Lewis Hamilton si přeje, aby závěry z šetření průběhu loňské Velké ceny Abú Zabí byly přístupné všem, nikoliv interně pouze týmům Formule 1. Zároveň vyzývá provozovatele sociálních sítí k patřičným krokům, pokud by některému z jezdců bylo vyhrožováno jako Nicholasovi Latifimu po loňském finále.
Nový prezident FIA Muhamad Sulajím minulý týden přislíbil učinit rozsáhlé změny v řízení závodů poté, co došlo k internímu prošetřování průběhu Velké ceny Abú Zabí a kontroverzního restartu během poslední safety car fáze.
Hamilton ovšem bojuje za to, aby zpráva byla veřejně přístupná: "Ještě jsem ji neviděl. Myslím, že ji ještě nevydali, ale netrpělivě čekám na výsledky té zprávy a doufám, že si ji budou moci všichni prohlédnout a snad získat lepší porozumění všeho."
"Nakonec si myslím, že tak jako u všeho musíme porozumět tomu, co jsme udělali, abychom se mohli v pozitivním smyslu posunout kupředu," pokračuje sedminásobný šampionu, jenž bude letos po velkých technických změnách usilovat o rekordní osmý titul.
O ten jej loni připravil Max Verstappen poté, co havaroval Nicholas Latifi s Williamsem a na trať se dostal safety car, který pak byl před posledním kolem stažen a jen některým jezdcům o kolo zpět bylo umožněno vrátit se do stejného kola s lídrem.
Latifimu poté bylo spíláno, někteří lidé mu po sociálních sítích dokonce vyhrožovali smrtí, což kanadského pilota rozhodilo. Hamilton proto kritizuje provozovatele sociálních sítí.
"Podle mě nedošlo k obrovské změně či posunu, ty sociální platformy neodvedly dostatečnou práci. Stále na ně musíme vyvíjet tlak, aby provedly změny. Duševní zdrav je skutečnou věcí a lidé jsou přes tyto sociální platformy uráženi. Takovým způsobem si to nikdo nezaslouží a nikdy by to nemělo být tolerováno," vyzývá 37letý britský pilot.
"Oni tyto věci můžou změnit, můžou učinit změny. Ale zdá se, že k tomu nepřistupují dostatečně rychle. Proto si myslím, že musíme pokračovat ve vyvíjení tlaku. Byl jsem s Nicholasem v kontaktu. Má mou plnou podporu. A vím, jak těžké to v těchto situacích může být. Je to pro něj důležité vědět, že má podporu lidí kolem sebe," soucítí Hamilton.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.