McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyzdvihuje poslední vylepšení Ferrari jako klíčový faktor, který by mohl výrazně ovlivnit vývoj šampionátu Formule 1 v druhé polovině sezony. Přestože italský tým nedokázal proměnit slibné tempo v kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie ve start z první řady, Stella věří, že potenciál Ferrari je dlouhodobě velmi silný.
Ferrari sice ovládlo první a třetí trénink i druhou část kvalifikace, ale v závěrečné části Q3 oba piloti – Lewis Hamilton i Charles Leclerc – nestačili na tempo konkurence a obsadili až páté a šesté místo. Pole position nakonec vybojoval Max Verstappen díky perfektně načasovanému poslednímu kolu, čímž překonal oba jezdce McLarenu – Oscara Piastriho a Landa Norrise.
Stella si však všímá, že nový podlahový balíček Ferrari, poprvé nasazený v Rakousku, přináší zřetelný výkonnostní posun. „Podle časů ve všech tréninkových i kvalifikačních fázích Ferrari patřilo k nejsilnějším týmům. V Q2 byli dokonce jasně první a druhý. Myslím, že jejich vývoj funguje a může je dostat zpět do boje o vítězství – nejen tady v Silverstonu, ale i ve zbytku sezony,“ uvedl, informuje Motorsport.com.
Stella se také nevyhnul komentáři k Maxu Verstappenovi, jehož dominantní výkon v závěru sobotní kvalifikace považuje za připomínku jeho mimořádných kvalit. „Max je Max. Nikdy ho nesmíte podceňovat. I když Red Bull není každý víkend nejrychlejší, Verstappen vždy dokáže z auta vytěžit maximum – a dnes to znovu potvrdil,“ prohlásil šéf McLarenu.
Podle něj navíc trať v Silverstonu sedí charakteristice vozu Red Bull, který se cítí jistě na rychlých a plynulých tratích. „Byla to zasloužená pole position a při pohledu na jeho časy z pátečních jízd s vyšší zátěží paliva je Max určitě vážným kandidátem na výhru i v nedělním závodě,“ dodal.
Bitva o konstruktérský titul tak zůstává otevřená. McLaren má sice pohodlný náskok 207 bodů, ale pokud Ferrari udrží současné tempo, mohl by se boj o čelo ještě zdramatizovat. Nedělní závod slibuje nejen další přímý souboj špičkových jezdců, ale možná i náznaky toho, kdo se v druhé polovině sezony stane hlavním vyzyvatelem.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.