Práce na přípravě vozu W14 u Mercedesu vrcholí, podle jeho šéfa Tota Wolffa je však docela možné, že zpočátku nebudou o moc blíže mistrovskému Red Bullu než loni. Věří však, že ztrátu postupně stáhnout.
Loni se německý tým trápil při přechodu na novou generaci monopostů s poskakování svého konceptu s ultra-úzkými bočnicemi na rovinkách v důsledku přísavného efektu. Díky intenzivnímu vývoji během roku však problémy vyřešil a ke konci v Brazílii dokonce dosáhl na vítězství.
Během zimy měl dále čas přemýšlení o tom, jak napravit slabiny svého vozu, případně upravit celý koncept. Podle náznaků z Mercedesu se však zdá, že zřejmě zůstane u ultra-úzkých bočnic, o jejichž výhodnosti je přesvědčený.
Díky nim má podlaha poskytovat vysoký přítlak, není proto zapotřebí tak velkého zadního křídla, což eliminuje vyšší odpor zadních kol, jež jsou kvůli absenci klasických bočnic vystaveny vyššímu náporu vzduchu. Jenže loni tým musel kvůli poskakování zvedat auto, proto nebyla tak efektivní.
Mercedes i přes vylepšení po zimě zůstává při zemi: "Myslím, že jsme pochopili náš propad, v čem spočívají nedostatky a kde máme mezery v porozumění," uvádí Wolff.
"Usilovně pracujeme na tom, abychom dali dohromady auto, které má všechno to vyřešené. Ale uvidíme až na začátku testování, jestli jsme odemkli potenciál, který podle nás ve voze vždycky byl," pokračuje šéf týmu, který svůj nový vůz oficiálně odhalí 15. února 2023.
"Nemáme pochybnosti o tom, že když začnete se ztrátou půl sekundy, tak to bude těžké dohnat tak skvělé organizace, jako jsou Red Bull či Ferrari. I přesto jsme teď super-odhodláni přesně to dokázat. Musíme však nastavit naše očekávání na realistickou úroveň," varuje Wolff poté, co loni spíše řešili problémy než navyšovali výkonnost.
"Pokud budeme podávat takové výkony, jak doufáme, potom bychom byli rádi součástí závodění úplně vpředu. Myslím, že to by mohl být počátek. Ale nebereme to jako zaručenou věc. Rozdíly mohou být stejné jako na konci minulé sezóny," usuzuje.
"Myslím, že v našem autě je pořád tolik potenciálu, v rámci toho konceptu, způsobu, jak s autem jezdíme atd., že naše vývojová křivka může být v následujících měsících strmější," dodává optimisticky šéf Mercedesu na prahu nové sezóny, která začne jediným předsezónním testem v Bahrajnu od 23. do 25. února.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.