Svět F1 se škodolibě raduje, že Red Bull pozvolna ztrácí své výsadní postavení. Je ale třeba v zájmu spravedlnosti dodat, že se tento nemilý stav týká spíš týmové dvojky Sergia Péreze, i když samozřejmě nelze přehlédnout rostoucí formu McLarenu a lepšící se Mercedes.
Ze sportovního hlediska je samozřejmě pro celou F1 atraktivnější, když mohou o vítězství usilovat dva až čtyři týmy. Je pochopitelně otázkou, zda může v případě Maxe Verstappena nastat takový propad, aby se ocitl v dosahu ostatních pilotů a svádět s nimi bitvu o mistrovský titul. Rozhodně však pozvolna získává pozornost Pohár konstruktérů, většinou vnímaný až jako druhý a méně podstatný prvek. Tady totiž může dojít k velmi zajímavé změně situace.
Našim čtenářům nemusíme připomínat, že jsme se věnovali jak podpisu prodloužené smlouvy s mexickým pilotem, tak dalšími eventualitami. Nyní se ale ukazuje, že od GP v americkém Miami se "Checo" umístil nejlépe na sedmém místě a jeho bodový přísun do týmové poklady začíná chybět. Proto generální ředitel McLarenu Zak Brown došel k závěru, že Pérez jeho týmu v boji o Pohár konstruktérů nabídl "otevřené dveře".
Lando Norris už v několika závodech dokázal druhdy spolehlivě vítězícího Verstappena potrápit a vrcholem jejich soupeření byla GP Rakouska. Právě ony vzájemné duely umožnily i vzepětí Mercedesu, samozřejmě za technické podpory stuttgartského týmu. Naopak Ferrari přes veškeré naděje začíná tahat za kratší konec. Co je ale pro danou situaci zásadní: jak McLaren, tak Mercedes mají podstatně lepší týmovou dvojici než Red Bull. I proto se McLaren přiblížil Red Bullu na - pro někoho propastných, pro jiného nadějných - 78 bodů a lze předpokládat, že v dalších závodech tento odstup může ještě více "zhubnout".
Zak Brown dal jasně najevo, že cesta k ohrožení triumfu Red Bullu (nikoli Verstappena) leží právě v Pérezově poklesu výkonnosti: "Myslím, že rozhodnutí mezi námi a Red Bullem bude záviset na Pérezovi. Musíme zkrátka předpokládat, že Max bude v každém závodě většinou první, druhý nebo třetí, přičemž je pravděpodobnější, že bude spíš vyhrávat. Sergio ale předvádí výkony nedostatečné a právě to nám pootevírá dveře. Myslím, že pokud shromáždíme stejný bodový zisk jako v posledních šesti závodech, tak bychom to mohli zvládnout. Jsme si toho plně vědomi. Andrea motivuje tým vždy na daný víkend, trénink a následný závod. Nehledíme příliš daleko... Věříme, že bychom mohli uspět, ale to není jediné, co pohání naši motivaci. Je tím snaha se zlepšovat v každém víkendu či tréninku a výsledky se pak dostaví samy," předpokládá Brown.
McLaren naposledy figuroval ve špici před dvanácti lety, kdy za něj jezdil Lewis Hamilton (po skončení sezóny odešel k Mercedesu). Následovalo pár trpkých let, ale nyní se historicky jeden z nejúspěšnějších týmů opět vzpamatovává. Nelze samozřejmě podceňovat ani vývoj u Red Bullu, jehož nástup do sezóny dokonce vyvolal u generálního ředitele Mercedesu Toto Wolffa pesimistické vize. Zvláště u McLarenu jsou si vědomi, že mají šanci na změnu aspoň v jedné oblasti, ale při svém úsilí uspět nemají klapky na očích.
"Ano, o úspěchu hovoříme. Do Bahrajnu jsme jeli s myšlenkou, že startujeme nový šampionát. Ale bude to epické. Mercedes začíná nabírat tempo, Ferrari je teď trochu v pozadí, asi na úrovni Monaca, kde vyhrál Charles. Takže se lze domnívat, že tu jsou čtyři týmy, které mohou v druhé polovině šampionátu vyhrávat. Myšlenka je to úžasná - až je skoro škoda, že sezóna nezačala až teď," dodává Brown.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.