Jarno Trulli uznal, že má ze svých letošních výsledků těžkou hlavu. Italský jezdec se však nevzdává a věří, že příští sezóna v Lotusu už bude mnohem lepší. Pokud ne, je připraven z formule jedna odejít.
Trulli je zkušený závodní pilot, ve formuli jedna závodí už čtrnáct let. Letos se upsal novému týmu Lotus. Malajská stáj je sice nejlepší z nováčků, pětatřicetiletému jezdci z Pescary se však zatím nepodařilo dojet lépe než na patnáctém místě, pravidelně ho překonává i kolega Kovalainen. Trulli se však nevzdává. O odchodu z královské disciplíny motorsportu zatím neuvažuje."Upřímně zatím nevím kdy (odejdu). Pokud přestanu být rychlý, nemá cenu ve formuli jedna setrvávat," řekl Trulli novinářům z AutoBildu."Tento rok je pro mě samozřejmě těžko přijatelný, ale vyhlídky na příští sezónu jsou lepší. Nechci se spokojit s ježděním vzadu. Akceptuji to jen proto, že Lotus má dlouhodobý plán. Od začátku mi bylo jasné, že první rok bude těžký. Teď musím být trpělivý," prohlásil závodník.
Jarno Trulli oslavuje s týmem vítězství ve Velké ceně MonakaJarno Trulli má za sebou pestrou závodní kariéru. Ve formuli jedna začínal za Minardi, už v polovině sezóny ale přešel k Prostovi, u kterého strávil i následující dvě sezóny. Dva roky pak závodil za Jordan, než na tři léta zakotvil v Renaultu, pro který ve Velké ceně Monaka 2004 získal své první a prozatím i poslední vítězství. Na konci sezóny Trulli odešel do Toyoty. Za japonský tovární tým závodil až do minulého roku, kdy Toyota oznámila odchod z formule jedna. Zkušený italský závodník se poté upsal společně s Heikkim Kovalainenem malajskému následníku známé značky Lotus.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.