TOYOTA – REVIEW; Trulli měl problém s přilnavostí a jeho závod skončil po kolizi s Robertem Kubicou, Glock dokázal získat ze špatné startovní pozice body.
Jarno Trulli, nedokončil Nebyl to pro mě dobrý den, podmínky byly velmi obtížné, na trati stálo hodně vody a dostával jsem aquaplaning. Když zajel Safety Car, měl jsem solidní start a v prvních kolech i dobrou rychlost. Ale potom mi chyběla přilnavost, neměl jsem rychlost a postupně se to zhoršovalo. V sedmnáctém kole jsem jen ucítil velký náraz zezadu a přišel jsem o křídlo. Dojel jsem až do boxů, ale nemohli jsme pokračovat. Včerejší rychlost ale naznačuje, že jsme blízko těm vpředu, takže musíme doufat ve větší štěstí v Bahrajnu příští víkend. Timo Glock, 7. Nakonec jsme díky zastávkám v boxech získali body, s tím musíme být spokojeni. Byl to náročný závod, především na začátku. Byl jsem po startu docela překvapený, vzadu nebylo nic vidět, je to jako řídit slepý. Získal jsem pár pozic, ale potom jsem si poškodil přední křídlo při kontaktu s Nickem. Špatně jsem viděl a neodhadnul jsem brzdný bod, tak jsem ho trefil. Kvůli tomu jsme museli první zastávku vykonat dříve, abychom opravili poškození. Později, když jsem měl před sebou na pět nebo šest kol volnou trať, jsem byl poměrně rychlý, ale dojel jsem Kimiho a zůstal za ním viset. Neviděl jsem vodu na trati a musel jsem zvolnit, především v místech, kde by se dalo předjíždět. Nakonec jsem ho předjel a skončili jsme sedmí. Tadaši Yamašina, šéf týmu Timovi se nevydařila včerejší kvalifikace, ale nevzdali jsme se. Dnes se dvakrát ocitnul na konci pole, ale ukázal skvělou snahu při předjíždění tolika aut a přivezl dva body. Jarnovi se nepodařilo těžit z jeho dobré startovní pozice, musíme projít data, abychom zjistili, co bylo špatně. Jeho kvalifikační výkon byl dobrý, určitě se bude v příštím závodě zase snažit vybojovat pódium. Stále máme vůli vítězit a budeme znovu bojovat příští týden v Bahrajnu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.