SUZUKA - 2. TRÉNINK; I druhý měřený trénink před Velkou cenou Japonska ovládly vozy Red Bullu. Nejrychlejší byl znovu Sebastian Vettel, o 0,4 vteřiny za ním zaostal jeho týmový kolega Mark Webber. Velmi dobrou formu má v Japonsku Renault, což dokládá svým časem třetí Robert Kubica.
V garáži McLarenu se stále pilně pracovalo na voze Lewise Hamiltona, který dopoledne havaroval a zdemoloval jeho levou přední část. Jenson Button také tvrdě projel ve smyku přes obrubník, obešlo se to ale bez vážnějších následků. S vylepšeným vozem MP4-25 však úřadující mistr světa nebyl příliš spokojený.
Tým má i pro závěr letošní sezóny agresivní vývojový plán. Přivezl s sebou krom upraveného předního křídla také zcela nové zadní křídlo s pozměněným systémem pro oddělování proudu vzduchu. F-kanál neústí do horní klapky, ale nově do hlavního profilu.
Jako první v Japonsku odpoledne vyrazili na trať Jaime Alguersuari s Kamujem Kobajašim. Vettel při tom nacvičoval na konci boxové uličky starty a po chvilce dvojici následoval.
Virgin jakožto jediný z nováčků přivezl do Japonska nové díly
Šéf Virginu John Booth reportérovi BBC sděluje, že by chtěli být příští rok o 1 - 2 vteřiny rychlejší a pravidelně postupovat do druhé části kvalifikace.
První metu stanovil Alguersuari - 1:35,875, hned po něm Liuzzi - 1:36,209 a během dalších dvou minut přidal čas i Heidfeld -1:35,053 min.
V úvodu jezdily velmi dobře Renaulty: Vitalij Petrov byl druhý (1:33,305) a Kubica pátý (1:33,547). Do čela šel po 10 min Fernando Alonso - 1:33,119 min. Button byl šestý (1:33,523), vůz jeho kolegy se stále opravoval.
Po dalších 8 min Ferrari na čele vystřídal Red Bull Marka Webbera (1:32,574), a s postupem Sebastiana Vettela na třetí místo se i druhý trénink začal nést v rytmu rakouské stáje. Tito dva piloti se pak přetahovali o průběžnou první příčku, před zajetím do boxů byl Sebastian o 0,364 vteřiny rychlejší.
Po 30 minutách bylo pořadí následující: 1. Vettel 1:32,210 2. Webber + 0,364 3. Alonso + 0,909 4. Petrov + 1,025 5. Schumacher + 1,089 6. Massa + 1,125 7. Kubica + 1,132 8. Hülkenberg + 1,160 9. Button + 1,31310. Barrichello + 1,354
Kubica na chvíli navštívil štěrkovou zónu v zatáčce Dunlop, zatímco ke svým druhým delším jízdám na tvrdší sadě pneumatiky vyjela obě Ferrari. Týmy se připravují na závod.
Prvním pilotem, který nasadil měkčí sadu, je Petrov. Pomohlo mu to vylepšit si svůj čas (1:32,703) a posouvá se na třetí místo.
Nespokojený Rosberg vystoupil z vozu kvůli problémům se svou helmou a rádiem. Mercedes do Suzuky nepřivezl nic nového, zatímco Force India přivezla nový difuzor, který by měl ve spolupráci s výfuky u podlahy pomoci k vyššímu přítlaku na zádi. Během prvního tréninku s ním jezdil pouze Sutil, nyní je na obou vozech.
Bruno Senna si v polovině vedl velmi dobře na měkčí sadě pneumatik - jeho HRT figurovalo na 19. pozici jako druhé nejlepší auto z nováčků - před oběma Lotusy, s půlvteřinovou ztrátou na Glocka.
Pořadí po 60 minutách: 1. Vettel 1:31,712 2. Webber + 0,148 3. Massa + 0,807 4. Alonso + 0,791 5. Button + 0,821 6. Petrov + 0,991 7. Schumacher + 1,119
Hamilton po hodině stále postával v garáži a čekal na dokončení oprav svého vozu. Kubica jde na 3. místo časem 1:32,200, na čele se však stále s náskokem přetahovalo duo Red Bullu, jejich průjezd esíčky v první části okruhu byl špičkový, RB6ka zde generuje obrovský přítlak.
Alonso pro získání představy o závodní rychlosti Ferrari vyjíždí 15 min před koncem na měkčí sadě, ale s větším množstvím paliva. Schumacher je příliš rychlý v Denger, kde měli dopoledne problémy oba McLareny, podařilo se mu naštěstí dostatečně zpomalit mimo vozovky a vyhnout se bariérám.
Hamilton vyráží na trať až 9 min před koncem druhého tréninku na měkčí směsi. Na svou chybu může doplatit, protože na sobotu hlásí meteorologové v Suzuce tropické bouřky, příliš si suchou trať před závodem neosahá. Svým prvním měřeným kolem (1:34,542) se posouvá na 18. příčku.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za dnešek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti naměřené na rovince za zatáčkou 130R: 1. Petrov - 306 km/hod, 2. Kubica - 305, 3. Sutil - 302, 4. Jamamoto - 301, 5. Schumacher - 301, 6. Liuzzi - 301.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.