Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko nese nelibě chování hvězdy Mercedesu Lewise Hamiltona. Ten podle něj přispěl k tomu, že byl Michael Masi odvolán z funkce ředitele závodů FIA.
Britský pilot se po porážce v GP Abú Zabí stáhl do ústraní a nekomunikoval s médii ani se svým týmem. Vznikla otázka, zda vůbec ve Formuli 1 bude po velkých technických a sportovních změnách pokračovat a zkusí napodruhé vybojovat rekordní osmý titul mistra světa.
FIA se rozhodla prošetřit průběh loňského finálového závodu, zejména události kolem stažení safety caru v jeho posledních kolech. Roli ředitele závodu již neponechala Michaelovi Masimu, jenž před 3 lety nahradil Charlieho Whitinga, ale rozhodla se ji rozdělit mezi dva nové muže, kteří se budou pravidelně střídat - mezi Eduarda Freitase a Nielse Witticha.
K tomu podle Helmuta Marka přispěl významnou měrou Lewis Hamilton, který se zachoval jako primadona: "Byly jasné náznaky, že Hamilton neskončí, protože na trhu s jezdci nedocházelo k žádnému pohybu. Pokud by Hamilton Mercedes informoval, že se stahuje, tak by začali hledat náhradu. K tomu ale nedošlo, nebylo to znát."
"Svým mlčením chtěl jen ukázat svou nespokojenost se situací a rozhodnutími. Takové chování vedlo svým způsobem k tomu, že byl Masi odstraněn ze své role," poukazuje nespokojený odborný poradce Red Bullu.
"Nemyslím si, že to je správné. Musíte se podívat na jeho výkony v posledních letech. Kdyby měl Masi k dispozici vše, co nyní zavádějí, tak by pro něj rozhodování bylo jednodušší - mít video rozhodčího a poradce na své straně," pokračuje Marko. "Michael je za to nyní obětován."
Masi se podle něj snažil rozhodovat nestranně, občas byl příliš tvrdý i k Red Bullu, ovšem po jeho posledním rozhodnutí stáhnout před posledním kolem zpomalovací vůz do boxů a nechat se vrátit do stejného kola s lídrem jen některá auta se nakonec ze zisku titulu radoval Verstappen.
Hamilton se podobným nařečním brání: "Jakmile jsem odjel, kompletně jsem vypnul. Obecně jsem pak nemluvil s nikým. Nebyl jsem po celou přestávku na telefonu, čas jsem trávil jen s rodinou... Vyhodnocoval jsem tedy všechny své možnosti, ale dříve během roku jsem se týmu zavázal a nakonec miluji to, co dělám. Jsem rád součástí týmu... Nikdy jsem neřekl, že končím."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.