MCLAREN - REVIEW; Lewis Hamilton potvrdil včerejší očekávání, ale o snadné vítězství určitě nešlo, tedy po dobu, kdy byly za jeho zadním spoilerem Rosberg a následně Vettel. Počítá se však umístění v cíli. Bohužel druhý McLaren dnes znovu vidět téměř nebyl a Kovalainen přivezl s 36 vteřinovou ztrátou pouze dva body za sedmé místo.
Lewis Hamilton, 1.Určitě to nebyl snadný závod. Naopak, pěkně náročné to dnes bylo. Dráha je fantastická a fanoušci také. Přijel jsem sem s cílem udělat dobrý výsledek a odčinit chybu z minulého závodu. Povedlo se a jsem moc šťastný. Podmínky byly náročné, myslím, že se mnou budou všichni jezdci souhlasit. Pro mne se závod vyvíjel dobře. Měl jsem dobrý start a podařilo se mi získat slušný náskok, věděl jsem, že budu na dráze déle, než soupeři za mnou. Neměl jsem v úvodu žádné problémy s KERS, ale tým mi říkal, že nemusí být vše v pořádku, restartovali jsme ho a vše zase fungovalo. Nico na mne hodně tlačil, zdálo se, že byl rychlejší, hlídal jsem si gumy a to se nakonec vyplatilo.
Heikki Kovalainen, 7.Od startu do cíle jsem neměl žádné problémy a vůz se ovládal dobře. Bohužel jsem však nemohl jet rychleji. Mám stále potíže s pneumatikami, pokud na to zatlačím a jedu agresivněji, přestanou fungovat. Musím se zaměřit na problém a najít z něj východisko, do té doby nejsem schopen zajet lepší výsledek. Lewis ukázal potenciál našeho vozu, musím z něj dostat více. Už včerejší kvalifikace však byla pohromou pro můj víkend.
Martin Whitmarsh, šéf týmuSkvělé vítězství pro Lewise i pro tým. Návrh, příprava, výroba nových dílů a aktualizací pod tlakem nedostatku času, s požadovanou přesností i účinkem, to je nádherný výsledek. Jsem velmi hrdý na celý tým i Lewise. Heikki měl smůlu ve včerejší kvalifikaci, přesto dnes odjel solidní závod a získal cenné mistrovské body.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.