Ve Virginu se rozhodli přepracovat uchycení předního křídla. Během čtvrtečního testování upadlo po jedenácti odjetých kolech. Tým se ho snažil přes noc upravit, aby se podobná situace již neopakovala.
Vůz VR-01 včera dopoledne ztratil přední křídlo, když ho řídil Timo Glock. Tým s sebou ale v Jerezu neměl dostatek součástek na opravu a testování se pro něj na zbytek dne zastavilo. Díly byly do Španělska dopraveny včera odpoledne a v noci. Mechanici se snažili vůz přes noc připravit pro dnešní jízdy.
Glock problémy okomentoval jako předvídatelné počáteční potíže nováčka na startovním roštu. „Myslím si, že je to součást působení v novém týmu. Musíme to brát, jak to je, a snažit se najezdit co nejvíc. Už při představení vozu jsem řekl, že se objeví potíže, ale nikdo zatím neví jaké. Je to normální. Musíme to co nejdřív vyřešit, je dobře, že se nám to stalo na testech. Samozřejmě by bylo lepší jezdit a získávat data, ale musíme se vypořádat s mnoha věcmi a tohle je jedna z nich,“ řekl včera německý závodník, který do nového týmu Virgin Racing přišel z Toyoty.
Timo Glock přišel do Virginu z Toyoty
Bývalý kolega Jarna Trulliho si je jistý, že designér Virginu Nick Wirth dokáže problém vyřešit. „Nick je pes na bezpečnostní záležitosti. Chce mít solidní auto bez potíží. Přední křídlo je samozřejmě něco, na čem teď musíme pracovat, protože tohle jsme nečekali, ale nemám žádné pochybnosti. Mělo by to být v pořádku,“ myslí si. Glocka provázela na jeho prvních letošních testech smůla. Ve středu, kdy testování v Jerezu začínalo, ujel jen několik instalačních kol. Včera kvůli závadě stihl okruh objet jen jednáctkrát. Dnes ho v kokpitu vystřídá Lucas di Grassi.
„V pátek by mělo být také sucho, ale je to velká škoda, když máte jen pár dní na testy a celý jeden den ztratíte. Pro nový tým je to těžké. Ale takhle to prostě je a snad se nám bude dařit už jen lépe,“ uzavřel Timo Glock.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.