DŽIDDA - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Nejrychlejší kolo Velké ceny Saúdské Arábie zajel Charles Leclerc během závěrečného strhujícího souboje s Maxem Verstappenem. Jak si vedli ostatní piloti?
Třetí a čtvrtá příčka patří druhým jezdcům Ferrari a Red Bullu - Carlosovi Sainzovi a Sergiovi Pérezovi, který měl smůlu při načasování své zastávky v boxech těsně před nehodou Nicholase Latifiho.
Nejlepším pilotem ze zbytku pole byl Lando Norris s McLarenem poté, co předvedl o 26 tisícin rychlejší kolo než Kevin Magnussem s Haasem. Až za touto dvojicí se seřadilo duo Mercedesu v pořadí George Russell - Lewis Hamilton. Brit už ale na Leclerca ztratil přes 1,3 sekundy.
#F1 #SaudiArabianGP Race Max. speeds & Speed trap 📊:- Straight-line speed beat downforce as #Verstappen hits 334.9kph, #Leclerc was 14kph slower (even with DRS)- #Mercedes-powered #Hamilton just 2.2kph off, #Ferrari Bottas 3.7 & #Alpine #Ocon 11.4kph slower pic.twitter.com/KZZrZ89flv
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 29, 2022#F1 #SaudiArabianGP Race Best sectors vs. Fastest lap-times 📊:- #Verstappen fastest in S2 & S3, #Leclerc better in S1 running higher drag- #Ferrari loosing too much in S3 with long straights, #Sainz 0.4s behind #RedBull there pic.twitter.com/00rJshtS4Z
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 29, 2022#F1 #SaudiArabianGP Power-ranking based on teams' best sectors 📊:- #RedBull team to beat now, a fraction ahead of #Ferrari, #Haas Best of the Rest -#McLaren closer to leader thanks to track config- #AlfaRomeo getting worse, #AstonMartin & #Williams weakest pic.twitter.com/gurp4i1YY3
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 29, 2022#F1 #SaudiArabianGP #Pirelli Tyre strategies: pic.twitter.com/iDs88qBFA8
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 27, 2022
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.