McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyzdvihuje poslední vylepšení Ferrari jako klíčový faktor, který by mohl výrazně ovlivnit vývoj šampionátu Formule 1 v druhé polovině sezony. Přestože italský tým nedokázal proměnit slibné tempo v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie ve start z první řady, Stella věří, že potenciál Ferrari je dlouhodobě velmi silný.
Ferrari sice ovládlo první a třetí trénink i druhou část kvalifikace, ale v závěrečné části Q3 oba piloti – Lewis Hamilton i Charles Leclerc – nestačili na tempo konkurence a obsadili až páté a šesté místo. Pole position nakonec vybojoval Max Verstappen díky perfektně načasovanému poslednímu kolu, čímž překonal oba jezdce McLarenu – Oscara Piastriho a Landa Norrise.
Stella si však všímá, že nový podlahový balíček Ferrari, poprvé nasazený v Rakousku, přináší zřetelný výkonnostní posun. „Podle časů ve všech tréninkových i kvalifikačních fázích Ferrari patřilo k nejsilnějším týmům. V Q2 byli dokonce jasně první a druhý. Myslím, že jejich vývoj funguje a může je dostat zpět do boje o vítězství – nejen tady v Silverstonu, ale i ve zbytku sezony,“ uvedl, informuje Motorsport.com.
Stella se také nevyhnul komentáři k Maxu Verstappenovi, jehož dominantní výkon v závěru sobotní kvalifikace považuje za připomínku jeho mimořádných kvalit. „Max je Max. Nikdy ho nesmíte podceňovat. I když Red Bull není každý víkend nejrychlejší, Verstappen vždy dokáže z auta vytěžit maximum – a dnes to znovu potvrdil,“ prohlásil šéf McLarenu.
Podle něj navíc trať v Silverstonu sedí charakteristice vozu Red Bull, který se cítí jistě na rychlých a plynulých tratích. „Byla to zasloužená pole position a při pohledu na jeho časy z pátečních jízd s vyšší zátěží paliva je Max určitě vážným kandidátem na výhru i v nedělním závodě,“ dodal.
Bitva o konstruktérský titul tak zůstává otevřená. McLaren má sice pohodlný náskok 207 bodů, ale pokud Ferrari udrží současné tempo, mohl by se boj o čelo ještě zdramatizovat. Nedělní závod slibuje nejen další přímý souboj špičkových jezdců, ale možná i náznaky toho, kdo se v druhé polovině sezony stane hlavním vyzyvatelem.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.