Skupinové testy v Jerezu skončily v sobotu a budou pokračovat opět ve středu - to ale neznamená, že se tam nic neděje.
Po problémových prvních dnech vyjel i včera na dráhu Virgin - plnil své povinnosti vůži sponzorům a natáčel propagační snímky.
V pondělí a v úterý čeká totéž Ferrari. Scuderia má exkluzívně trať jen pro sebe, během plánovaného natáčení by se měli ukázat jak Felipe Massa, tak i domácí Fernando Alonso. Dnes však v Jerezu opět silně prší - štáb Ferrari by si místo filmování mohl spíše zaplavat.
Okruh si pro sebe pronajal minulý týden v úterý před započetím testů ze stejných důvodů i McLaren.
Ve středu se zde začne opět naplno jezdit - k dosavadním týmům se přidá i Lotus se svým novým monopostem T127. Scházet bude pouze Campos a USF1, kteří usilovně bojují o to, aby nechyběli v Bahrajnu na startu prvního závodu.
Předpověď počasí však není nikterak příznivá, týmy proto jednají o přesunu testování na jiný okruh (spekuluje se o Valencii či Portimau - tam jsou ale již naplánovány nějaké akce a slunce taky není jisté) - deště si již užily uplynulý týden do sytosti, své vozy potřebují nutně prověřit i na suchu. Před prvním závodem pak už zbývá pouze jediný test v Barceloně.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.