Nový tým Formule 1 - Virgin Racing - představil ve středu světu svůj nový vůz VR-01. Včera ho poprvé otestovat s velkou slávou na trati v Silverstone, dnes jej čekají další jízdy.
"Neuvěřitelné," znělo nadšeně z úst zástupců týmů na trati ve Stowe, kteří se po zimě konečně dočkali debutu svého dítka na trati. Poprvé se s ním svezl Timo Glock, dnes by se měl za volant dostat i Lucas di Grassi.
Technický ředitel Virginu Nick Wirth prohlásil: "Deset náročných měsíců plných odhodlání a nasazení se konečně vyplatilo. Celý dnešní den byl o těch prvních zkušebních krůčcích, program se ale zítra rozeběhne naplno, den plný vyhodnocování na trati jak pro Tima, tak i pro Lucase."
A první Glockovy dojmy z jízdy? "Byl to fantastický moment pro mě a pro celý tým - vidět, jak VR-01 ožil. Je to skvělé být zpět v závodním voze," prohlásil nadšeně, bez snahy blíže hodnotit chování vozu. Inu, na to je ještě brzy.
Všichni jsou zvědaví, zda se vůz navržený bez jakéhokoliv testování v aerotunelu, pouze za pomocí počítačových CFD simulací, bude chovat v reálném životě stejně jako v tom digitálním.
V pátek ve VR-01 už "úřadoval" Di Grassi
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.