GP SINGAPURU - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; George Russell s Mercedesem předčil i vítězného Sergia Péreze s Red Bullem, mistrovský bod navíc za nejrychlejší kolo mu však udělen nebyl.
K tomu by musel do cíle dojet nejhůře desátý, což se Russellovi nepodařilo. Do závodu startoval po penalizaci za výměnu pohonné jednotky z boxové.
Během něj jako první zariskoval a přezul za mokra na hladké pneumatiky, to se mu však nevyplatilo. Navíc chyboval při pokusu o předjetí Micka Schumachera a způsobil si defekt pneumatiky, proto skončil až jako poslední z klasifikovaných.
Příslibem pro Mercedes však byla rychlost za sucha, druhý Pérez na něj při svém nejlepším pokusu ztratil 1,7 sekundy, třetí Sainz byl o další čtvrt sekundy zpět - ti ovšem na rozdíl od Russella měli o stupeň tvrdší směs (viz níže).
Pneumatiky a strategiePřechodné pneumatiky včera poskytovaly solidní výdrž i přes vyšší opotřebení. Piloti postupně přecházeli na hladké pneumatiky, museli si však dávat pozor na to, aby na nich nevyjeli mimo suchou stopu, což se v závěru například vymstilo Lewisovi Hamiltonovi při pokusu o předjetí Sebastiana Vettela.
Vítěznou strategií přechodná - středně-tvrdá pneumatika zvolili první čtyři piloti a většina dalších - výjimkou byl Ricciardo, jenž si připsal nejdelší stint závodu (36 kol na intermediálkách) a Bottas - ti šli hned do měkké směsi.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.