Česká republika se probouzela do sobotního rána a piloti F1 už vytáčeli pilně kvalifikační kola. Čekalo se, zda Ferrari zúročí výkony z tréninků a další otázky se přímo nabízely: jaké bude složení TOP 6 a zda se v závěru pole dočkáme nějakého překvapení.
Oproti třetímu tréninku se trať poněkud ohřála, ale ostatní hodnoty byly zhruba stejné - vzduch 18°C, trať o 16 stupňů teplejší, vlhkost vzduchu 54 % a vítr polevil na 3,6 km/h. Kromě několika "hloučků" místních kachen se na trať dostalo poměrně dost listí, na což si stěžoval třeba Albon. Na trati jsme opět viděli jen devatenáct vozů - Williams startoval jen s jedním vozem.
Q1 - 18 minutPrávě jediný pilot Williamsu vyjel na okruh jako první a stanovil také výchozí čas - 1:18,709, ovšem bylo jasné, že ten bude záhy překonán. Nikdo tentokrát neexperimentoval a všichni vyrazili na pneumatikách s červenými bočnicemi. První pokusy Ferrari naznačily, že maranellské oře nadále disponují dostatečnou rychlostí (Leclerc 1:17,244, Sainz jr. o 0,045 pomalejší), přičemž první pokusy Red Bullu nestačily. Poté se utrhl Španěl v rudých barvách a vytáhl maximum 1:16,731. Pod 1:17,0 se vzápětí dostal i Leclerc a italská stáj se s výsledky spokojila. Až třetí pokusy Red Bullu posunuly Péreze (1:16,805) a Verstappena (1:16,819) na druhé a třetí místo.
Tvrdě se bojovalo na opačném konci. Ocon po výjezdu na cílovou rovinku trefil zadním kolem bariéru, ale na kvalitách vozu se to neprojevilo. Domácí diváci mohutně fandili svým pilotům a chvíli to vypadalo, že oba se posunou výš, ale Ricciardovi byl druhý čas 1:17,466 škrtnutý za porušení traťových limitů v zatáčce 5, takže k lítosti publika skončil hned po první části. Naopak Bottasovi se povedlo postoupit i přesto, že mu upadla levá koncovka předního křídla:
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Gasly, Ricciardo, Zhou.
Q2 - 15 minutNa trať vyrazil jako první Sainz jr, a s lehkostí stanovil základ 1:16,671. Pérez tentokrát zaostal (1:16,753), ale Verstappen vytasil svůj první trumf a posunul se prozatímně do čela (1:16,387). Poté už se na trati neobjevil, bylo málo pravděpodobné, že jeho čas mu bude bohatě stačit na postup.
Ferrari snad z prestižních důvodů ještě jednou vyjeli na okruh a Sainz jr. Maxe překonal (1:16,189), až třetím pokusem se za něj zařadil i týmový kolega (1:16,294), ale pozornost se obrátila na opačný pól Q2, kde si to o poslední postupové místo rozdali Cunoda, Russell, Hamilton a Albon. Situace se vyvinula tak, že Lewis balancoval na hraně a svůj poslední pokus si pokazil "zavlněním" před poslední zatáčkou, což ho stálo cenné setiny. Proto se před něj vyšvihl Stroll, jemuž se v hodině dvanácté podařilo zajet výborné kolo. Hamilton ztrácel na desátého Cunodu 0,011 vteřiny - po dojezdu se nervózně ptal, zda prošel do Q3, odpověď byla lakonická: Negative.
Alpine se mohla částečně radovat, že se aspoň jeden vůz dostal do Q2, ale Esteban Ocon předvedl bídu s nouzí a nebyl dokonce schopen zajet lepší čas, než v Q1.
Do Q3 nepostoupili: Hamilton, Albon, Bottas, Magnussen a Ocon
Q3 - 10 minutNa trať se vrhla čtveřice Sainz jr., Alonso, Russell a Leclerc, ale Fernando se hned vrátil do boxů, protože při prvním pokusu proletěl zatáčkou 6 přes štěrk a vyžádal si kontrolu podvozku. Sainz jr. ani Leclerc nepřekonali své časy z Q2, zato Verstappen zabral na nejvyšší stupeň a ulétl soupeřům časem 1:16,048 o dobré čtyři desetiny. Nedařilo se Piastrimu, jenž opět zdolal obrubník v Hillově zatáčce hrubou silou, proto se díval svému kolegovi jen na záda.
Druhým pokusům předcházela snaha Strolla, jenže i on se dopustil zaváhání v zatáčce 10, kde ho smyk stál hodně času. Proto se z voleje pustil ještě do dalšího kola, ale porazil jen svého týmového kolegu, jehož jediné kvalifikační kolo působilo krajně rozpačitě. Španěl se s vozem evidentně trápil a poslední rychlé kolo bylo v jeho podání značně váhavé. Naopak Cunoda v využil posledních vteřin a posunul se před oba Astony.
Sainz jr. se sice dokázal zlepšit a rozdělil dvojblok Red Bullu, ale Leclerc byl dalším z těch, kteří se dobrovolně kvůli chybě museli vzdát šance - jeho osudem byla Stewartova zatáčke 14 - po přejetí obrubníku se Charles vůbec nesnažil kolo dokončit a zamířil do boxů.
Pérez odstartuje šestý
Sportovní komisaři po závodě prošetřili incident mezi Sergio Pérezem a Nico Hülkenbergem, k němuž došlo v Q1. Německý pilot se musel v zatáčce 13 Mexičanovi vyhnout - Pérezův manévr byl posouzen jako zbytečné zdržování soupeře a Mexičan byl penalizován ztrátou tří míst na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.