Bezprostředně po skončení sezóny, ještě v Abú Dhabí, se rozeběhly spekulace o možném konci Mattia Binotta v roli šéfa stáje Ferrari, stejně jako o jeho náhradě. Znamenalo by to takovou ne zrovna příjemnou tradici v italském týmu - za neúspěch se platí.
Abychom byli přesní, ony zvěsti o konci Binotta ve stájí se vzpínajícím se koníkem ve znaku zazněly poprvé už před posledním závodem. Nelze vyloučit, že pokud by souboj o post vicemistra Charles Leclerc prohrál, pakoval by se ve Švýcarsku narozený Ital, jenž 3. listopadu oslavil 53. narozeniny, ihned a bez pardonu.
Věc měla jít dokonce tak daleko, že Binotto měl být dle italských médií odvolán už v průběhu závodu, což stáj vehementně popírala a samotný šéf celou záležitost bagatelizoval, stejně jako skutečnost, že by jeho nástupcem měl být nynější muž v čele Alfy Romeo - Frédéric Vasseur. Teď však dochází k nové situaci - italské periodikum Corriere della Sera v pátek 25. 11. naznačila, že Binotto je připraven oznámit svou rezignaci.
Podle něj se jen čeká na výsledek jednání mezi vedením Ferrari a Binottem o podmínkách jeho odchodu. V Corriere bylo uvedeno, že by formální oznámení mohlo proběhnout už v pátek, ale místo toho přišla zpráva z centrály Ferrari, že k této záležitosti nic oficiálního sdělit nelze.
V minulosti list Corriere della Sera uvedl, že hlavním důvodem byly rozepře mezi Binottem a prezidentem značky Johnem Elkannem. Přitom Elkann před GP Itálie odmítl jakékoli spekulace o ohrožení pozice Binotta v týmu jen kvůli tomu, že Ferrari nedokázalo odpovědět na stále se lepšící výkony Red Bullu a přijmout jeho výzvu. Prezident však také důrazně apeloval na šéfa závodní stáje, aby se tým nadále vyvaroval chyb, kterých se do té doby dopustil.
"V Mattia Binotta máme velkou důvěru a vážíme si všeho, co on a naši inženýři udělali, ale není pochyb o tom, že práce v Maranellu, v garážích na trati i na boxové zídce je nutno výrazně zlepšit. Je nutné pokračovat v progresu a to platí jak pro mechaniky a inženýry, tak piloty a celý manažerský tým, včetně jeho šéfa. Jsme svědky, že těch chyb je stále mnoho, a není rozhodující, jestli jde o spolehlivost, závodní projev či strategii. Důvěra vložená v osobu Binotta byla správná a vyplatila se. Jsme nyní opět konkurenceschopní a vyhráváme. Ale spokojení nejsme, protože se domnívám, že můžeme být ještě lepší," uvedl Elkann pro Corriere della Sera.
Šéf závodního týmu Ferrari samozřejmě nehodlá zavírat oči před zvěstmi, provázející svou budoucnost a pochopitelně i možný příchod Frédérica Vasseura. "Samozřejmě se tato spekulace objevila, mluvil jsem o téhle eventualitě s prezidentem Elkannem. Diskutovali jsme otevřeně o tom, jaký je nejlepší způsob v dalším posunu vpřed. Rozhodli jsme se vydat prohlášení, což je asi nejlepší způsob, jak tyto spekulace uzavřít. Je jasné, že existují, ale nemají žádné opodstatnění," vyjádřil se Binotto.
Rodák z Lausanne se stal členem Maranellských v roce 1995 a postupně se propracoval až na post nejvyšší - na začátku sezóny 2019 nahradil Maurizia Arrivabeneho. Pokud jeho odchod bude potvrzen, má tým celou zimní přestávku na hledání náhrady. Frédéric Vasseur by byl logickým krokem, protože jeho práce v týmu Alfa Romeo je evidentní, ale objevilo se i jméno generálního ředitele Ferrari Benedetta Vigny. Uvidíme, co přinesou následující dny.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.