Bezprostředně po skončení sezóny, ještě v Abú Dhabí, se rozeběhly spekulace o možném konci Mattia Binotta v roli šéfa stáje Ferrari, stejně jako o jeho náhradě. Znamenalo by to takovou ne zrovna příjemnou tradici v italském týmu - za neúspěch se platí.
Abychom byli přesní, ony zvěsti o konci Binotta ve stájí se vzpínajícím se koníkem ve znaku zazněly poprvé už před posledním závodem. Nelze vyloučit, že pokud by souboj o post vicemistra Charles Leclerc prohrál, pakoval by se ve Švýcarsku narozený Ital, jenž 3. listopadu oslavil 53. narozeniny, ihned a bez pardonu.
Věc měla jít dokonce tak daleko, že Binotto měl být dle italských médií odvolán už v průběhu závodu, což stáj vehementně popírala a samotný šéf celou záležitost bagatelizoval, stejně jako skutečnost, že by jeho nástupcem měl být nynější muž v čele Alfy Romeo - Frédéric Vasseur. Teď však dochází k nové situaci - italské periodikum Corriere della Sera v pátek 25. 11. naznačila, že Binotto je připraven oznámit svou rezignaci.
Podle něj se jen čeká na výsledek jednání mezi vedením Ferrari a Binottem o podmínkách jeho odchodu. V Corriere bylo uvedeno, že by formální oznámení mohlo proběhnout už v pátek, ale místo toho přišla zpráva z centrály Ferrari, že k této záležitosti nic oficiálního sdělit nelze.
V minulosti list Corriere della Sera uvedl, že hlavním důvodem byly rozepře mezi Binottem a prezidentem značky Johnem Elkannem. Přitom Elkann před GP Itálie odmítl jakékoli spekulace o ohrožení pozice Binotta v týmu jen kvůli tomu, že Ferrari nedokázalo odpovědět na stále se lepšící výkony Red Bullu a přijmout jeho výzvu. Prezident však také důrazně apeloval na šéfa závodní stáje, aby se tým nadále vyvaroval chyb, kterých se do té doby dopustil.
"V Mattia Binotta máme velkou důvěru a vážíme si všeho, co on a naši inženýři udělali, ale není pochyb o tom, že práce v Maranellu, v garážích na trati i na boxové zídce je nutno výrazně zlepšit. Je nutné pokračovat v progresu a to platí jak pro mechaniky a inženýry, tak piloty a celý manažerský tým, včetně jeho šéfa. Jsme svědky, že těch chyb je stále mnoho, a není rozhodující, jestli jde o spolehlivost, závodní projev či strategii. Důvěra vložená v osobu Binotta byla správná a vyplatila se. Jsme nyní opět konkurenceschopní a vyhráváme. Ale spokojení nejsme, protože se domnívám, že můžeme být ještě lepší," uvedl Elkann pro Corriere della Sera.
Šéf závodního týmu Ferrari samozřejmě nehodlá zavírat oči před zvěstmi, provázející svou budoucnost a pochopitelně i možný příchod Frédérica Vasseura. "Samozřejmě se tato spekulace objevila, mluvil jsem o téhle eventualitě s prezidentem Elkannem. Diskutovali jsme otevřeně o tom, jaký je nejlepší způsob v dalším posunu vpřed. Rozhodli jsme se vydat prohlášení, což je asi nejlepší způsob, jak tyto spekulace uzavřít. Je jasné, že existují, ale nemají žádné opodstatnění," vyjádřil se Binotto.
Rodák z Lausanne se stal členem Maranellských v roce 1995 a postupně se propracoval až na post nejvyšší - na začátku sezóny 2019 nahradil Maurizia Arrivabeneho. Pokud jeho odchod bude potvrzen, má tým celou zimní přestávku na hledání náhrady. Frédéric Vasseur by byl logickým krokem, protože jeho práce v týmu Alfa Romeo je evidentní, ale objevilo se i jméno generálního ředitele Ferrari Benedetta Vigny. Uvidíme, co přinesou následující dny.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.