Akce, na nichž se předvádějí historické vozy F1, známe dobře i z našich luhů a hájů. Nicméně jedním z nejprestižnějších podniků tohoto druhu je Festival of Speed v Goodwoodu v Západním Sussexu. Letos byly na programu hned dva vozy Williams a monoposty IndyCar
Zmíněné skvosty motorsportu představil na akci Brad Hollinger, někdejší akcionář a člen představenstva Williamsu, nyní spolumajitel týmu Juncos Hollinger Racing (společně s Ricardem Juncosem) působícím v severoamerickém seriálu.
Před diváky tak exceloval Williams FW19 Renault, na němž Jacques Villeneuve jr. dobyl v roce 1997 pro britskou stáj poslední titul. Divácky atraktivnější určitě byla přítomnosti typu FW26, do něhož po dvaceti letech opět usedl Kolumbijec Montoya, dvojnásobný držitel bronzové příčky ve světových šampionátech 2002 a 2003. Dnes osmačtyřicetiletu Juan-Pablo Montoya Roldan vyhrál v F1 sedm závodů a dvakrát uspěl v prestižních 500 mil Indianapolis.
Brad Hollinger svěřil vůz nejdřív Juan-Pablovi, poté se do FW26 posadil i jeho syn Sebastian. Karun Chandhok už se ke své prezentaci nedostal, protože vůz stihla během pátečních jízd menší porucha. Hollinger vnímal účast týmu JHR v Goodwoodu jako skvělou možnost propagace seriálu IndyCar: "Máme za to, že to je ten nejlepší způsob, jak připomenout, co IndyCar je a že je nadějnou záležitostí. Závody jsou skvělé a ve skutečnosti tu je mnoho podobenství. Pořád to jsou závody, jen auta jsou trochu jiná. Samozřejmě že dalším cílem je získat pro JHR více sponzorů. Bude tu spousta lidí zainteresovaných do motorsportu, takže doufám, že si také trochu pomůžeme," předpokládá Hollinger.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.