HUNGARORING - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lewis Hamilton předvedl skvělou formu Mercedesu, který skončil s oběma vozy na pódiu, když ve Velké ceně Maďarska zajel nejrychlejší kolo a připisuje si jeden mistrovský bod navíc.
Jeho čas z 57. kola závodu měl hodnotu 1:21,386 min, což je mimochodem o čtyři sekundy pomalejší než včerejší čas pole-position. Nejblíže mu dnes byl Charles Leclerc s Ferrari, jemuž scházelo 0,236 s, třetí příčka náleží Red Bullu Sergia Péreze - ten ale zaostával již o více než půl sekundy.
Poměrně vysoko, na páté příčce, skončil Guanyu Zhou s Alfou Romeo (1:22,029). Lídr šampionátu Max Verstappen byl o desetinu pomalejší (1:22,126 min).
Pneumatikové strategieFerrari si dnes s Leclercem závod prohrálo volbou tvrdých pneumatik pro poslední třetí stint - varování přitom mělo již od Alpine, které na ně přešlo již v 21. kole a začalo se propadat. Dnes bylo chladno (vzduch 20 °C, trať 25 °C) a tvrdou (C2) směs bylo velmi těžké zahřát - nefungovala, piloti se na ní cítili jako na ledě. Byly tak špatné, že Charles raději zajel neplánovaně v 54. kole do boxů potřetí pro měkké pneumatiky.
Závod vyhrál Verstappen startující z 10. místa, což je na této trati neuvěřitelné i vzhledem k jeho chybě, po níž skončil v hodinách. Red Bull však zvolil optimální strategii, kdy se chytře vyhnul tvrdé směsi.
Mercedes se poučil z toho, jak se tato směs chovala na vozech soupeřů, a raději prodloužil prostřední stint Hamiltona, aby se tvrdým pneumatikám vyhnul - v závěru Lewisovi nazul měkkou směs, na níž si dojel pro stříbro.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.