Jarno Trulli uznal, že má ze svých letošních výsledků těžkou hlavu. Italský jezdec se však nevzdává a věří, že příští sezóna v Lotusu už bude mnohem lepší. Pokud ne, je připraven z formule jedna odejít.
Trulli je zkušený závodní pilot, ve formuli jedna závodí už čtrnáct let. Letos se upsal novému týmu Lotus. Malajská stáj je sice nejlepší z nováčků, pětatřicetiletému jezdci z Pescary se však zatím nepodařilo dojet lépe než na patnáctém místě, pravidelně ho překonává i kolega Kovalainen. Trulli se však nevzdává. O odchodu z královské disciplíny motorsportu zatím neuvažuje."Upřímně zatím nevím kdy (odejdu). Pokud přestanu být rychlý, nemá cenu ve formuli jedna setrvávat," řekl Trulli novinářům z AutoBildu."Tento rok je pro mě samozřejmě těžko přijatelný, ale vyhlídky na příští sezónu jsou lepší. Nechci se spokojit s ježděním vzadu. Akceptuji to jen proto, že Lotus má dlouhodobý plán. Od začátku mi bylo jasné, že první rok bude těžký. Teď musím být trpělivý," prohlásil závodník.
Jarno Trulli oslavuje s týmem vítězství ve Velké ceně MonakaJarno Trulli má za sebou pestrou závodní kariéru. Ve formuli jedna začínal za Minardi, už v polovině sezóny ale přešel k Prostovi, u kterého strávil i následující dvě sezóny. Dva roky pak závodil za Jordan, než na tři léta zakotvil v Renaultu, pro který ve Velké ceně Monaka 2004 získal své první a prozatím i poslední vítězství. Na konci sezóny Trulli odešel do Toyoty. Za japonský tovární tým závodil až do minulého roku, kdy Toyota oznámila odchod z formule jedna. Zkušený italský závodník se poté upsal společně s Heikkim Kovalainenem malajskému následníku známé značky Lotus.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.