Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko nese nelibě chování hvězdy Mercedesu Lewise Hamiltona. Ten podle něj přispěl k tomu, že byl Michael Masi odvolán z funkce ředitele závodů FIA.
Britský pilot se po porážce v GP Abú Zabí stáhl do ústraní a nekomunikoval s médii ani se svým týmem. Vznikla otázka, zda vůbec ve Formuli 1 bude po velkých technických a sportovních změnách pokračovat a zkusí napodruhé vybojovat rekordní osmý titul mistra světa.
FIA se rozhodla prošetřit průběh loňského finálového závodu, zejména události kolem stažení safety caru v jeho posledních kolech. Roli ředitele závodu již neponechala Michaelovi Masimu, jenž před 3 lety nahradil Charlieho Whitinga, ale rozhodla se ji rozdělit mezi dva nové muže, kteří se budou pravidelně střídat - mezi Eduarda Freitase a Nielse Witticha.
K tomu podle Helmuta Marka přispěl významnou měrou Lewis Hamilton, který se zachoval jako primadona: "Byly jasné náznaky, že Hamilton neskončí, protože na trhu s jezdci nedocházelo k žádnému pohybu. Pokud by Hamilton Mercedes informoval, že se stahuje, tak by začali hledat náhradu. K tomu ale nedošlo, nebylo to znát."
"Svým mlčením chtěl jen ukázat svou nespokojenost se situací a rozhodnutími. Takové chování vedlo svým způsobem k tomu, že byl Masi odstraněn ze své role," poukazuje nespokojený odborný poradce Red Bullu.
"Nemyslím si, že to je správné. Musíte se podívat na jeho výkony v posledních letech. Kdyby měl Masi k dispozici vše, co nyní zavádějí, tak by pro něj rozhodování bylo jednodušší - mít video rozhodčího a poradce na své straně," pokračuje Marko. "Michael je za to nyní obětován."
Masi se podle něj snažil rozhodovat nestranně, občas byl příliš tvrdý i k Red Bullu, ovšem po jeho posledním rozhodnutí stáhnout před posledním kolem zpomalovací vůz do boxů a nechat se vrátit do stejného kola s lídrem jen některá auta se nakonec ze zisku titulu radoval Verstappen.
Hamilton se podobným nařečním brání: "Jakmile jsem odjel, kompletně jsem vypnul. Obecně jsem pak nemluvil s nikým. Nebyl jsem po celou přestávku na telefonu, čas jsem trávil jen s rodinou... Vyhodnocoval jsem tedy všechny své možnosti, ale dříve během roku jsem se týmu zavázal a nakonec miluji to, co dělám. Jsem rád součástí týmu... Nikdy jsem neřekl, že končím."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.