Kanadská kvalifikace nejlépe sedla Maxi Verstappenovi. Největším překvapením je naopak Fernando Alonso. Zklamal Sergio Pérez.
Kvalifikace začala za mokrých podmínek. Všichni jezdci zprvu nasadili modře označené pneumatiky do hustého deště. Do vedení se brzy dostal Verstapppen, jehož následovali piloti Mercedesu. Časy však šly poměrně rychle dolů. Trápil se Pérez, který dlouho nedokázal zkompletizovat ideální kolo.
V závěru první části kvalifikace byla situace jako na houpačce. Dp Q2 nakonec neproklouzly oba vozy Aston Martin. oba vozy AlphaTauri a Nicholas Latifi. V případě Kanaďana ve službách Williamsu šlo o další bezradnou mizérii.
Druhá část kvalifikace přinesla odvahu některých pilotů. Ti se rozhodli jezdit na přechodných pneumatikách. Byli jimi například Albon a Pérez. Brzy se ukázalo, že právě přechodné obutí je rychlejší. Jenže pořád na trati číhalo mnoho vody. Pocítil to Albon, který skončil v bariéře, ale dokázal pokračovat bez poškození Hůře na tom byl Pérez. Mexičan zablokoval kola, a také skončil v bariéře. Pilot Red Bullu se z této šlamastiky ovšem nedostal. Proto následovala červená vlajka.
Po restartování kvalifikace trať poměrně dost oschla. Byli jsme tedy svědky neustále se zlepšujících časů. Smůlu měl Norris. Jeho vůz se potýkal s technickými problémy a mladý Brit kvůli nim nemohl zajet rychlý čas. Naopak u Haasu mohli mít radost. Oba piloti amerického týmu postoupili do Q3. Mimo brány Q3 zůstali Leclerc, Pérez, Norris, Bottas a Albon.
Třetí kvalifikační segment přinesl na osychající trati strhující bitvu. Protaktizoval ji Russell, který vsadil na suché pneumatiky (jako jediný) a to se mu nevyplatilo. Suverénní výkon předvedl Verstappen, který odstartuje do zítřejšího závodu z prvního místa. Druhá příčka patří Alonsovi, Španěl zajel skvěle. Třetí odstartuje do Velké ceny Sainz.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.