Majitel stáje Virgin Richard Branson nabídl sázku šéfovi dalšího nováčka v seriálu formule 1 Tonymu Fernandesovi z Lotusu. Kdo skončí v příštím ročníku F1 na horší pozici, bude působit coby letuška v letecké společnosti svého soupeře, v úterý o tom informuje agentura Reuters.
Milionář z Malajsie Fernandes provozuje aerolinky AirAsia a s Bransonem se zná již delší dobu, v minulosti totiž spolupracoval s jeho hudebním nakladatelstvím Virgin Records. A minulý týden Fernandes uvedl, že skončit ve formuli 1 za stájí Virgin je nepřijatelné. "Prvotně musíme být před Bransonem, jinak odejdu do důchodu a zabiju se," uvedl Fernandes, v jehož týmu se v nové sezoně objeví piloti Jarno Trulli a Heikki Kovalainen.
Na druhé straně Branson vlastní kromě desítek dalších společností i aerolinky Virgin Atlantic Airways a Fernandese by jako letušku bez problémů zaměstnal. "Pokud ho ve formuli porazíme, může u nás pracovat jako letuška. Máme perfektní uniformy a myslím, že se se mnou může vsadit o to samé," uvedl Brit, jenž znovu zavtipkoval na Fernandesovu adresu. "Vzhledem k tomu, že máme hudební nakladatelství, předpokládám, že bychom mu zajistili i dobrou hudbu na jeho pohřbu. Ale mám Tonyho rád a doufám, že se nezabije," dodal Branson, který si je dobrým výsledkem jeho stáje více než jistý.
"Je to zábava a taková přátelská rivalita. Minulý rok jsem objevil, že formuli 1 sledují miliony lidí a někteří z nich jsou úplní fanatici. Být součástí F1 bude skvělá reklama pro naši značku. Formule je sexy a my se ji budeme snažit udělat ještě svůdnější," uzavřel Branson.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.