Kanadská kvalifikace nejlépe sedla Maxi Verstappenovi. Největším překvapením je naopak Fernando Alonso. Zklamal Sergio Pérez.
Kvalifikace začala za mokrých podmínek. Všichni jezdci zprvu nasadili modře označené pneumatiky do hustého deště. Do vedení se brzy dostal Verstapppen, jehož následovali piloti Mercedesu. Časy však šly poměrně rychle dolů. Trápil se Pérez, který dlouho nedokázal zkompletizovat ideální kolo.
V závěru první části kvalifikace byla situace jako na houpačce. Dp Q2 nakonec neproklouzly oba vozy Aston Martin. oba vozy AlphaTauri a Nicholas Latifi. V případě Kanaďana ve službách Williamsu šlo o další bezradnou mizérii.
Druhá část kvalifikace přinesla odvahu některých pilotů. Ti se rozhodli jezdit na přechodných pneumatikách. Byli jimi například Albon a Pérez. Brzy se ukázalo, že právě přechodné obutí je rychlejší. Jenže pořád na trati číhalo mnoho vody. Pocítil to Albon, který skončil v bariéře, ale dokázal pokračovat bez poškození Hůře na tom byl Pérez. Mexičan zablokoval kola, a také skončil v bariéře. Pilot Red Bullu se z této šlamastiky ovšem nedostal. Proto následovala červená vlajka.
Po restartování kvalifikace trať poměrně dost oschla. Byli jsme tedy svědky neustále se zlepšujících časů. Smůlu měl Norris. Jeho vůz se potýkal s technickými problémy a mladý Brit kvůli nim nemohl zajet rychlý čas. Naopak u Haasu mohli mít radost. Oba piloti amerického týmu postoupili do Q3. Mimo brány Q3 zůstali Leclerc, Pérez, Norris, Bottas a Albon.
Třetí kvalifikační segment přinesl na osychající trati strhující bitvu. Protaktizoval ji Russell, který vsadil na suché pneumatiky (jako jediný) a to se mu nevyplatilo. Suverénní výkon předvedl Verstappen, který odstartuje do zítřejšího závodu z prvního místa. Druhá příčka patří Alonsovi, Španěl zajel skvěle. Třetí odstartuje do Velké ceny Sainz.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.