GP SINGAPURU - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; George Russell s Mercedesem předčil i vítězného Sergia Péreze s Red Bullem, mistrovský bod navíc za nejrychlejší kolo mu však udělen nebyl.
K tomu by musel do cíle dojet nejhůře desátý, což se Russellovi nepodařilo. Do závodu startoval po penalizaci za výměnu pohonné jednotky z boxové.
Během něj jako první zariskoval a přezul za mokra na hladké pneumatiky, to se mu však nevyplatilo. Navíc chyboval při pokusu o předjetí Micka Schumachera a způsobil si defekt pneumatiky, proto skončil až jako poslední z klasifikovaných.
Příslibem pro Mercedes však byla rychlost za sucha, druhý Pérez na něj při svém nejlepším pokusu ztratil 1,7 sekundy, třetí Sainz byl o další čtvrt sekundy zpět - ti ovšem na rozdíl od Russella měli o stupeň tvrdší směs (viz níže).
Pneumatiky a strategiePřechodné pneumatiky včera poskytovaly solidní výdrž i přes vyšší opotřebení. Piloti postupně přecházeli na hladké pneumatiky, museli si však dávat pozor na to, aby na nich nevyjeli mimo suchou stopu, což se v závěru například vymstilo Lewisovi Hamiltonovi při pokusu o předjetí Sebastiana Vettela.
Vítěznou strategií přechodná - středně-tvrdá pneumatika zvolili první čtyři piloti a většina dalších - výjimkou byl Ricciardo, jenž si připsal nejdelší stint závodu (36 kol na intermediálkách) a Bottas - ti šli hned do měkké směsi.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.