McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyzdvihuje poslední vylepšení Ferrari jako klíčový faktor, který by mohl výrazně ovlivnit vývoj šampionátu Formule 1 v druhé polovině sezony. Přestože italský tým nedokázal proměnit slibné tempo v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie ve start z první řady, Stella věří, že potenciál Ferrari je dlouhodobě velmi silný.
Ferrari sice ovládlo první a třetí trénink i druhou část kvalifikace, ale v závěrečné části Q3 oba piloti – Lewis Hamilton i Charles Leclerc – nestačili na tempo konkurence a obsadili až páté a šesté místo. Pole position nakonec vybojoval Max Verstappen díky perfektně načasovanému poslednímu kolu, čímž překonal oba jezdce McLarenu – Oscara Piastriho a Landa Norrise.
Stella si však všímá, že nový podlahový balíček Ferrari, poprvé nasazený v Rakousku, přináší zřetelný výkonnostní posun. „Podle časů ve všech tréninkových i kvalifikačních fázích Ferrari patřilo k nejsilnějším týmům. V Q2 byli dokonce jasně první a druhý. Myslím, že jejich vývoj funguje a může je dostat zpět do boje o vítězství – nejen tady v Silverstonu, ale i ve zbytku sezony,“ uvedl, informuje Motorsport.com.
Stella se také nevyhnul komentáři k Maxu Verstappenovi, jehož dominantní výkon v závěru sobotní kvalifikace považuje za připomínku jeho mimořádných kvalit. „Max je Max. Nikdy ho nesmíte podceňovat. I když Red Bull není každý víkend nejrychlejší, Verstappen vždy dokáže z auta vytěžit maximum – a dnes to znovu potvrdil,“ prohlásil šéf McLarenu.
Podle něj navíc trať v Silverstonu sedí charakteristice vozu Red Bull, který se cítí jistě na rychlých a plynulých tratích. „Byla to zasloužená pole position a při pohledu na jeho časy z pátečních jízd s vyšší zátěží paliva je Max určitě vážným kandidátem na výhru i v nedělním závodě,“ dodal.
Bitva o konstruktérský titul tak zůstává otevřená. McLaren má sice pohodlný náskok 207 bodů, ale pokud Ferrari udrží současné tempo, mohl by se boj o čelo ještě zdramatizovat. Nedělní závod slibuje nejen další přímý souboj špičkových jezdců, ale možná i náznaky toho, kdo se v druhé polovině sezony stane hlavním vyzyvatelem.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.