Šéf Lotusu Tony Fernandes odhalil, že při vývoji svého vozu pro příští rok nepočítají s KERSem, přestože ho ostatní týmy možná nasadí.
Očekává se totiž, že FOTA posvětí opětovné přijetí této technologie. Ostatně tlačí na to Renault i Ferrari, kteří jsou schopni levně dodat jeho výkonnější (150 koní proti loňským 80) verzi týmům.
Lotus se obává zvýšených nákladů i nižší spolehlivosti, proto se ho bude raději držet stranou. "Příští rok KERS nepoužijeme, máme pro to dobré důvody," uvedl Fernandes.
"Letos jsme téměř vše museli nakupovat od našich dodavatelů, nyní jsme dospěli do stádia, kdy si dokážeme celé auto postavit ve vlastní továrně. Zkusíme využít zkušeností, které jsme nasbíraly se současným vozem, a efektivněji pracovat na všech projektech," uvádí dále šéf Lotusu.
KERS představuje několik kilogramů navíc, což bude představovat vzhledem k rozložení hmotnosti velkou výzvu pro konstruktéry obzvlášť nyní, když musí počítat s většími palivovými nádržemi.
"Pokud bychom použili KERS dle pravidel Technické pracovní skupiny, museli bychom začít od nuly s celým vozem a jeho rozložením hmotnosti. Větší týmy se v tomto liší - s KERSem už mají z minulých let solidní zkušenosti.
Loni jsme viděli, že není jednoduché přimět KERS k tomu, aby fungoval efektivně a spolehlivě. Zabralo to spoustu času, peněz a zdrojů. Máme plnou důvěru v to, že zvládneme i bez něj," dodává Fernandes.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.