Dnešní závod v Bahrajnu představuje skutečný návrat značky Lotus do světa formule 1. Přestože malajský tým v kvalifikaci nezazářil, představená spolehlivost podle šéfa týmu dává šanci soustředit se nyní na hledání vyšší rychlosti.
Tony Fernandes připomenul, že nikdo neuspěje ze dne na den bez dlouhé přípravy nebo zkušeností a historie. Lotus je sice v historickém měřítku velmi úspěšným, ale tým startující v Bahrajnu má s původním, založeným slavným britským konstruktérem Colinem Chapmanem, společného jen velice málo.
„Tolik se nám toho mohlo pokazit a měli bychom po kvalifikaci, jsem však extrémně šťastný, neboť jsme vše zvládli dotáhnout do konce. Teď nás ale čeká závod, stále jsme na začátku a stavíme základy pro budoucnost. Každé zlepšení bude důvodem slavit, ale i jen pohled na vozy na dráze byl úžasný. Teď se potřebujeme zlepšovat.“
Lotus včera v boxech navštívili i úspěšní piloti minulosti, kteří velké úspěchy slavili právě s touto značkou, Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell a Mario Andretti.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce