Původně to vypadalo, že sprinty bychom mohli vidět v rovné polovině závodů. Nakonec však došlo ke změně plánu a tento stále ještě experimentální formát závodního víkendu bude oproti původním záměrům poměrně dost omezen.
Uvidíme ho ve třech případech. Konkrétně na Imole, v Rakousku a v Brazílii. Dá se tedy říct, že každá třetina sezony bude mít jeden svůj sprintový formát závodního víkendu. Oproti minulému roku v něm ale dojde k několika úpravám.
Tou patrně nejvýraznější je skutečnost, že pole position pro nedělní závod bude náležet vítězi páteční kvalifikace. Nikoliv vítězi sobotního sprintu. S tím souvisí také fakt, že sprintová kvalifikace byla formálně přejmenována na sprint. A teď další zásadní novinka. Ve sprintu bude bodovat prvních osm jezdců. Vítěz si tedy připíše osm bodů a osmý v cíli bod jeden.
„Analyzovali jsme si sprintové závodní víkendy roku 2021 a usoudili, že tento formát závodního víkendu přinesl pozitiva. Vzhledem k tlaku, který je letos na týmy vyvíjen ohledně změn pravidel jsme usoudili, že tři sprintové závodní víkendy jsou i pro tento rok ideální počet. Zároveň jsme na základě zpětné vazby fanoušků, týmů a médií schválili několik změn, které přeneseme do následující sezony," píše se v tiskové zprávě FIA.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.