MCLAREN - REVIEW; Lewis Hamilton potvrdil včerejší očekávání, ale o snadné vítězství určitě nešlo, tedy po dobu, kdy byly za jeho zadním spoilerem Rosberg a následně Vettel. Počítá se však umístění v cíli. Bohužel druhý McLaren dnes znovu vidět téměř nebyl a Kovalainen přivezl s 36 vteřinovou ztrátou pouze dva body za sedmé místo.
Lewis Hamilton, 1.Určitě to nebyl snadný závod. Naopak, pěkně náročné to dnes bylo. Dráha je fantastická a fanoušci také. Přijel jsem sem s cílem udělat dobrý výsledek a odčinit chybu z minulého závodu. Povedlo se a jsem moc šťastný. Podmínky byly náročné, myslím, že se mnou budou všichni jezdci souhlasit. Pro mne se závod vyvíjel dobře. Měl jsem dobrý start a podařilo se mi získat slušný náskok, věděl jsem, že budu na dráze déle, než soupeři za mnou. Neměl jsem v úvodu žádné problémy s KERS, ale tým mi říkal, že nemusí být vše v pořádku, restartovali jsme ho a vše zase fungovalo. Nico na mne hodně tlačil, zdálo se, že byl rychlejší, hlídal jsem si gumy a to se nakonec vyplatilo.
Heikki Kovalainen, 7.Od startu do cíle jsem neměl žádné problémy a vůz se ovládal dobře. Bohužel jsem však nemohl jet rychleji. Mám stále potíže s pneumatikami, pokud na to zatlačím a jedu agresivněji, přestanou fungovat. Musím se zaměřit na problém a najít z něj východisko, do té doby nejsem schopen zajet lepší výsledek. Lewis ukázal potenciál našeho vozu, musím z něj dostat více. Už včerejší kvalifikace však byla pohromou pro můj víkend.
Martin Whitmarsh, šéf týmuSkvělé vítězství pro Lewise i pro tým. Návrh, příprava, výroba nových dílů a aktualizací pod tlakem nedostatku času, s požadovanou přesností i účinkem, to je nádherný výsledek. Jsem velmi hrdý na celý tým i Lewise. Heikki měl smůlu ve včerejší kvalifikaci, přesto dnes odjel solidní závod a získal cenné mistrovské body.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.