I když nerad, učinil zřejmě prezident Toyoty pro motorsport, John Howett, nabídku pro Jarna Trulliho. Jasno však nebude dříve než v půlce listopadu.
To, že Toyota bojuje s McLarenem o služby Kimiho Räikkönena, není žádným tajemstvím. Není také žádným tajemstvím, že prezident Toyoty, John Howett, je proti tomu, aby u týmu zůstali oba stávající jezdci, tedy Timo Glock a Jarno Trulli. Momentálně to vypadá, že by u týmu zůstal maximálně Ital. Ital v Brazílii pozval celý tým na večeři, kde členům týmu řekl, že si “nejeden“ člověk přeje, aby od týmu odešel. Mezi tyto lidi řadil zřejmě Howetta, který jak jemu, tak i Glockovi nabídl smlouvy, ale výrazně finančně hubenější. Zatímco Glock chce kvůli napětí mezi ním a prezidentem týmu odejít, dokáže si Trulli svou budoucnost u týmu představit.„S oběma jezdci na určité úrovni jednáme. Učinili jsme Jarnovi nabídku, se kterou není spokojen po finanční stránce. Důležité jsou také určité detaily v té smlouvě, které jsme ještě neprojednávaly. Je zde možnost, že příští rok bude sedět v jednom z vozů, ale ještě není nic jistého,“ řekl Howett pro Reuters.
Trulli to u Renaultu již zná...
Trulli totiž platí za černého koně týmového šéfa Tadashiho Yamashiny, který ho měl požádat, aby do zasedání špiček Toyoty v půlce listopadu, kdy se bude mimo jihé projednávat i rozpočet na příští rok, u žádné jiné stáje nepodepisoval. Toyota by si tak 35 letého Itala ještě možná ráda ponechala. Možný přestup k Renaultu, o kterém se také spekulovalo, se tak jeví jako nereálný. Jen připomeňme, že od Renaultu Trulli během sezony 2004 odešel.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.