Akce, na nichž se předvádějí historické vozy F1, známe dobře i z našich luhů a hájů. Nicméně jedním z nejprestižnějších podniků tohoto druhu je Festival of Speed v Goodwoodu v Západním Sussexu. Letos byly na programu hned dva vozy Williams a monoposty IndyCar
Zmíněné skvosty motorsportu představil na akci Brad Hollinger, někdejší akcionář a člen představenstva Williamsu, nyní spolumajitel týmu Juncos Hollinger Racing (společně s Ricardem Juncosem) působícím v severoamerickém seriálu.
Před diváky tak exceloval Williams FW19 Renault, na němž Jacques Villeneuve jr. dobyl v roce 1997 pro britskou stáj poslední titul. Divácky atraktivnější určitě byla přítomnosti typu FW26, do něhož po dvaceti letech opět usedl Kolumbijec Montoya, dvojnásobný držitel bronzové příčky ve světových šampionátech 2002 a 2003. Dnes osmačtyřicetiletu Juan-Pablo Montoya Roldan vyhrál v F1 sedm závodů a dvakrát uspěl v prestižních 500 mil Indianapolis.
Brad Hollinger svěřil vůz nejdřív Juan-Pablovi, poté se do FW26 posadil i jeho syn Sebastian. Karun Chandhok už se ke své prezentaci nedostal, protože vůz stihla během pátečních jízd menší porucha. Hollinger vnímal účast týmu JHR v Goodwoodu jako skvělou možnost propagace seriálu IndyCar: "Máme za to, že to je ten nejlepší způsob, jak připomenout, co IndyCar je a že je nadějnou záležitostí. Závody jsou skvělé a ve skutečnosti tu je mnoho podobenství. Pořád to jsou závody, jen auta jsou trochu jiná. Samozřejmě že dalším cílem je získat pro JHR více sponzorů. Bude tu spousta lidí zainteresovaných do motorsportu, takže doufám, že si také trochu pomůžeme," předpokládá Hollinger.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.