I když nerad, učinil zřejmě prezident Toyoty pro motorsport, John Howett, nabídku pro Jarna Trulliho. Jasno však nebude dříve než v půlce listopadu.
To, že Toyota bojuje s McLarenem o služby Kimiho Räikkönena, není žádným tajemstvím. Není také žádným tajemstvím, že prezident Toyoty, John Howett, je proti tomu, aby u týmu zůstali oba stávající jezdci, tedy Timo Glock a Jarno Trulli. Momentálně to vypadá, že by u týmu zůstal maximálně Ital. Ital v Brazílii pozval celý tým na večeři, kde členům týmu řekl, že si “nejeden“ člověk přeje, aby od týmu odešel. Mezi tyto lidi řadil zřejmě Howetta, který jak jemu, tak i Glockovi nabídl smlouvy, ale výrazně finančně hubenější. Zatímco Glock chce kvůli napětí mezi ním a prezidentem týmu odejít, dokáže si Trulli svou budoucnost u týmu představit.„S oběma jezdci na určité úrovni jednáme. Učinili jsme Jarnovi nabídku, se kterou není spokojen po finanční stránce. Důležité jsou také určité detaily v té smlouvě, které jsme ještě neprojednávaly. Je zde možnost, že příští rok bude sedět v jednom z vozů, ale ještě není nic jistého,“ řekl Howett pro Reuters.
Trulli to u Renaultu již zná...
Trulli totiž platí za černého koně týmového šéfa Tadashiho Yamashiny, který ho měl požádat, aby do zasedání špiček Toyoty v půlce listopadu, kdy se bude mimo jihé projednávat i rozpočet na příští rok, u žádné jiné stáje nepodepisoval. Toyota by si tak 35 letého Itala ještě možná ráda ponechala. Možný přestup k Renaultu, o kterém se také spekulovalo, se tak jeví jako nereálný. Jen připomeňme, že od Renaultu Trulli během sezony 2004 odešel.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.