Dva protesty proti výsledku posledního závodu šampionátu F1 ze strany stáje Mercedes byly krátce po 20. hodině našeho času zamítnuty. Stáj Stříbrných šípů však ještě nehodlá složit zbraně a pokusí se o další krok.
Protesty se týkaly výkladu článků 48.8 a 48.12 Sportovních pravidel F1, které byly podle stáje Mercedes když ne přímo porušeny, tak minimálně nedodrženy. Dokonce padl návrh na zorganizování závodu na jedno kolo se stejnými podmínkami, což pochopitelně nebylo akceptováno.
Mercedes ale ještě v pozdních hodinách středoevropského času učinil další krok - oznámil záměr proti oběma rozhodnutím podat odvolání. "Podali jsme záměr odvolat se proti dokumentu 58 / rozhodnutí sportovních komisařů o zamítnutí protestu našeho týmu," uvedl mluvčí stáje Mercedes. V praxi to znamená, že od té chvíle běží lhůta 96 hodin, během nichž musí být odvolání oficiálně sděleno.
Mercedes ve svém protestu uvedl, že ředitel závodu Michael Masi nedodržel Sportovní předpisy F1, když umožnil restart do posledního kola, neboť jeho úplná procedura nebyla dokončena a ne všem vozům předjetým o kolo bylo umožněno předjet safety car. To komisaři odmítli s tím, že safety car může být do boxů povolán dle ředitelství závodu. Ke druhému zamítnutému protestu se Mercedes nehodlá vracet.
Šéf týmu Red Bull Christian Horner podotkl, že by se nikdy nesnížil k tomu, aby po rozhodnutém šampionátu oslovoval komisaře a označil postup Mercedesu za "zoufalý". Na otázku, zda bude Red Bull navzdory možnému odvolání ještě dnes večer slavit titul, lakonicky poznamenal: "Když se chtějí odvolat, ať se odvolají. Budeme proti nim bojovat u odvolacího soudu a případně u soudu, pokud hodlají zvolit tuto cestu."
FIA vydala konečnou klasifikaci závodu s poznámkou, že "podléhá případnému odvolacímu řízení podanému u ICA."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.