Oficiální prohlášení týmových zástupců a pilotů většinou přinášejí hodnocení zbavené ostrých hran a bezprostředních emocí. Proto se v něm ani neobjevily prvotní reakce aktérů momentálně asi nejdiskutovanějšího momentu v rakouské Grand Prix.
Stručně popišme situaci, jak ji uvádí zápis závodu: poté, co Verstappen ztratil přibližně čtyři vteřiny při druhé výměně pneumatik, se na něj Norris dotáhl a po sérii útoku se v 64. kole rozhodl před třetí zatáčkou (Remus) předjet Verstappena zleva. Holanďan měl při brzdném manévru mírně uhnout stejným směrem a došlo ke kolizi. Verstappen utrpěl defekt levé zadní pneumatiky a propadl se po další zastávce na 5. místo, Norrisovo poškození na pravé straně zadní části jeho vozu bylo příčinou jeho odstoupení. Verstappen byl označen za viníka incidentu a penalizován 10 trestnými vteřinami, ovšem s ohledem na dostatečný náskok na šestého Hülkenberga zůstalo jeho umístění v závodě bez dalšího posunu.
Čekalo se na vyjádření a první měl možnost se vyjádřit k celé věci Lando Norris: "Existují pravidla co smíte a co nesmíte dělat. On udělal nepovolenou věc a nebyl postižen. Byl to zbytečně tvrdý boj. Nastoupila agresivita, posouvání limitů a podobné věci. Ve všech třech případech udělal něco, co mohlo snadno skončit incidentem. Byl svým způsobem lehkomyslný - ne, spíš vypadal zoufale. Což nemá zapotřebí, vyhrál už tolikrát, ale poněkud zoufale se snažil udělat vše, co bylo v jeho silách, abych ho nemohl předjet, bylo to agresivní. Takže svým způsobem nejsem překvapen; čekal jsem tvrdý, ale férový závodní souboj s respektem - a opravdu nemám dojem, že k němu došlo, Neudělal jsem nic špatně - mýlil se on, takže on by měl vysvětlovat a hájit se, ne já," reagoval Norris na incident.
Když byl ještě dotázán, zda nedělní duel v Rakousku nějak do budoucna ovlivní jeho přístup na trati proti Verstappenovi, dodal: "Nemyslím, že bych měl měnit cokoli, co dělám. Tím chci říci, že jsem byl na okraji trati a nevěděl jsem, k čemu ještě může dojít. On je pořád stejný. Já ho respektuji za to, co dokázal a co předvádí na trati, ale jsou chvíle, kdy dle mého názoru zachází poněkud daleko. A mám pocit, že se právě tohle dneska stalo. Je to jen jeden incident a vím, že podobné věci se stávají. Ale jsem zklamaný. Zničil mi závod i auto. Teď ho mohu akorát hodit do koše. V situaci, v níž se nacházíme, nemáme v oblasti upgrade a rozpočtového stropu moc prostoru. Celé auto je zničené a právě to jsou ty drobnosti, co se týkají nadcházejícího víkendu. Není to jen důsledek dění na trati, jsme teď před Silverstone znevýhodněni. Od Maxe jsem čekal poněkud víc," uzavřel věc Norris.
Verstappen nemá pocit, že by chyboval
Je nanejvýš spravedlivé poskytnout i prostor druhé, obviněné straně. Max Verstappen volil opatrnější tóny a domnívá se, že bude nutné se celou věcí zaobírat podrobněji.
"Jsou to samozřejmě nešťastné okolnosti, nechcete, aby k nim docházelo, což by ale bylo hodně jednoduché. Samozřejmě, že celou věc zpětně prozkoumám, v tuto chvíli je příliš snadné se nějak vyjadřovat. Bude lepší se podívat na dané záběry toho, k čemu přesně došlo, protože jsme se dotkli v hodně nezvyklém úhlu. Bylo to špatné pro oba, protože nás postihl defekt. Samozřejmě o tom budeme s Norrisem mluvit, Ale momentálně se domnívám, že bude ideální k celé věci přistoupit s chladnou hlavou, teď na to není vhodná doba. Navíc jsem opravdu naštvaný ze závodu a chyb, které normálně neděláme," prohlásil Verstappen.
Marko se domnívá, že Verstappen měl dostat upozornění
Odborný poradce Red Bull Racing a bývalý pilot F1 dr. Helmut Marko vidí jednu z příčin nastálých situací ve faktu, že kdyby Verstappen dostal zprávu z depa, že Norris je vyšetřován a hrozí mu potenciální penalizace za porušování traťových limitů, nemuselo ke kolizi dojít.
"O vítězství nás připravilo několik faktorů. Především druhá zastávka v boxech se nepovedla. Proto se Lando dostal na dosah DRS. Dále nám nevyšel předpoklad, že tvrdé pneumatiky budou v horkém počasí vhodnější, jenže teplota byla poněkud nižší, navíc Norris měl v posledním stintu novou sadu středně tvrdých pneumatik, zatímco Max jenom použité. Nicméně se domnívám, že oba jeli zbytečně tvrdě. Nám by mohlo být vyčítáno, že jsme věděli o šetření Landa ohledně porušení traťových limitů. Nicméně jsme nevěděli, zda bude potrestán. S odstupem času bychom mohli Maxovi říci: »OK, nech ho jet«.
Každopádně to má své světlé stránky. Navýšili jsme náskok v šampionátu, a to jak v klasifikaci pilotů, tak v Poháru konstruktérů. Byla to nakonec skvělá bitva, jen se to zvrhlo v osočování, kdo na koho víc tlačí, kdo víc porušuje traťové limity, místo aby se všichni soustředili na férové řešení," uvedl Marko pro televizní kanál Red Bullu Servus TV.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.