U Virginu po dnešku panovala špatná nálada. První testování se nové stáji vůbec nedaří podle očekávání a smůla se jim lepí na paty. Kvůli špatnému počasí a problémům s předním křídlem neodjel britský tým za tři dny ještě ani třicet kol.
Středeční první den testů narušovalo nepříznivé počasí. Virgin s prvním projetím svého vozu příliš nespěchal a VR-01 si odjelo pouze pět kol. Ve čtvrtek se zdálo, že se nebe umoudřilo. Glockovi však záhy upadlo přední křídlo a tým musel celý den čekat na dovezení náhradních dílů ze základny v Británii. Předpokládali, že přes noc dokáží křídlo opravit a v pátek ráno se Lucas di Grassi postaví na trať vedle ostatních. Nestalo se tak.„I přes práci do vyčerpání na odstranění včerejších problémů jsme propásli jízdy na suchu dnes ráno. Odpoledne bylo takové mokro, že jsme my i ostatní týmy ztratili mnohem víc času, i když už jsme konečně byli připravení vyrazit,“ řekl technický ředitel Virginu Nick Wirth.„Štvalo nás to o to víc, že Wirth Research dokázali namísto dovezení hotových dílů ze základny v Bicesteru navrhnout a vyrobit nové během čtyřiadvaceti hodin. Ale čím tvrději pracujete, tím víc štěstí máte. S hodinami, které nad tím nyní trávíme, doufáme, že se k nám štěstěna brzy obrátí!“ zůstává Wirth optimistický. Podobně smýšlet se snaží i di Grassi, který se během testů v Jerezu zatím mnoho nesvezl.„Počasí nám zrovna nepomáhá, na zítra také hlásí déšť. My ale věříme, že všechno půjde podle plánu a zítra toho víc najezdíme.“
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.