Sportovní ředitel Toyoty John Howett znovu jasně naznačil, že Jarno Trulli nebude příští rok závodit za Toyotu. Howett chce za každou cenu dovést tým k vítězství, aby uspokojil japonské šéfy, a Trulli do jeho plánů nezapadá.
Italský pilot vstoupil do Toyoty v roce 2005. Za necelých pět sezón nezískal jediné vítězství. Budoucnost týmu je již delší dobu v ohrožení a Howett ví, že japonská automobilka chce vidět výsledky.
„Musíte se podívat na těch pět let zpětně,“ vysvětluje Howett. „Nechci být zlý, ale ve Spa jsme měli dobrou pozici a výsledek se nedostavil. Podle mě musíte ten fakt respektovat – a nechci Jarna urážet, protože je to skvělý člověk a to, co udělal pro oběti zemětřesení....má tolik kvalit. Ale bohužel, tenhle sport je velmi soutěživý a musíme si najít co největší příležitost vyhrát.“
Trulli v minulém závodě v Japonsku dokončil na pódiu, což podle Howetta zachrání Toyotě alespoň na chvíli setrvání v F1.
„To vždycky pomůže, ne? Ale nemohu říct, jestli je to opravdu klíčový fakt. Podle mě to celé záleží na celkových ziscích a ztrátách Toyoty, na image formule jedna a na naší schopnosti odrazit se z té poměrně špatné situace k dynamičtější budoucnosti s přihlédnutím ke všem skvělým vlastnostem tohoto sportu. Z rozhovorů s kolegy vím, že je to problém všude. Je to ta největší výzva,“ říká Howett.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.