Lewis Hamilton si přeje, aby závěry z šetření průběhu loňské Velké ceny Abú Zabí byly přístupné všem, nikoliv interně pouze týmům Formule 1. Zároveň vyzývá provozovatele sociálních sítí k patřičným krokům, pokud by některému z jezdců bylo vyhrožováno jako Nicholasovi Latifimu po loňském finále.
Nový prezident FIA Muhamad Sulajím minulý týden přislíbil učinit rozsáhlé změny v řízení závodů poté, co došlo k internímu prošetřování průběhu Velké ceny Abú Zabí a kontroverzního restartu během poslední safety car fáze.
Hamilton ovšem bojuje za to, aby zpráva byla veřejně přístupná: "Ještě jsem ji neviděl. Myslím, že ji ještě nevydali, ale netrpělivě čekám na výsledky té zprávy a doufám, že si ji budou moci všichni prohlédnout a snad získat lepší porozumění všeho."
"Nakonec si myslím, že tak jako u všeho musíme porozumět tomu, co jsme udělali, abychom se mohli v pozitivním smyslu posunout kupředu," pokračuje sedminásobný šampionu, jenž bude letos po velkých technických změnách usilovat o rekordní osmý titul.
O ten jej loni připravil Max Verstappen poté, co havaroval Nicholas Latifi s Williamsem a na trať se dostal safety car, který pak byl před posledním kolem stažen a jen některým jezdcům o kolo zpět bylo umožněno vrátit se do stejného kola s lídrem.
Latifimu poté bylo spíláno, někteří lidé mu po sociálních sítích dokonce vyhrožovali smrtí, což kanadského pilota rozhodilo. Hamilton proto kritizuje provozovatele sociálních sítí.
"Podle mě nedošlo k obrovské změně či posunu, ty sociální platformy neodvedly dostatečnou práci. Stále na ně musíme vyvíjet tlak, aby provedly změny. Duševní zdrav je skutečnou věcí a lidé jsou přes tyto sociální platformy uráženi. Takovým způsobem si to nikdo nezaslouží a nikdy by to nemělo být tolerováno," vyzývá 37letý britský pilot.
"Oni tyto věci můžou změnit, můžou učinit změny. Ale zdá se, že k tomu nepřistupují dostatečně rychle. Proto si myslím, že musíme pokračovat ve vyvíjení tlaku. Byl jsem s Nicholasem v kontaktu. Má mou plnou podporu. A vím, jak těžké to v těchto situacích může být. Je to pro něj důležité vědět, že má podporu lidí kolem sebe," soucítí Hamilton.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.