Williams Racing světu představil svůj nový monopost FW44 s inovovaným tmavěmodrým zbarvením včetně log nových sponzorů.
Nápisy Bremont (hodinky) a Duracell (baterie) bude i součástí oblečení a závodních kombinéz nové posily Alexandera Albona, jenž působil u Red Bullu, a jeho týmového kolegy Nicholase Latifiho. Počítačové rendery toho však stejně jako u Red Bullu mnoho neodhalují (pouze nové barvy na loňském předváděcím konceptu FIA).
Monopost FW44 postavený podle zcela nových pravidel bude i letos pohánět motor Mercedesu. "Celý aerodynamický koncept vozu je velmi, velmi odlišný. Mělo by to umožnit vozům jezdit těsněji za sebou. Teorie je jedna věc, ale realita musí prokázat, že to je pravda," komentuje šéf týmu Jost Capito.
"Williams je ve Formuli 1 přes 40 let. Veškeré ty zkušenosti za ta léta se sešly. Máme v týmu skvělé talenty a teď vidíme, co vytvořili," pokračuje šéf stáje z Grove, jež nese název po svém zakladateli Frankovi Williamsovi, který loni v listopadu zemřel.
Welcome to the new era. Introducing the FW44 💪 pic.twitter.com/nkOIOYmhpO
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 15, 2022"Fakt se těším, že budu stavět a využívat zkušenosti z prvních dvou let s týmem, obzvlášť při vstupu do nového roku s novými pravidly, novými vozy - pro všechny jde o čerstvý start," uvádí pilot Nicholas Latifi.
"Je čistý, je modrý. Vypadá opravdu dobře. Cítím, že vypadá chytře a jako rychlé závodní auto," libuje si Albon. Kromě odlišné aerodynamiky se změnila i kola, týmy přešly z 13" na 18" úzkoprofilové pneumatiky Pirelli, které slibují větší výdrž.
Fotogalerie: Aktualizace:Williams s novým vozem hned po prezentaci vyrazil na okruh, máme první snímky skutečného FW44. Po drobném zpoždění způsobeném elektronikou do něj usedl Latifi, později ho vystřídal Albon. Během filmovacího dne mohl tým ujet max. 100 km na zvláštních nezávodních pneumatikách:
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.