GP SINGAPURU - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; George Russell s Mercedesem předčil i vítězného Sergia Péreze s Red Bullem, mistrovský bod navíc za nejrychlejší kolo mu však udělen nebyl.
K tomu by musel do cíle dojet nejhůře desátý, což se Russellovi nepodařilo. Do závodu startoval po penalizaci za výměnu pohonné jednotky z boxové.
Během něj jako první zariskoval a přezul za mokra na hladké pneumatiky, to se mu však nevyplatilo. Navíc chyboval při pokusu o předjetí Micka Schumachera a způsobil si defekt pneumatiky, proto skončil až jako poslední z klasifikovaných.
Příslibem pro Mercedes však byla rychlost za sucha, druhý Pérez na něj při svém nejlepším pokusu ztratil 1,7 sekundy, třetí Sainz byl o další čtvrt sekundy zpět - ti ovšem na rozdíl od Russella měli o stupeň tvrdší směs (viz níže).
Pneumatiky a strategiePřechodné pneumatiky včera poskytovaly solidní výdrž i přes vyšší opotřebení. Piloti postupně přecházeli na hladké pneumatiky, museli si však dávat pozor na to, aby na nich nevyjeli mimo suchou stopu, což se v závěru například vymstilo Lewisovi Hamiltonovi při pokusu o předjetí Sebastiana Vettela.
Vítěznou strategií přechodná - středně-tvrdá pneumatika zvolili první čtyři piloti a většina dalších - výjimkou byl Ricciardo, jenž si připsal nejdelší stint závodu (36 kol na intermediálkách) a Bottas - ti šli hned do měkké směsi.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.