MCLAREN - REVIEW; Lewis Hamilton vybojoval v dnešní kvalifikaci třetí letošní pole position. Mechanici měli od pátku plné ruce práce, ale dnes byl vůz úřadujícího šampiona ve výborné formě. Kovalainen opět zůstal za očekáváním a bude startovat z hloubi pole.
Lewis Hamilton, 1.Fantastické, jsem moc šťastný a mám radost za všechny v týmu. Přes víkend jsme nasadili nějaké novinky, ale postupně a nevěděli jsme, jak na tom nakonec budeme. V pátečních trénincích to pro mne nebylo moc dobré, ale dnes už to bylo o něčem jiném. Chlapi pracovali na přestavbě auta do rána do deseti hodin. Museli jsme měnit podvozek. Odvedli skvělou práci a tenhle výsledek bych jim chtěl věnovat jako poděkování. Vůz je s postupem času a větším pogumováním dráhy lepší a lepší, mé poslední kolo bylo opravdu v pohodě, uvidíme, jakou má kdo strategii. Dráha je proti loňskému roku méně hrbolatá, užívám si to.
Heikki Kovalainen, 10.Dnešní výsledek je pro mne zklamáním. Ačkoliv nebyly mé časy z Q1 a Q2 podle mého očekávání, šlo vše hladce. Ve třetí části jsem jel nejprve s tvrdší směsí, ale nebyla dost rychlá, koncentroval jsem se na druhé kolo, ale zítra to bude těžké, stejně jako vždy, když začínáte z desátého místa. Zítra se budu snažit ze všech sil.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.