Akce, na nichž se předvádějí historické vozy F1, známe dobře i z našich luhů a hájů. Nicméně jedním z nejprestižnějších podniků tohoto druhu je Festival of Speed v Goodwoodu v Západním Sussexu. Letos byly na programu hned dva vozy Williams a monoposty IndyCar
Zmíněné skvosty motorsportu představil na akci Brad Hollinger, někdejší akcionář a člen představenstva Williamsu, nyní spolumajitel týmu Juncos Hollinger Racing (společně s Ricardem Juncosem) působícím v severoamerickém seriálu.
Před diváky tak exceloval Williams FW19 Renault, na němž Jacques Villeneuve jr. dobyl v roce 1997 pro britskou stáj poslední titul. Divácky atraktivnější určitě byla přítomnosti typu FW26, do něhož po dvaceti letech opět usedl Kolumbijec Montoya, dvojnásobný držitel bronzové příčky ve světových šampionátech 2002 a 2003. Dnes osmačtyřicetiletu Juan-Pablo Montoya Roldan vyhrál v F1 sedm závodů a dvakrát uspěl v prestižních 500 mil Indianapolis.
Brad Hollinger svěřil vůz nejdřív Juan-Pablovi, poté se do FW26 posadil i jeho syn Sebastian. Karun Chandhok už se ke své prezentaci nedostal, protože vůz stihla během pátečních jízd menší porucha. Hollinger vnímal účast týmu JHR v Goodwoodu jako skvělou možnost propagace seriálu IndyCar: "Máme za to, že to je ten nejlepší způsob, jak připomenout, co IndyCar je a že je nadějnou záležitostí. Závody jsou skvělé a ve skutečnosti tu je mnoho podobenství. Pořád to jsou závody, jen auta jsou trochu jiná. Samozřejmě že dalším cílem je získat pro JHR více sponzorů. Bude tu spousta lidí zainteresovaných do motorsportu, takže doufám, že si také trochu pomůžeme," předpokládá Hollinger.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.