Česká republika se probouzela do sobotního rána a piloti F1 už vytáčeli pilně kvalifikační kola. Čekalo se, zda Ferrari zúročí výkony z tréninků a další otázky se přímo nabízely: jaké bude složení TOP 6 a zda se v závěru pole dočkáme nějakého překvapení.
Oproti třetímu tréninku se trať poněkud ohřála, ale ostatní hodnoty byly zhruba stejné - vzduch 18°C, trať o 16 stupňů teplejší, vlhkost vzduchu 54 % a vítr polevil na 3,6 km/h. Kromě několika "hloučků" místních kachen se na trať dostalo poměrně dost listí, na což si stěžoval třeba Albon. Na trati jsme opět viděli jen devatenáct vozů - Williams startoval jen s jedním vozem.
Q1 - 18 minutPrávě jediný pilot Williamsu vyjel na okruh jako první a stanovil také výchozí čas - 1:18,709, ovšem bylo jasné, že ten bude záhy překonán. Nikdo tentokrát neexperimentoval a všichni vyrazili na pneumatikách s červenými bočnicemi. První pokusy Ferrari naznačily, že maranellské oře nadále disponují dostatečnou rychlostí (Leclerc 1:17,244, Sainz jr. o 0,045 pomalejší), přičemž první pokusy Red Bullu nestačily. Poté se utrhl Španěl v rudých barvách a vytáhl maximum 1:16,731. Pod 1:17,0 se vzápětí dostal i Leclerc a italská stáj se s výsledky spokojila. Až třetí pokusy Red Bullu posunuly Péreze (1:16,805) a Verstappena (1:16,819) na druhé a třetí místo.
Tvrdě se bojovalo na opačném konci. Ocon po výjezdu na cílovou rovinku trefil zadním kolem bariéru, ale na kvalitách vozu se to neprojevilo. Domácí diváci mohutně fandili svým pilotům a chvíli to vypadalo, že oba se posunou výš, ale Ricciardovi byl druhý čas 1:17,466 škrtnutý za porušení traťových limitů v zatáčce 5, takže k lítosti publika skončil hned po první části. Naopak Bottasovi se povedlo postoupit i přesto, že mu upadla levá koncovka předního křídla:
Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Gasly, Ricciardo, Zhou.
Q2 - 15 minutNa trať vyrazil jako první Sainz jr, a s lehkostí stanovil základ 1:16,671. Pérez tentokrát zaostal (1:16,753), ale Verstappen vytasil svůj první trumf a posunul se prozatímně do čela (1:16,387). Poté už se na trati neobjevil, bylo málo pravděpodobné, že jeho čas mu bude bohatě stačit na postup.
Ferrari snad z prestižních důvodů ještě jednou vyjeli na okruh a Sainz jr. Maxe překonal (1:16,189), až třetím pokusem se za něj zařadil i týmový kolega (1:16,294), ale pozornost se obrátila na opačný pól Q2, kde si to o poslední postupové místo rozdali Cunoda, Russell, Hamilton a Albon. Situace se vyvinula tak, že Lewis balancoval na hraně a svůj poslední pokus si pokazil "zavlněním" před poslední zatáčkou, což ho stálo cenné setiny. Proto se před něj vyšvihl Stroll, jemuž se v hodině dvanácté podařilo zajet výborné kolo. Hamilton ztrácel na desátého Cunodu 0,011 vteřiny - po dojezdu se nervózně ptal, zda prošel do Q3, odpověď byla lakonická: Negative.
Alpine se mohla částečně radovat, že se aspoň jeden vůz dostal do Q2, ale Esteban Ocon předvedl bídu s nouzí a nebyl dokonce schopen zajet lepší čas, než v Q1.
Do Q3 nepostoupili: Hamilton, Albon, Bottas, Magnussen a Ocon
Q3 - 10 minutNa trať se vrhla čtveřice Sainz jr., Alonso, Russell a Leclerc, ale Fernando se hned vrátil do boxů, protože při prvním pokusu proletěl zatáčkou 6 přes štěrk a vyžádal si kontrolu podvozku. Sainz jr. ani Leclerc nepřekonali své časy z Q2, zato Verstappen zabral na nejvyšší stupeň a ulétl soupeřům časem 1:16,048 o dobré čtyři desetiny. Nedařilo se Piastrimu, jenž opět zdolal obrubník v Hillově zatáčce hrubou silou, proto se díval svému kolegovi jen na záda.
Druhým pokusům předcházela snaha Strolla, jenže i on se dopustil zaváhání v zatáčce 10, kde ho smyk stál hodně času. Proto se z voleje pustil ještě do dalšího kola, ale porazil jen svého týmového kolegu, jehož jediné kvalifikační kolo působilo krajně rozpačitě. Španěl se s vozem evidentně trápil a poslední rychlé kolo bylo v jeho podání značně váhavé. Naopak Cunoda v využil posledních vteřin a posunul se před oba Astony.
Sainz jr. se sice dokázal zlepšit a rozdělil dvojblok Red Bullu, ale Leclerc byl dalším z těch, kteří se dobrovolně kvůli chybě museli vzdát šance - jeho osudem byla Stewartova zatáčke 14 - po přejetí obrubníku se Charles vůbec nesnažil kolo dokončit a zamířil do boxů.
Pérez odstartuje šestý
Sportovní komisaři po závodě prošetřili incident mezi Sergio Pérezem a Nico Hülkenbergem, k němuž došlo v Q1. Německý pilot se musel v zatáčce 13 Mexičanovi vyhnout - Pérezův manévr byl posouzen jako zbytečné zdržování soupeře a Mexičan byl penalizován ztrátou tří míst na startovním roštu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.