Svět F1 se škodolibě raduje, že Red Bull pozvolna ztrácí své výsadní postavení. Je ale třeba v zájmu spravedlnosti dodat, že se tento nemilý stav týká spíš týmové dvojky Sergia Péreze, i když samozřejmě nelze přehlédnout rostoucí formu McLarenu a lepšící se Mercedes.
Ze sportovního hlediska je samozřejmě pro celou F1 atraktivnější, když mohou o vítězství usilovat dva až čtyři týmy. Je pochopitelně otázkou, zda může v případě Maxe Verstappena nastat takový propad, aby se ocitl v dosahu ostatních pilotů a svádět s nimi bitvu o mistrovský titul. Rozhodně však pozvolna získává pozornost Pohár konstruktérů, většinou vnímaný až jako druhý a méně podstatný prvek. Tady totiž může dojít k velmi zajímavé změně situace.
Našim čtenářům nemusíme připomínat, že jsme se věnovali jak podpisu prodloužené smlouvy s mexickým pilotem, tak dalšími eventualitami. Nyní se ale ukazuje, že od GP v americkém Miami se "Checo" umístil nejlépe na sedmém místě a jeho bodový přísun do týmové poklady začíná chybět. Proto generální ředitel McLarenu Zak Brown došel k závěru, že Pérez jeho týmu v boji o Pohár konstruktérů nabídl "otevřené dveře".
Lando Norris už v několika závodech dokázal druhdy spolehlivě vítězícího Verstappena potrápit a vrcholem jejich soupeření byla GP Rakouska. Právě ony vzájemné duely umožnily i vzepětí Mercedesu, samozřejmě za technické podpory stuttgartského týmu. Naopak Ferrari přes veškeré naděje začíná tahat za kratší konec. Co je ale pro danou situaci zásadní: jak McLaren, tak Mercedes mají podstatně lepší týmovou dvojici než Red Bull. I proto se McLaren přiblížil Red Bullu na - pro někoho propastných, pro jiného nadějných - 78 bodů a lze předpokládat, že v dalších závodech tento odstup může ještě více "zhubnout".
Zak Brown dal jasně najevo, že cesta k ohrožení triumfu Red Bullu (nikoli Verstappena) leží právě v Pérezově poklesu výkonnosti: "Myslím, že rozhodnutí mezi námi a Red Bullem bude záviset na Pérezovi. Musíme zkrátka předpokládat, že Max bude v každém závodě většinou první, druhý nebo třetí, přičemž je pravděpodobnější, že bude spíš vyhrávat. Sergio ale předvádí výkony nedostatečné a právě to nám pootevírá dveře. Myslím, že pokud shromáždíme stejný bodový zisk jako v posledních šesti závodech, tak bychom to mohli zvládnout. Jsme si toho plně vědomi. Andrea motivuje tým vždy na daný víkend, trénink a následný závod. Nehledíme příliš daleko... Věříme, že bychom mohli uspět, ale to není jediné, co pohání naši motivaci. Je tím snaha se zlepšovat v každém víkendu či tréninku a výsledky se pak dostaví samy," předpokládá Brown.
McLaren naposledy figuroval ve špici před dvanácti lety, kdy za něj jezdil Lewis Hamilton (po skončení sezóny odešel k Mercedesu). Následovalo pár trpkých let, ale nyní se historicky jeden z nejúspěšnějších týmů opět vzpamatovává. Nelze samozřejmě podceňovat ani vývoj u Red Bullu, jehož nástup do sezóny dokonce vyvolal u generálního ředitele Mercedesu Toto Wolffa pesimistické vize. Zvláště u McLarenu jsou si vědomi, že mají šanci na změnu aspoň v jedné oblasti, ale při svém úsilí uspět nemají klapky na očích.
"Ano, o úspěchu hovoříme. Do Bahrajnu jsme jeli s myšlenkou, že startujeme nový šampionát. Ale bude to epické. Mercedes začíná nabírat tempo, Ferrari je teď trochu v pozadí, asi na úrovni Monaca, kde vyhrál Charles. Takže se lze domnívat, že tu jsou čtyři týmy, které mohou v druhé polovině šampionátu vyhrávat. Myšlenka je to úžasná - až je skoro škoda, že sezóna nezačala až teď," dodává Brown.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.