Co může od budoucnosti očekávat sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton? Skončí jeho formulová kariéra u Mercedesu, nebo se pokusí vydobýt osmý titul někde jinde? Kolem Brita se opět začíná roztáčet kolotoč dohadů a spekulací.
Jednou věcí jsou veřejná prohlášení, tou druhou vnitřní pocity závodníka či závodníků. Lewis Hamilton sem tam ztratí "glanc" a naznačí, že to u třícípé hvězdy už není ono, pak zase všechno smaže prohlášením, že se v týmu Mercedes F1 cítí naprosto úžasně a hodlá napodobit Stirlinga Mosse, jenž u německé značky setrval až do jejich "posledních dnů".
Je pravdou, že Mercedes od Hamiltona podporoval od jeho třinácti let a značnou měrou stál za jeho vstupem do F1 - tehdy byl dodavatelem pohonných jednotek týmu McLaren. Ovšem faktem také je, že Lewisovi končí smlouva se stuttgartským gigantem v letošním roce a navzdory oznámení, že její prodloužení je vlastně jen formalitou, stále nový kontrakt uzavřen nebyl. Pak tu je prohlášení šéfa stáje - Toto Wolff připouští, že pokud tým není pilotovi poskytnout očekávaný materiál, může tento změnit působiště. Podobných případů známe na poli F1 několik, i když existují případy, kdy zdánlivý přechod za lepším dopadl naprosto opačně: za všechny můžeme jmenovat věčně nespokojeného Carlose Reutemanna a jeho příchody do Ferrari, Lotusu a Williamsu.
Hamilton odmítá variantu, že by z Mercedesu odešel a naznačil, že by rád napodobil čtyřnásobného vicemistra světa F1, svého krajana Stirlinga Mosse, jenž sice nikdy nezískal korunu automobilového krále, ale dosáhl jiných skvělých výsledků, například triumf v uznávaném podniku Mille Miglia v roce 1955.
"Pořád se u Mercedesu cítím jako doma, je to rodina. Abych byl zcela upřímný, umím si představit, že tu budu až do konce své kariéry. Když se podíváte na legendy, tak sir Stirling Moss byl s Mercedesem až do konce jeho dnů. Je to můj sen, že to také jednou zažiju... teď jsem tady a chci říci, že ve spolupráci s touto značkou pokračuji," uvedl Hamilton.
"Mám v týmu několik úžasných kolegů, jsou to opravdu skvělé vztahy. Osobně se domnívám, že pokud budu moci pomáhat týmu na cestě vpřed a být skutečným přínosem, pak to je důvod, proč tady chci zůstat. A když nastane okamžik, kdy budu mít pocit, že už toho nejsem schopen, pak přijde chvíle, aby přišel někdo mladý a zaujal mé místo. Ale ještě nejstem tak starý a pořád cítím dobrou formu," dodal Hamilton.
Sir Stirling Moss jezdil v polovině 50. let u Mercedesu společně s věhlasným El Maestrem Juanem Manuelem Fangiem, jenž na Stříbrném šípu získal titul mistra světa 1955, a s Němcem Karlem Klingem. Mercedes však pod vlivem tragických událostí v Le Mans téhož roku - a také po drtivém vítězství v šampionátu - rozhodl o ukončení působnosti v F1. Moss pak ještě závodil na vozech Maserati, Vanwall a Lotus, než jeho bohatou kariéru ukončila nepříjemná nehoda při nemistrovském závodě v Goodwoodu 1962, po níž sám usoudil, že jeho jezdecké schopnosti tato havárie ovlivnila natolik, že není schopen podávat špičkové výkony.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.