Svět F1 se škodolibě raduje, že Red Bull pozvolna ztrácí své výsadní postavení. Je ale třeba v zájmu spravedlnosti dodat, že se tento nemilý stav týká spíš týmové dvojky Sergia Péreze, i když samozřejmě nelze přehlédnout rostoucí formu McLarenu a lepšící se Mercedes.
Ze sportovního hlediska je samozřejmě pro celou F1 atraktivnější, když mohou o vítězství usilovat dva až čtyři týmy. Je pochopitelně otázkou, zda může v případě Maxe Verstappena nastat takový propad, aby se ocitl v dosahu ostatních pilotů a svádět s nimi bitvu o mistrovský titul. Rozhodně však pozvolna získává pozornost Pohár konstruktérů, většinou vnímaný až jako druhý a méně podstatný prvek. Tady totiž může dojít k velmi zajímavé změně situace.
Našim čtenářům nemusíme připomínat, že jsme se věnovali jak podpisu prodloužené smlouvy s mexickým pilotem, tak dalšími eventualitami. Nyní se ale ukazuje, že od GP v americkém Miami se "Checo" umístil nejlépe na sedmém místě a jeho bodový přísun do týmové poklady začíná chybět. Proto generální ředitel McLarenu Zak Brown došel k závěru, že Pérez jeho týmu v boji o Pohár konstruktérů nabídl "otevřené dveře".
Lando Norris už v několika závodech dokázal druhdy spolehlivě vítězícího Verstappena potrápit a vrcholem jejich soupeření byla GP Rakouska. Právě ony vzájemné duely umožnily i vzepětí Mercedesu, samozřejmě za technické podpory stuttgartského týmu. Naopak Ferrari přes veškeré naděje začíná tahat za kratší konec. Co je ale pro danou situaci zásadní: jak McLaren, tak Mercedes mají podstatně lepší týmovou dvojici než Red Bull. I proto se McLaren přiblížil Red Bullu na - pro někoho propastných, pro jiného nadějných - 78 bodů a lze předpokládat, že v dalších závodech tento odstup může ještě více "zhubnout".
Zak Brown dal jasně najevo, že cesta k ohrožení triumfu Red Bullu (nikoli Verstappena) leží právě v Pérezově poklesu výkonnosti: "Myslím, že rozhodnutí mezi námi a Red Bullem bude záviset na Pérezovi. Musíme zkrátka předpokládat, že Max bude v každém závodě většinou první, druhý nebo třetí, přičemž je pravděpodobnější, že bude spíš vyhrávat. Sergio ale předvádí výkony nedostatečné a právě to nám pootevírá dveře. Myslím, že pokud shromáždíme stejný bodový zisk jako v posledních šesti závodech, tak bychom to mohli zvládnout. Jsme si toho plně vědomi. Andrea motivuje tým vždy na daný víkend, trénink a následný závod. Nehledíme příliš daleko... Věříme, že bychom mohli uspět, ale to není jediné, co pohání naši motivaci. Je tím snaha se zlepšovat v každém víkendu či tréninku a výsledky se pak dostaví samy," předpokládá Brown.
McLaren naposledy figuroval ve špici před dvanácti lety, kdy za něj jezdil Lewis Hamilton (po skončení sezóny odešel k Mercedesu). Následovalo pár trpkých let, ale nyní se historicky jeden z nejúspěšnějších týmů opět vzpamatovává. Nelze samozřejmě podceňovat ani vývoj u Red Bullu, jehož nástup do sezóny dokonce vyvolal u generálního ředitele Mercedesu Toto Wolffa pesimistické vize. Zvláště u McLarenu jsou si vědomi, že mají šanci na změnu aspoň v jedné oblasti, ale při svém úsilí uspět nemají klapky na očích.
"Ano, o úspěchu hovoříme. Do Bahrajnu jsme jeli s myšlenkou, že startujeme nový šampionát. Ale bude to epické. Mercedes začíná nabírat tempo, Ferrari je teď trochu v pozadí, asi na úrovni Monaca, kde vyhrál Charles. Takže se lze domnívat, že tu jsou čtyři týmy, které mohou v druhé polovině šampionátu vyhrávat. Myšlenka je to úžasná - až je skoro škoda, že sezóna nezačala až teď," dodává Brown.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.