Svět F1 se škodolibě raduje, že Red Bull pozvolna ztrácí své výsadní postavení. Je ale třeba v zájmu spravedlnosti dodat, že se tento nemilý stav týká spíš týmové dvojky Sergia Péreze, i když samozřejmě nelze přehlédnout rostoucí formu McLarenu a lepšící se Mercedes.
Ze sportovního hlediska je samozřejmě pro celou F1 atraktivnější, když mohou o vítězství usilovat dva až čtyři týmy. Je pochopitelně otázkou, zda může v případě Maxe Verstappena nastat takový propad, aby se ocitl v dosahu ostatních pilotů a svádět s nimi bitvu o mistrovský titul. Rozhodně však pozvolna získává pozornost Pohár konstruktérů, většinou vnímaný až jako druhý a méně podstatný prvek. Tady totiž může dojít k velmi zajímavé změně situace.
Našim čtenářům nemusíme připomínat, že jsme se věnovali jak podpisu prodloužené smlouvy s mexickým pilotem, tak dalšími eventualitami. Nyní se ale ukazuje, že od GP v americkém Miami se "Checo" umístil nejlépe na sedmém místě a jeho bodový přísun do týmové poklady začíná chybět. Proto generální ředitel McLarenu Zak Brown došel k závěru, že Pérez jeho týmu v boji o Pohár konstruktérů nabídl "otevřené dveře".
Lando Norris už v několika závodech dokázal druhdy spolehlivě vítězícího Verstappena potrápit a vrcholem jejich soupeření byla GP Rakouska. Právě ony vzájemné duely umožnily i vzepětí Mercedesu, samozřejmě za technické podpory stuttgartského týmu. Naopak Ferrari přes veškeré naděje začíná tahat za kratší konec. Co je ale pro danou situaci zásadní: jak McLaren, tak Mercedes mají podstatně lepší týmovou dvojici než Red Bull. I proto se McLaren přiblížil Red Bullu na - pro někoho propastných, pro jiného nadějných - 78 bodů a lze předpokládat, že v dalších závodech tento odstup může ještě více "zhubnout".
Zak Brown dal jasně najevo, že cesta k ohrožení triumfu Red Bullu (nikoli Verstappena) leží právě v Pérezově poklesu výkonnosti: "Myslím, že rozhodnutí mezi námi a Red Bullem bude záviset na Pérezovi. Musíme zkrátka předpokládat, že Max bude v každém závodě většinou první, druhý nebo třetí, přičemž je pravděpodobnější, že bude spíš vyhrávat. Sergio ale předvádí výkony nedostatečné a právě to nám pootevírá dveře. Myslím, že pokud shromáždíme stejný bodový zisk jako v posledních šesti závodech, tak bychom to mohli zvládnout. Jsme si toho plně vědomi. Andrea motivuje tým vždy na daný víkend, trénink a následný závod. Nehledíme příliš daleko... Věříme, že bychom mohli uspět, ale to není jediné, co pohání naši motivaci. Je tím snaha se zlepšovat v každém víkendu či tréninku a výsledky se pak dostaví samy," předpokládá Brown.
McLaren naposledy figuroval ve špici před dvanácti lety, kdy za něj jezdil Lewis Hamilton (po skončení sezóny odešel k Mercedesu). Následovalo pár trpkých let, ale nyní se historicky jeden z nejúspěšnějších týmů opět vzpamatovává. Nelze samozřejmě podceňovat ani vývoj u Red Bullu, jehož nástup do sezóny dokonce vyvolal u generálního ředitele Mercedesu Toto Wolffa pesimistické vize. Zvláště u McLarenu jsou si vědomi, že mají šanci na změnu aspoň v jedné oblasti, ale při svém úsilí uspět nemají klapky na očích.
"Ano, o úspěchu hovoříme. Do Bahrajnu jsme jeli s myšlenkou, že startujeme nový šampionát. Ale bude to epické. Mercedes začíná nabírat tempo, Ferrari je teď trochu v pozadí, asi na úrovni Monaca, kde vyhrál Charles. Takže se lze domnívat, že tu jsou čtyři týmy, které mohou v druhé polovině šampionátu vyhrávat. Myšlenka je to úžasná - až je skoro škoda, že sezóna nezačala až teď," dodává Brown.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.