U Virginu po dnešku panovala špatná nálada. První testování se nové stáji vůbec nedaří podle očekávání a smůla se jim lepí na paty. Kvůli špatnému počasí a problémům s předním křídlem neodjel britský tým za tři dny ještě ani třicet kol.
Středeční první den testů narušovalo nepříznivé počasí. Virgin s prvním projetím svého vozu příliš nespěchal a VR-01 si odjelo pouze pět kol. Ve čtvrtek se zdálo, že se nebe umoudřilo. Glockovi však záhy upadlo přední křídlo a tým musel celý den čekat na dovezení náhradních dílů ze základny v Británii. Předpokládali, že přes noc dokáží křídlo opravit a v pátek ráno se Lucas di Grassi postaví na trať vedle ostatních. Nestalo se tak.„I přes práci do vyčerpání na odstranění včerejších problémů jsme propásli jízdy na suchu dnes ráno. Odpoledne bylo takové mokro, že jsme my i ostatní týmy ztratili mnohem víc času, i když už jsme konečně byli připravení vyrazit,“ řekl technický ředitel Virginu Nick Wirth.„Štvalo nás to o to víc, že Wirth Research dokázali namísto dovezení hotových dílů ze základny v Bicesteru navrhnout a vyrobit nové během čtyřiadvaceti hodin. Ale čím tvrději pracujete, tím víc štěstí máte. S hodinami, které nad tím nyní trávíme, doufáme, že se k nám štěstěna brzy obrátí!“ zůstává Wirth optimistický. Podobně smýšlet se snaží i di Grassi, který se během testů v Jerezu zatím mnoho nesvezl.„Počasí nám zrovna nepomáhá, na zítra také hlásí déšť. My ale věříme, že všechno půjde podle plánu a zítra toho víc najezdíme.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.