Jarno Trulli pojede Velkou cenu ve Valencii s novým šasi. Tým mu ho nabídl po vleklých problémech, kterými Ital v posledních závodech trpěl. Trulli výměnu nejdříve šlechetně odmítl, protože tím nechtěl poškodit svého kolegu.
Nasazení nového šasi v Lotusu dlouhodobě plánovali do Valencie. Mělo být nasazeno do vozu Heikkiho Kovalainena. Technický šéf Mike Gascoyne se rozhodl pro změnu a nabídl šasi Trullimu, který trpěl problémy s vyvážením. Ital to však odmítl s odůvodněním, že by to vůči Kovalainenovi nebylo fér.
"Jarno byl nešťastný z vyvážení svého vozu a měl s tím problémy. Měli jsme připravené nové šasi do Valencie a to měl dostat Heikki. Kvůli Jarnovým problémům jsem to změnil. Když se o tom ale Jarno doslechl, řekl: ´Ne, nechci, aby měl Heikki pocit, že jsem upřednostňován, klidně ho dejte jemu,´" vysvětloval Gascoyne kuriózní situaci. "Šel jsem tedy za Heikkim a řekl mu to. Odpověděl: ´Ne, Jarno má problémy, dejte ho jemu!´ Tahle situace ilustruje skvělou atmosféru uvnitř týmu. Oba se snaží pomáhat si navzájem. Nakonec jsme ho dali Jarnovi, ale oba jsou připraveni si je později vyměnit," dodal Gascoyne.
Jarno Trulli se trápil s vyvážením vozu
Velká cena Evropy ve Valencii startuje už příští neděli 27. června. Pro značku Lotus to bude jubilejní pěti stý závod v její historii.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.