vylepšit si svůj čas (1:32,703) a posouvá se na třetí místo.
Nespokojený Rosberg vystoupil z vozu kvůli problémům se svou helmou a rádiem. Mercedes do Suzuky nepřivezl nic nového, zatímco Force India přivezla nový difuzor, který by měl ve spolupráci s výfuky u podlahy pomoci k vyššímu přítlaku na zádi. Během prvního tréninku s ním jezdil pouze Sutil, nyní je na obou vozech.
Bruno Senna si v polovině vedl velmi dobře na měkčí sadě pneumatik - jeho HRT figurovalo na 19. pozici jako druhé nejlepší auto z nováčků - před oběma Lotusy, s půlvteřinovou ztrátou na Glocka.
Pořadí po 60 minutách: 1. Vettel 1:31,712 2. Webber + 0,148 3. Massa + 0,807 4. Alonso + 0,791 5. Button + 0,821 6. Petrov + 0,991 7. Schumacher + 1,119
Hamilton po hodině stále postával v garáži a čekal na dokončení oprav svého vozu. Kubica jde na 3. místo časem 1:32,200, na čele se však stále s náskokem přetahovalo duo Red Bullu, jejich průjezd esíčky v první části okruhu byl špičkový, RB6ka zde generuje obrovský přítlak.
Alonso pro získání představy o závodní rychlosti Ferrari vyjíždí 15 min před koncem na měkčí sadě, ale s větším množstvím paliva. Schumacher je příliš rychlý v Denger, kde měli dopoledne problémy oba McLareny, podařilo se mu naštěstí dostatečně zpomalit mimo vozovky a vyhnout se bariérám.
Hamilton vyráží na trať až 9 min před koncem druhého tréninku na měkčí směsi. Na svou chybu může doplatit, protože na sobotu hlásí meteorologové v Suzuce tropické bouřky, příliš si suchou trať před závodem neosahá. Svým prvním měřeným kolem (1:34,542) se posouvá na 18. příčku.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za dnešek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti naměřené na rovince za zatáčkou 130R: 1. Petrov - 306 km/hod, 2. Kubica - 305, 3. Sutil - 302, 4. Jamamoto - 301, 5. Schumacher - 301, 6. Liuzzi - 301.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.