Lotus příští rok bez KERSu

Trulli, Jarno
Trulli, Jarno, foto: Caterham F1 Team
Petr Hlawiczka 25. května 2010 06:55
Sdílej:

Šéf Lotusu Tony Fernandes odhalil, že při vývoji svého vozu pro příští rok nepočítají s KERSem, přestože ho ostatní týmy možná nasadí.

Očekává se totiž, že FOTA posvětí opětovné přijetí této technologie. Ostatně tlačí na to Renault i Ferrari, kteří jsou schopni levně dodat jeho výkonnější (150 koní proti loňským 80) verzi týmům.

Lotus se obává zvýšených nákladů i nižší spolehlivosti, proto se ho bude raději držet stranou. "Příští rok KERS nepoužijeme, máme pro to dobré důvody," uvedl Fernandes.

"Letos jsme téměř vše museli nakupovat od našich dodavatelů, nyní jsme dospěli do stádia, kdy si dokážeme celé auto postavit ve vlastní továrně. Zkusíme využít zkušeností, které jsme nasbíraly se současným vozem, a efektivněji pracovat na všech projektech," uvádí dále šéf Lotusu.

KERS představuje několik kilogramů navíc, což bude představovat vzhledem k rozložení hmotnosti velkou výzvu pro konstruktéry obzvlášť nyní, když musí počítat s většími palivovými nádržemi.

"Pokud bychom použili KERS dle pravidel Technické pracovní skupiny, museli bychom začít od nuly s celým vozem a jeho rozložením hmotnosti. Větší týmy se v tomto liší - s KERSem už mají z minulých let solidní zkušenosti.

Loni jsme viděli, že není jednoduché přimět KERS k tomu, aby fungoval efektivně a spolehlivě. Zabralo to spoustu času, peněz a zdrojů. Máme plnou důvěru v to, že zvládneme i bez něj," dodává Fernandes.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.