Ferrari dnes v Maranellu slavnostně prezentuje nový monopost SF-23, se kterým by chtělo ukončit dlouhé "sucho" a loňskou nadvládu Red Bullu. Bude mít na to, aby s ním piloti Carlos Sainz a Charles Leclerc poráželi Red Bully a Mercedesy?
Scuderia pod novým vedením Frederica Vasseura se bude snažit vyhýbat loňským chybám v přípravách na závody i ve strategických rozhodnutích v jejich průběhu. Celý tým doufá, že letos budou moci bojovat o mistrovský titul, na který čekají už 15 let.
Po prezentace Ferrari ihned prohání svůj nový počin Fioranem, aby prověřilo základní funkčnost jeho systémů. Tým sice nemá určenou jedničku, tomu se chce Vasseur během sezóny vyhnout, za volant jako první nicméně usedá Charles Leclerc.
"Cílem je samozřejmě vítězství. Opravdu se těším na to, až zkusím vyhrát ten šampionát," uvádí Leclerc, který je nadšený prvními kilometry s novým monopostem, u kterého se Ferrari soustředilo zejména na vylepšení aerodynamiky a spolehlivosti pohonné jednotky.
Charles Leclerc takes the 2023 Ferrari out on track for the first time! 🤗 pic.twitter.com/S2CIvcAbWa
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 14, 2023
"Jsem opravdu přesvědčený o tom, že Ferrari má dnes všechno na to, aby vyhrálo, byť má zkušenost je samozřejmě omezená na poslední dva týdny. Musíme dát vše dohromady pro odvedení dobré práce, ale máme všechno k tomu, abychom mohli vyhrávat," prohlašuje optimisticky Vasseur.
Fotogalerie:Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.