Akce, na nichž se předvádějí historické vozy F1, známe dobře i z našich luhů a hájů. Nicméně jedním z nejprestižnějších podniků tohoto druhu je Festival of Speed v Goodwoodu v Západním Sussexu. Letos byly na programu hned dva vozy Williams a monoposty IndyCar
Zmíněné skvosty motorsportu představil na akci Brad Hollinger, někdejší akcionář a člen představenstva Williamsu, nyní spolumajitel týmu Juncos Hollinger Racing (společně s Ricardem Juncosem) působícím v severoamerickém seriálu.
Před diváky tak exceloval Williams FW19 Renault, na němž Jacques Villeneuve jr. dobyl v roce 1997 pro britskou stáj poslední titul. Divácky atraktivnější určitě byla přítomnosti typu FW26, do něhož po dvaceti letech opět usedl Kolumbijec Montoya, dvojnásobný držitel bronzové příčky ve světových šampionátech 2002 a 2003. Dnes osmačtyřicetiletu Juan-Pablo Montoya Roldan vyhrál v F1 sedm závodů a dvakrát uspěl v prestižních 500 mil Indianapolis.
Brad Hollinger svěřil vůz nejdřív Juan-Pablovi, poté se do FW26 posadil i jeho syn Sebastian. Karun Chandhok už se ke své prezentaci nedostal, protože vůz stihla během pátečních jízd menší porucha. Hollinger vnímal účast týmu JHR v Goodwoodu jako skvělou možnost propagace seriálu IndyCar: "Máme za to, že to je ten nejlepší způsob, jak připomenout, co IndyCar je a že je nadějnou záležitostí. Závody jsou skvělé a ve skutečnosti tu je mnoho podobenství. Pořád to jsou závody, jen auta jsou trochu jiná. Samozřejmě že dalším cílem je získat pro JHR více sponzorů. Bude tu spousta lidí zainteresovaných do motorsportu, takže doufám, že si také trochu pomůžeme," předpokládá Hollinger.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.