Oficiální prohlášení týmových zástupců a pilotů většinou přinášejí hodnocení zbavené ostrých hran a bezprostředních emocí. Proto se v něm ani neobjevily prvotní reakce aktérů momentálně asi nejdiskutovanějšího momentu v rakouské Grand Prix.
Stručně popišme situaci, jak ji uvádí zápis závodu: poté, co Verstappen ztratil přibližně čtyři vteřiny při druhé výměně pneumatik, se na něj Norris dotáhl a po sérii útoku se v 64. kole rozhodl před třetí zatáčkou (Remus) předjet Verstappena zleva. Holanďan měl při brzdném manévru mírně uhnout stejným směrem a došlo ke kolizi. Verstappen utrpěl defekt levé zadní pneumatiky a propadl se po další zastávce na 5. místo, Norrisovo poškození na pravé straně zadní části jeho vozu bylo příčinou jeho odstoupení. Verstappen byl označen za viníka incidentu a penalizován 10 trestnými vteřinami, ovšem s ohledem na dostatečný náskok na šestého Hülkenberga zůstalo jeho umístění v závodě bez dalšího posunu.
Čekalo se na vyjádření a první měl možnost se vyjádřit k celé věci Lando Norris: "Existují pravidla co smíte a co nesmíte dělat. On udělal nepovolenou věc a nebyl postižen. Byl to zbytečně tvrdý boj. Nastoupila agresivita, posouvání limitů a podobné věci. Ve všech třech případech udělal něco, co mohlo snadno skončit incidentem. Byl svým způsobem lehkomyslný - ne, spíš vypadal zoufale. Což nemá zapotřebí, vyhrál už tolikrát, ale poněkud zoufale se snažil udělat vše, co bylo v jeho silách, abych ho nemohl předjet, bylo to agresivní. Takže svým způsobem nejsem překvapen; čekal jsem tvrdý, ale férový závodní souboj s respektem - a opravdu nemám dojem, že k němu došlo, Neudělal jsem nic špatně - mýlil se on, takže on by měl vysvětlovat a hájit se, ne já," reagoval Norris na incident.
Když byl ještě dotázán, zda nedělní duel v Rakousku nějak do budoucna ovlivní jeho přístup na trati proti Verstappenovi, dodal: "Nemyslím, že bych měl měnit cokoli, co dělám. Tím chci říci, že jsem byl na okraji trati a nevěděl jsem, k čemu ještě může dojít. On je pořád stejný. Já ho respektuji za to, co dokázal a co předvádí na trati, ale jsou chvíle, kdy dle mého názoru zachází poněkud daleko. A mám pocit, že se právě tohle dneska stalo. Je to jen jeden incident a vím, že podobné věci se stávají. Ale jsem zklamaný. Zničil mi závod i auto. Teď ho mohu akorát hodit do koše. V situaci, v níž se nacházíme, nemáme v oblasti upgrade a rozpočtového stropu moc prostoru. Celé auto je zničené a právě to jsou ty drobnosti, co se týkají nadcházejícího víkendu. Není to jen důsledek dění na trati, jsme teď před Silverstone znevýhodněni. Od Maxe jsem čekal poněkud víc," uzavřel věc Norris.
Verstappen nemá pocit, že by chyboval
Je nanejvýš spravedlivé poskytnout i prostor druhé, obviněné straně. Max Verstappen volil opatrnější tóny a domnívá se, že bude nutné se celou věcí zaobírat podrobněji.
"Jsou to samozřejmě nešťastné okolnosti, nechcete, aby k nim docházelo, což by ale bylo hodně jednoduché. Samozřejmě, že celou věc zpětně prozkoumám, v tuto chvíli je příliš snadné se nějak vyjadřovat. Bude lepší se podívat na dané záběry toho, k čemu přesně došlo, protože jsme se dotkli v hodně nezvyklém úhlu. Bylo to špatné pro oba, protože nás postihl defekt. Samozřejmě o tom budeme s Norrisem mluvit, Ale momentálně se domnívám, že bude ideální k celé věci přistoupit s chladnou hlavou, teď na to není vhodná doba. Navíc jsem opravdu naštvaný ze závodu a chyb, které normálně neděláme," prohlásil Verstappen.
Marko se domnívá, že Verstappen měl dostat upozornění
Odborný poradce Red Bull Racing a bývalý pilot F1 dr. Helmut Marko vidí jednu z příčin nastálých situací ve faktu, že kdyby Verstappen dostal zprávu z depa, že Norris je vyšetřován a hrozí mu potenciální penalizace za porušování traťových limitů, nemuselo ke kolizi dojít.
"O vítězství nás připravilo několik faktorů. Především druhá zastávka v boxech se nepovedla. Proto se Lando dostal na dosah DRS. Dále nám nevyšel předpoklad, že tvrdé pneumatiky budou v horkém počasí vhodnější, jenže teplota byla poněkud nižší, navíc Norris měl v posledním stintu novou sadu středně tvrdých pneumatik, zatímco Max jenom použité. Nicméně se domnívám, že oba jeli zbytečně tvrdě. Nám by mohlo být vyčítáno, že jsme věděli o šetření Landa ohledně porušení traťových limitů. Nicméně jsme nevěděli, zda bude potrestán. S odstupem času bychom mohli Maxovi říci: »OK, nech ho jet«.
Každopádně to má své světlé stránky. Navýšili jsme náskok v šampionátu, a to jak v klasifikaci pilotů, tak v Poháru konstruktérů. Byla to nakonec skvělá bitva, jen se to zvrhlo v osočování, kdo na koho víc tlačí, kdo víc porušuje traťové limity, místo aby se všichni soustředili na férové řešení," uvedl Marko pro televizní kanál Red Bullu Servus TV.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.