Nový tým Formule 1 - Virgin Racing - představil ve středu světu svůj nový vůz VR-01. Včera ho poprvé otestovat s velkou slávou na trati v Silverstone, dnes jej čekají další jízdy.
"Neuvěřitelné," znělo nadšeně z úst zástupců týmů na trati ve Stowe, kteří se po zimě konečně dočkali debutu svého dítka na trati. Poprvé se s ním svezl Timo Glock, dnes by se měl za volant dostat i Lucas di Grassi.
Technický ředitel Virginu Nick Wirth prohlásil: "Deset náročných měsíců plných odhodlání a nasazení se konečně vyplatilo. Celý dnešní den byl o těch prvních zkušebních krůčcích, program se ale zítra rozeběhne naplno, den plný vyhodnocování na trati jak pro Tima, tak i pro Lucase."
A první Glockovy dojmy z jízdy? "Byl to fantastický moment pro mě a pro celý tým - vidět, jak VR-01 ožil. Je to skvělé být zpět v závodním voze," prohlásil nadšeně, bez snahy blíže hodnotit chování vozu. Inu, na to je ještě brzy.
Všichni jsou zvědaví, zda se vůz navržený bez jakéhokoliv testování v aerotunelu, pouze za pomocí počítačových CFD simulací, bude chovat v reálném životě stejně jako v tom digitálním.
V pátek ve VR-01 už "úřadoval" Di Grassi
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.