Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko nese nelibě chování hvězdy Mercedesu Lewise Hamiltona. Ten podle něj přispěl k tomu, že byl Michael Masi odvolán z funkce ředitele závodů FIA.
Britský pilot se po porážce v GP Abú Zabí stáhl do ústraní a nekomunikoval s médii ani se svým týmem. Vznikla otázka, zda vůbec ve Formuli 1 bude po velkých technických a sportovních změnách pokračovat a zkusí napodruhé vybojovat rekordní osmý titul mistra světa.
FIA se rozhodla prošetřit průběh loňského finálového závodu, zejména události kolem stažení safety caru v jeho posledních kolech. Roli ředitele závodu již neponechala Michaelovi Masimu, jenž před 3 lety nahradil Charlieho Whitinga, ale rozhodla se ji rozdělit mezi dva nové muže, kteří se budou pravidelně střídat - mezi Eduarda Freitase a Nielse Witticha.
K tomu podle Helmuta Marka přispěl významnou měrou Lewis Hamilton, který se zachoval jako primadona: "Byly jasné náznaky, že Hamilton neskončí, protože na trhu s jezdci nedocházelo k žádnému pohybu. Pokud by Hamilton Mercedes informoval, že se stahuje, tak by začali hledat náhradu. K tomu ale nedošlo, nebylo to znát."
"Svým mlčením chtěl jen ukázat svou nespokojenost se situací a rozhodnutími. Takové chování vedlo svým způsobem k tomu, že byl Masi odstraněn ze své role," poukazuje nespokojený odborný poradce Red Bullu.
"Nemyslím si, že to je správné. Musíte se podívat na jeho výkony v posledních letech. Kdyby měl Masi k dispozici vše, co nyní zavádějí, tak by pro něj rozhodování bylo jednodušší - mít video rozhodčího a poradce na své straně," pokračuje Marko. "Michael je za to nyní obětován."
Masi se podle něj snažil rozhodovat nestranně, občas byl příliš tvrdý i k Red Bullu, ovšem po jeho posledním rozhodnutí stáhnout před posledním kolem zpomalovací vůz do boxů a nechat se vrátit do stejného kola s lídrem jen některá auta se nakonec ze zisku titulu radoval Verstappen.
Hamilton se podobným nařečním brání: "Jakmile jsem odjel, kompletně jsem vypnul. Obecně jsem pak nemluvil s nikým. Nebyl jsem po celou přestávku na telefonu, čas jsem trávil jen s rodinou... Vyhodnocoval jsem tedy všechny své možnosti, ale dříve během roku jsem se týmu zavázal a nakonec miluji to, co dělám. Jsem rád součástí týmu... Nikdy jsem neřekl, že končím."
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.