Ve Virginu se rozhodli přepracovat uchycení předního křídla. Během čtvrtečního testování upadlo po jedenácti odjetých kolech. Tým se ho snažil přes noc upravit, aby se podobná situace již neopakovala.
Vůz VR-01 včera dopoledne ztratil přední křídlo, když ho řídil Timo Glock. Tým s sebou ale v Jerezu neměl dostatek součástek na opravu a testování se pro něj na zbytek dne zastavilo. Díly byly do Španělska dopraveny včera odpoledne a v noci. Mechanici se snažili vůz přes noc připravit pro dnešní jízdy.
Glock problémy okomentoval jako předvídatelné počáteční potíže nováčka na startovním roštu. „Myslím si, že je to součást působení v novém týmu. Musíme to brát, jak to je, a snažit se najezdit co nejvíc. Už při představení vozu jsem řekl, že se objeví potíže, ale nikdo zatím neví jaké. Je to normální. Musíme to co nejdřív vyřešit, je dobře, že se nám to stalo na testech. Samozřejmě by bylo lepší jezdit a získávat data, ale musíme se vypořádat s mnoha věcmi a tohle je jedna z nich,“ řekl včera německý závodník, který do nového týmu Virgin Racing přišel z Toyoty.
Timo Glock přišel do Virginu z Toyoty
Bývalý kolega Jarna Trulliho si je jistý, že designér Virginu Nick Wirth dokáže problém vyřešit. „Nick je pes na bezpečnostní záležitosti. Chce mít solidní auto bez potíží. Přední křídlo je samozřejmě něco, na čem teď musíme pracovat, protože tohle jsme nečekali, ale nemám žádné pochybnosti. Mělo by to být v pořádku,“ myslí si. Glocka provázela na jeho prvních letošních testech smůla. Ve středu, kdy testování v Jerezu začínalo, ujel jen několik instalačních kol. Včera kvůli závadě stihl okruh objet jen jednáctkrát. Dnes ho v kokpitu vystřídá Lucas di Grassi.
„V pátek by mělo být také sucho, ale je to velká škoda, když máte jen pár dní na testy a celý jeden den ztratíte. Pro nový tým je to těžké. Ale takhle to prostě je a snad se nám bude dařit už jen lépe,“ uzavřel Timo Glock.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.