Majitel stáje Virgin Richard Branson nabídl sázku šéfovi dalšího nováčka v seriálu formule 1 Tonymu Fernandesovi z Lotusu. Kdo skončí v příštím ročníku F1 na horší pozici, bude působit coby letuška v letecké společnosti svého soupeře, v úterý o tom informuje agentura Reuters.
Milionář z Malajsie Fernandes provozuje aerolinky AirAsia a s Bransonem se zná již delší dobu, v minulosti totiž spolupracoval s jeho hudebním nakladatelstvím Virgin Records. A minulý týden Fernandes uvedl, že skončit ve formuli 1 za stájí Virgin je nepřijatelné. "Prvotně musíme být před Bransonem, jinak odejdu do důchodu a zabiju se," uvedl Fernandes, v jehož týmu se v nové sezoně objeví piloti Jarno Trulli a Heikki Kovalainen.
Na druhé straně Branson vlastní kromě desítek dalších společností i aerolinky Virgin Atlantic Airways a Fernandese by jako letušku bez problémů zaměstnal. "Pokud ho ve formuli porazíme, může u nás pracovat jako letuška. Máme perfektní uniformy a myslím, že se se mnou může vsadit o to samé," uvedl Brit, jenž znovu zavtipkoval na Fernandesovu adresu. "Vzhledem k tomu, že máme hudební nakladatelství, předpokládám, že bychom mu zajistili i dobrou hudbu na jeho pohřbu. Ale mám Tonyho rád a doufám, že se nezabije," dodal Branson, který si je dobrým výsledkem jeho stáje více než jistý.
"Je to zábava a taková přátelská rivalita. Minulý rok jsem objevil, že formuli 1 sledují miliony lidí a někteří z nich jsou úplní fanatici. Být součástí F1 bude skvělá reklama pro naši značku. Formule je sexy a my se ji budeme snažit udělat ještě svůdnější," uzavřel Branson.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.