HUNGARORING - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lewis Hamilton předvedl skvělou formu Mercedesu, který skončil s oběma vozy na pódiu, když ve Velké ceně Maďarska zajel nejrychlejší kolo a připisuje si jeden mistrovský bod navíc.
Jeho čas z 57. kola závodu měl hodnotu 1:21,386 min, což je mimochodem o čtyři sekundy pomalejší než včerejší čas pole-position. Nejblíže mu dnes byl Charles Leclerc s Ferrari, jemuž scházelo 0,236 s, třetí příčka náleží Red Bullu Sergia Péreze - ten ale zaostával již o více než půl sekundy.
Poměrně vysoko, na páté příčce, skončil Guanyu Zhou s Alfou Romeo (1:22,029). Lídr šampionátu Max Verstappen byl o desetinu pomalejší (1:22,126 min).
Pneumatikové strategieFerrari si dnes s Leclercem závod prohrálo volbou tvrdých pneumatik pro poslední třetí stint - varování přitom mělo již od Alpine, které na ně přešlo již v 21. kole a začalo se propadat. Dnes bylo chladno (vzduch 20 °C, trať 25 °C) a tvrdou (C2) směs bylo velmi těžké zahřát - nefungovala, piloti se na ní cítili jako na ledě. Byly tak špatné, že Charles raději zajel neplánovaně v 54. kole do boxů potřetí pro měkké pneumatiky.
Závod vyhrál Verstappen startující z 10. místa, což je na této trati neuvěřitelné i vzhledem k jeho chybě, po níž skončil v hodinách. Red Bull však zvolil optimální strategii, kdy se chytře vyhnul tvrdé směsi.
Mercedes se poučil z toho, jak se tato směs chovala na vozech soupeřů, a raději prodloužil prostřední stint Hamiltona, aby se tvrdým pneumatikám vyhnul - v závěru Lewisovi nazul měkkou směs, na níž si dojel pro stříbro.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.