Sir Richard Branson se rozhodl do formule 1 vstoupit s novým týmem. To mu umožnil Manor, který se již oficiálně přejmenoval na Virgin Racing. Sponzorství mistrů světa již údajně přineslo to nejlepší co mohlo a je třeba se zaměřit na nové výzvy.
„Pokušením mohlo být vypsat Brawnu velký šek a držet se ho další sezónu,“ řekl Richard Branson.„Ale když už tým vyhrál, nemůžete s ním dosáhnout ničeho lepšího než vítězství. Tak jsem si mysleli, že bude lepší podporovat nový tým. Neočekáváme podobný příděl štěstí jako jsme měli v loňském roce.“„Plně jsme akceptovali, že budeme muset v následujících letech vybudovat nový tým. Ale bude zajímavé pokusit se to splnit. Vesmírná společnost Alexe Tae se mnoho let podílela na stavbě několika budov a stavem. A myslím si, že to zde můžou také upotřebit,“ dodal.Branson nechce do nového týmu investovat věčně. Očekává, že se mu podaří sehnat dostatek sponzorů a tým s rozpočtem 40 milionů liber na rok za čas udržovat bez vlastních investic. Do té doby je připraven tým finančně podporovat sám.„Nick Wirth a lidé, co má kolem sebe, jsou geniální. Protože Nick k nám přetáhl inženýry z Brawnu, od Red Bullu, téměř od všech ostatních týmů a má tady už opravdu skvělou skupinu lidí.“„Zajištěné máme tři roky. Rádi bychom přilákali dostatek sponzorů na každý rok, ale myslím, že vzhledem k našemu rozpočtu 40 milionů liber na sezónu bychom to měli být schopni zvládnout.“
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.