Práce na přípravě vozu W14 u Mercedesu vrcholí, podle jeho šéfa Tota Wolffa je však docela možné, že zpočátku nebudou o moc blíže mistrovskému Red Bullu než loni. Věří však, že ztrátu postupně stáhnout.
Loni se německý tým trápil při přechodu na novou generaci monopostů s poskakování svého konceptu s ultra-úzkými bočnicemi na rovinkách v důsledku přísavného efektu. Díky intenzivnímu vývoji během roku však problémy vyřešil a ke konci v Brazílii dokonce dosáhl na vítězství.
Během zimy měl dále čas přemýšlení o tom, jak napravit slabiny svého vozu, případně upravit celý koncept. Podle náznaků z Mercedesu se však zdá, že zřejmě zůstane u ultra-úzkých bočnic, o jejichž výhodnosti je přesvědčený.
Díky nim má podlaha poskytovat vysoký přítlak, není proto zapotřebí tak velkého zadního křídla, což eliminuje vyšší odpor zadních kol, jež jsou kvůli absenci klasických bočnic vystaveny vyššímu náporu vzduchu. Jenže loni tým musel kvůli poskakování zvedat auto, proto nebyla tak efektivní.
Mercedes i přes vylepšení po zimě zůstává při zemi: "Myslím, že jsme pochopili náš propad, v čem spočívají nedostatky a kde máme mezery v porozumění," uvádí Wolff.
"Usilovně pracujeme na tom, abychom dali dohromady auto, které má všechno to vyřešené. Ale uvidíme až na začátku testování, jestli jsme odemkli potenciál, který podle nás ve voze vždycky byl," pokračuje šéf týmu, který svůj nový vůz oficiálně odhalí 15. února 2023.
"Nemáme pochybnosti o tom, že když začnete se ztrátou půl sekundy, tak to bude těžké dohnat tak skvělé organizace, jako jsou Red Bull či Ferrari. I přesto jsme teď super-odhodláni přesně to dokázat. Musíme však nastavit naše očekávání na realistickou úroveň," varuje Wolff poté, co loni spíše řešili problémy než navyšovali výkonnost.
"Pokud budeme podávat takové výkony, jak doufáme, potom bychom byli rádi součástí závodění úplně vpředu. Myslím, že to by mohl být počátek. Ale nebereme to jako zaručenou věc. Rozdíly mohou být stejné jako na konci minulé sezóny," usuzuje.
"Myslím, že v našem autě je pořád tolik potenciálu, v rámci toho konceptu, způsobu, jak s autem jezdíme atd., že naše vývojová křivka může být v následujících měsících strmější," dodává optimisticky šéf Mercedesu na prahu nové sezóny, která začne jediným předsezónním testem v Bahrajnu od 23. do 25. února.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.