Sportovní ředitel Toyoty John Howett znovu jasně naznačil, že Jarno Trulli nebude příští rok závodit za Toyotu. Howett chce za každou cenu dovést tým k vítězství, aby uspokojil japonské šéfy, a Trulli do jeho plánů nezapadá.
Italský pilot vstoupil do Toyoty v roce 2005. Za necelých pět sezón nezískal jediné vítězství. Budoucnost týmu je již delší dobu v ohrožení a Howett ví, že japonská automobilka chce vidět výsledky.
„Musíte se podívat na těch pět let zpětně,“ vysvětluje Howett. „Nechci být zlý, ale ve Spa jsme měli dobrou pozici a výsledek se nedostavil. Podle mě musíte ten fakt respektovat – a nechci Jarna urážet, protože je to skvělý člověk a to, co udělal pro oběti zemětřesení....má tolik kvalit. Ale bohužel, tenhle sport je velmi soutěživý a musíme si najít co největší příležitost vyhrát.“
Trulli v minulém závodě v Japonsku dokončil na pódiu, což podle Howetta zachrání Toyotě alespoň na chvíli setrvání v F1.
„To vždycky pomůže, ne? Ale nemohu říct, jestli je to opravdu klíčový fakt. Podle mě to celé záleží na celkových ziscích a ztrátách Toyoty, na image formule jedna a na naší schopnosti odrazit se z té poměrně špatné situace k dynamičtější budoucnosti s přihlédnutím ke všem skvělým vlastnostem tohoto sportu. Z rozhovorů s kolegy vím, že je to problém všude. Je to ta největší výzva,“ říká Howett.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.