Co může od budoucnosti očekávat sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton? Skončí jeho formulová kariéra u Mercedesu, nebo se pokusí vydobýt osmý titul někde jinde? Kolem Brita se opět začíná roztáčet kolotoč dohadů a spekulací.
Jednou věcí jsou veřejná prohlášení, tou druhou vnitřní pocity závodníka či závodníků. Lewis Hamilton sem tam ztratí "glanc" a naznačí, že to u třícípé hvězdy už není ono, pak zase všechno smaže prohlášením, že se v týmu Mercedes F1 cítí naprosto úžasně a hodlá napodobit Stirlinga Mosse, jenž u německé značky setrval až do jejich "posledních dnů".
Je pravdou, že Mercedes od Hamiltona podporoval od jeho třinácti let a značnou měrou stál za jeho vstupem do F1 - tehdy byl dodavatelem pohonných jednotek týmu McLaren. Ovšem faktem také je, že Lewisovi končí smlouva se stuttgartským gigantem v letošním roce a navzdory oznámení, že její prodloužení je vlastně jen formalitou, stále nový kontrakt uzavřen nebyl. Pak tu je prohlášení šéfa stáje - Toto Wolff připouští, že pokud tým není pilotovi poskytnout očekávaný materiál, může tento změnit působiště. Podobných případů známe na poli F1 několik, i když existují případy, kdy zdánlivý přechod za lepším dopadl naprosto opačně: za všechny můžeme jmenovat věčně nespokojeného Carlose Reutemanna a jeho příchody do Ferrari, Lotusu a Williamsu.
Hamilton odmítá variantu, že by z Mercedesu odešel a naznačil, že by rád napodobil čtyřnásobného vicemistra světa F1, svého krajana Stirlinga Mosse, jenž sice nikdy nezískal korunu automobilového krále, ale dosáhl jiných skvělých výsledků, například triumf v uznávaném podniku Mille Miglia v roce 1955.
"Pořád se u Mercedesu cítím jako doma, je to rodina. Abych byl zcela upřímný, umím si představit, že tu budu až do konce své kariéry. Když se podíváte na legendy, tak sir Stirling Moss byl s Mercedesem až do konce jeho dnů. Je to můj sen, že to také jednou zažiju... teď jsem tady a chci říci, že ve spolupráci s touto značkou pokračuji," uvedl Hamilton.
"Mám v týmu několik úžasných kolegů, jsou to opravdu skvělé vztahy. Osobně se domnívám, že pokud budu moci pomáhat týmu na cestě vpřed a být skutečným přínosem, pak to je důvod, proč tady chci zůstat. A když nastane okamžik, kdy budu mít pocit, že už toho nejsem schopen, pak přijde chvíle, aby přišel někdo mladý a zaujal mé místo. Ale ještě nejstem tak starý a pořád cítím dobrou formu," dodal Hamilton.
Sir Stirling Moss jezdil v polovině 50. let u Mercedesu společně s věhlasným El Maestrem Juanem Manuelem Fangiem, jenž na Stříbrném šípu získal titul mistra světa 1955, a s Němcem Karlem Klingem. Mercedes však pod vlivem tragických událostí v Le Mans téhož roku - a také po drtivém vítězství v šampionátu - rozhodl o ukončení působnosti v F1. Moss pak ještě závodil na vozech Maserati, Vanwall a Lotus, než jeho bohatou kariéru ukončila nepříjemná nehoda při nemistrovském závodě v Goodwoodu 1962, po níž sám usoudil, že jeho jezdecké schopnosti tato havárie ovlivnila natolik, že není schopen podávat špičkové výkony.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.