HUNGARORING - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Lewis Hamilton předvedl skvělou formu Mercedesu, který skončil s oběma vozy na pódiu, když ve Velké ceně Maďarska zajel nejrychlejší kolo a připisuje si jeden mistrovský bod navíc.
Jeho čas z 57. kola závodu měl hodnotu 1:21,386 min, což je mimochodem o čtyři sekundy pomalejší než včerejší čas pole-position. Nejblíže mu dnes byl Charles Leclerc s Ferrari, jemuž scházelo 0,236 s, třetí příčka náleží Red Bullu Sergia Péreze - ten ale zaostával již o více než půl sekundy.
Poměrně vysoko, na páté příčce, skončil Guanyu Zhou s Alfou Romeo (1:22,029). Lídr šampionátu Max Verstappen byl o desetinu pomalejší (1:22,126 min).
Pneumatikové strategieFerrari si dnes s Leclercem závod prohrálo volbou tvrdých pneumatik pro poslední třetí stint - varování přitom mělo již od Alpine, které na ně přešlo již v 21. kole a začalo se propadat. Dnes bylo chladno (vzduch 20 °C, trať 25 °C) a tvrdou (C2) směs bylo velmi těžké zahřát - nefungovala, piloti se na ní cítili jako na ledě. Byly tak špatné, že Charles raději zajel neplánovaně v 54. kole do boxů potřetí pro měkké pneumatiky.
Závod vyhrál Verstappen startující z 10. místa, což je na této trati neuvěřitelné i vzhledem k jeho chybě, po níž skončil v hodinách. Red Bull však zvolil optimální strategii, kdy se chytře vyhnul tvrdé směsi.
Mercedes se poučil z toho, jak se tato směs chovala na vozech soupeřů, a raději prodloužil prostřední stint Hamiltona, aby se tvrdým pneumatikám vyhnul - v závěru Lewisovi nazul měkkou směs, na níž si dojel pro stříbro.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.