Lewis Hamilton si přeje, aby závěry z šetření průběhu loňské Velké ceny Abú Zabí byly přístupné všem, nikoliv interně pouze týmům Formule 1. Zároveň vyzývá provozovatele sociálních sítí k patřičným krokům, pokud by některému z jezdců bylo vyhrožováno jako Nicholasovi Latifimu po loňském finále.
Nový prezident FIA Muhamad Sulajím minulý týden přislíbil učinit rozsáhlé změny v řízení závodů poté, co došlo k internímu prošetřování průběhu Velké ceny Abú Zabí a kontroverzního restartu během poslední safety car fáze.
Hamilton ovšem bojuje za to, aby zpráva byla veřejně přístupná: "Ještě jsem ji neviděl. Myslím, že ji ještě nevydali, ale netrpělivě čekám na výsledky té zprávy a doufám, že si ji budou moci všichni prohlédnout a snad získat lepší porozumění všeho."
"Nakonec si myslím, že tak jako u všeho musíme porozumět tomu, co jsme udělali, abychom se mohli v pozitivním smyslu posunout kupředu," pokračuje sedminásobný šampionu, jenž bude letos po velkých technických změnách usilovat o rekordní osmý titul.
O ten jej loni připravil Max Verstappen poté, co havaroval Nicholas Latifi s Williamsem a na trať se dostal safety car, který pak byl před posledním kolem stažen a jen některým jezdcům o kolo zpět bylo umožněno vrátit se do stejného kola s lídrem.
Latifimu poté bylo spíláno, někteří lidé mu po sociálních sítích dokonce vyhrožovali smrtí, což kanadského pilota rozhodilo. Hamilton proto kritizuje provozovatele sociálních sítí.
"Podle mě nedošlo k obrovské změně či posunu, ty sociální platformy neodvedly dostatečnou práci. Stále na ně musíme vyvíjet tlak, aby provedly změny. Duševní zdrav je skutečnou věcí a lidé jsou přes tyto sociální platformy uráženi. Takovým způsobem si to nikdo nezaslouží a nikdy by to nemělo být tolerováno," vyzývá 37letý britský pilot.
"Oni tyto věci můžou změnit, můžou učinit změny. Ale zdá se, že k tomu nepřistupují dostatečně rychle. Proto si myslím, že musíme pokračovat ve vyvíjení tlaku. Byl jsem s Nicholasem v kontaktu. Má mou plnou podporu. A vím, jak těžké to v těchto situacích může být. Je to pro něj důležité vědět, že má podporu lidí kolem sebe," soucítí Hamilton.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.