Williams Racing světu představil svůj nový monopost FW44 s inovovaným tmavěmodrým zbarvením včetně log nových sponzorů.
Nápisy Bremont (hodinky) a Duracell (baterie) bude i součástí oblečení a závodních kombinéz nové posily Alexandera Albona, jenž působil u Red Bullu, a jeho týmového kolegy Nicholase Latifiho. Počítačové rendery toho však stejně jako u Red Bullu mnoho neodhalují (pouze nové barvy na loňském předváděcím konceptu FIA).
Monopost FW44 postavený podle zcela nových pravidel bude i letos pohánět motor Mercedesu. "Celý aerodynamický koncept vozu je velmi, velmi odlišný. Mělo by to umožnit vozům jezdit těsněji za sebou. Teorie je jedna věc, ale realita musí prokázat, že to je pravda," komentuje šéf týmu Jost Capito.
"Williams je ve Formuli 1 přes 40 let. Veškeré ty zkušenosti za ta léta se sešly. Máme v týmu skvělé talenty a teď vidíme, co vytvořili," pokračuje šéf stáje z Grove, jež nese název po svém zakladateli Frankovi Williamsovi, který loni v listopadu zemřel.
Welcome to the new era. Introducing the FW44 💪 pic.twitter.com/nkOIOYmhpO
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 15, 2022"Fakt se těším, že budu stavět a využívat zkušenosti z prvních dvou let s týmem, obzvlášť při vstupu do nového roku s novými pravidly, novými vozy - pro všechny jde o čerstvý start," uvádí pilot Nicholas Latifi.
"Je čistý, je modrý. Vypadá opravdu dobře. Cítím, že vypadá chytře a jako rychlé závodní auto," libuje si Albon. Kromě odlišné aerodynamiky se změnila i kola, týmy přešly z 13" na 18" úzkoprofilové pneumatiky Pirelli, které slibují větší výdrž.
Fotogalerie: Aktualizace:Williams s novým vozem hned po prezentaci vyrazil na okruh, máme první snímky skutečného FW44. Po drobném zpoždění způsobeném elektronikou do něj usedl Latifi, později ho vystřídal Albon. Během filmovacího dne mohl tým ujet max. 100 km na zvláštních nezávodních pneumatikách:
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.