Williams Racing světu představil svůj nový monopost FW44 s inovovaným tmavěmodrým zbarvením včetně log nových sponzorů.
Nápisy Bremont (hodinky) a Duracell (baterie) bude i součástí oblečení a závodních kombinéz nové posily Alexandera Albona, jenž působil u Red Bullu, a jeho týmového kolegy Nicholase Latifiho. Počítačové rendery toho však stejně jako u Red Bullu mnoho neodhalují (pouze nové barvy na loňském předváděcím konceptu FIA).
Monopost FW44 postavený podle zcela nových pravidel bude i letos pohánět motor Mercedesu. "Celý aerodynamický koncept vozu je velmi, velmi odlišný. Mělo by to umožnit vozům jezdit těsněji za sebou. Teorie je jedna věc, ale realita musí prokázat, že to je pravda," komentuje šéf týmu Jost Capito.
"Williams je ve Formuli 1 přes 40 let. Veškeré ty zkušenosti za ta léta se sešly. Máme v týmu skvělé talenty a teď vidíme, co vytvořili," pokračuje šéf stáje z Grove, jež nese název po svém zakladateli Frankovi Williamsovi, který loni v listopadu zemřel.
Welcome to the new era. Introducing the FW44 💪 pic.twitter.com/nkOIOYmhpO
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 15, 2022"Fakt se těším, že budu stavět a využívat zkušenosti z prvních dvou let s týmem, obzvlášť při vstupu do nového roku s novými pravidly, novými vozy - pro všechny jde o čerstvý start," uvádí pilot Nicholas Latifi.
"Je čistý, je modrý. Vypadá opravdu dobře. Cítím, že vypadá chytře a jako rychlé závodní auto," libuje si Albon. Kromě odlišné aerodynamiky se změnila i kola, týmy přešly z 13" na 18" úzkoprofilové pneumatiky Pirelli, které slibují větší výdrž.
Fotogalerie: Aktualizace:Williams s novým vozem hned po prezentaci vyrazil na okruh, máme první snímky skutečného FW44. Po drobném zpoždění způsobeném elektronikou do něj usedl Latifi, později ho vystřídal Albon. Během filmovacího dne mohl tým ujet max. 100 km na zvláštních nezávodních pneumatikách:
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.