Ferrari dnes v Maranellu slavnostně prezentuje nový monopost SF-23, se kterým by chtělo ukončit dlouhé "sucho" a loňskou nadvládu Red Bullu. Bude mít na to, aby s ním piloti Carlos Sainz a Charles Leclerc poráželi Red Bully a Mercedesy?
Scuderia pod novým vedením Frederica Vasseura se bude snažit vyhýbat loňským chybám v přípravách na závody i ve strategických rozhodnutích v jejich průběhu. Celý tým doufá, že letos budou moci bojovat o mistrovský titul, na který čekají už 15 let.
Po prezentace Ferrari ihned prohání svůj nový počin Fioranem, aby prověřilo základní funkčnost jeho systémů. Tým sice nemá určenou jedničku, tomu se chce Vasseur během sezóny vyhnout, za volant jako první nicméně usedá Charles Leclerc.
"Cílem je samozřejmě vítězství. Opravdu se těším na to, až zkusím vyhrát ten šampionát," uvádí Leclerc, který je nadšený prvními kilometry s novým monopostem, u kterého se Ferrari soustředilo zejména na vylepšení aerodynamiky a spolehlivosti pohonné jednotky.
Charles Leclerc takes the 2023 Ferrari out on track for the first time! 🤗 pic.twitter.com/S2CIvcAbWa
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 14, 2023
"Jsem opravdu přesvědčený o tom, že Ferrari má dnes všechno na to, aby vyhrálo, byť má zkušenost je samozřejmě omezená na poslední dva týdny. Musíme dát vše dohromady pro odvedení dobré práce, ale máme všechno k tomu, abychom mohli vyhrávat," prohlašuje optimisticky Vasseur.
Fotogalerie:Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.