Ferrari kromě vylepšování finanční situace závodního F1 týmů během zimy pracuje pochopitelně i lepší výkonnosti svého nového závodního monopostu. K tomu patří také snižování jeho váhy, což se daří také mistrovskému Red Bullu.
Italské stáji vznikla po odchodu sponzorů po loňské sezóně díra ve výši 55 milionů dolarů (1,26 mld. Kč). V partnerství nepokračuje Velas zabývající se kryptoměnami a Snapdragon vyrábějící procesory.
Ten zřejmě přejde k jinému F1 týmu, pravděpodobně k Mercedesu, který nedávno oznámil společný podnik zaměřený na vývoj elektroniky kokpitu s mateřskou společností Qualcomm. Velas přispíval Ferrari 30 mil. dolary ročně, Snapdragon 25 mil. dolary, což společně činilo přibližně čtvrtinu jeho rozpočtu.
Se sponzory ze světa kryptoměn mají problémy také ostatní týmy i celá F1 po sérii bankrotů na kryptoburzách. Například sponzor Mercedesu FTX, který překvapivě zkrachoval v prosinci, dluží německé stáji kolem 15 milionů dolarů (344 mil. Kč). "Každý tým má podobného sponzora, stejně jako společnost Formule 1, všichni tedy budou postiženi," prohlásil její šéf Toto Wolff.
Honba za nižší hmotnostíFerrari se nicméně daří při vývoji nového monopostu s kódovým označením 675, který má být veřejnosti slavnostně představen již 14. února 2023, den po novém Aston Martinu.
Jedno z klíčových oblastí zlepšení má být váha nového auta. Hmotnostní limit letos klesá na 796 kg z loňských 798 kg. Zatímco loni monoposty špičkových stájí zpočátku obecně trpěly velkou nadváhou, letos se hodně úsilí věnuje jejich dietě, což umožní přidávat do vozu závaží pro lepší vyvážení a optimalizací práce s pneumatikami.
Zatímco Red Bull loni dokázal znatelně zeštíhlit svůj vůz v průběhu sezóny a v její pozdější fázi v ní dominovat, tak ani jemu ani Mercedesu se nepodařilo snížit váhu tolik, jak by si přáli. Rakouská stáj nicméně nedávno již homologovala nové šasi, které je přibližně o 3 kg lehčí než to loňské vítězné RB18.
Podle zákulisních zdrojů se v tom daří také Ferrari snažící se ušetřit každý gram, což se pozitivně odrazí v časech na kolo a s lepším vyvážením zejména v lepší životnosti pneumatik. Jak na tom nové šasi skutečně bude, to se ukáže až po dokončení a sestavení nového vozu. První zprávy z týmy jsou nicméně pozitivní.
A reminder of our very special history ❤️#SF1000GP #F1 pic.twitter.com/TjOedayi6E
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 4, 2023McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.