Co může od budoucnosti očekávat sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton? Skončí jeho formulová kariéra u Mercedesu, nebo se pokusí vydobýt osmý titul někde jinde? Kolem Brita se opět začíná roztáčet kolotoč dohadů a spekulací.
Jednou věcí jsou veřejná prohlášení, tou druhou vnitřní pocity závodníka či závodníků. Lewis Hamilton sem tam ztratí "glanc" a naznačí, že to u třícípé hvězdy už není ono, pak zase všechno smaže prohlášením, že se v týmu Mercedes F1 cítí naprosto úžasně a hodlá napodobit Stirlinga Mosse, jenž u německé značky setrval až do jejich "posledních dnů".
Je pravdou, že Mercedes od Hamiltona podporoval od jeho třinácti let a značnou měrou stál za jeho vstupem do F1 - tehdy byl dodavatelem pohonných jednotek týmu McLaren. Ovšem faktem také je, že Lewisovi končí smlouva se stuttgartským gigantem v letošním roce a navzdory oznámení, že její prodloužení je vlastně jen formalitou, stále nový kontrakt uzavřen nebyl. Pak tu je prohlášení šéfa stáje - Toto Wolff připouští, že pokud tým není pilotovi poskytnout očekávaný materiál, může tento změnit působiště. Podobných případů známe na poli F1 několik, i když existují případy, kdy zdánlivý přechod za lepším dopadl naprosto opačně: za všechny můžeme jmenovat věčně nespokojeného Carlose Reutemanna a jeho příchody do Ferrari, Lotusu a Williamsu.
Hamilton odmítá variantu, že by z Mercedesu odešel a naznačil, že by rád napodobil čtyřnásobného vicemistra světa F1, svého krajana Stirlinga Mosse, jenž sice nikdy nezískal korunu automobilového krále, ale dosáhl jiných skvělých výsledků, například triumf v uznávaném podniku Mille Miglia v roce 1955.
"Pořád se u Mercedesu cítím jako doma, je to rodina. Abych byl zcela upřímný, umím si představit, že tu budu až do konce své kariéry. Když se podíváte na legendy, tak sir Stirling Moss byl s Mercedesem až do konce jeho dnů. Je to můj sen, že to také jednou zažiju... teď jsem tady a chci říci, že ve spolupráci s touto značkou pokračuji," uvedl Hamilton.
"Mám v týmu několik úžasných kolegů, jsou to opravdu skvělé vztahy. Osobně se domnívám, že pokud budu moci pomáhat týmu na cestě vpřed a být skutečným přínosem, pak to je důvod, proč tady chci zůstat. A když nastane okamžik, kdy budu mít pocit, že už toho nejsem schopen, pak přijde chvíle, aby přišel někdo mladý a zaujal mé místo. Ale ještě nejstem tak starý a pořád cítím dobrou formu," dodal Hamilton.
Sir Stirling Moss jezdil v polovině 50. let u Mercedesu společně s věhlasným El Maestrem Juanem Manuelem Fangiem, jenž na Stříbrném šípu získal titul mistra světa 1955, a s Němcem Karlem Klingem. Mercedes však pod vlivem tragických událostí v Le Mans téhož roku - a také po drtivém vítězství v šampionátu - rozhodl o ukončení působnosti v F1. Moss pak ještě závodil na vozech Maserati, Vanwall a Lotus, než jeho bohatou kariéru ukončila nepříjemná nehoda při nemistrovském závodě v Goodwoodu 1962, po níž sám usoudil, že jeho jezdecké schopnosti tato havárie ovlivnila natolik, že není schopen podávat špičkové výkony.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.